9 ene 2022, 18:05

Кристалното езеро и звездите 

  Prosa » Relatos
695 1 8
2 мин за четене

  Някъде, далеч от познатите места на хората, имало едно езеро. Но то не било обикновено. В него се събирали всички истории на смелите пътници, преминавали някога оттам, истините, отговорите на всякакви въпроси. Самото езеро било прозрачно и в него се отразявало абсолютно всичко, то имало силата да показва на човек какво се крие в неговата душа. Някои смятали, че е пълна измислица и не вярвали, други си казвали, че докато не го видят с очите си, няма да повярват, трети мечтаели да го открият. А само единици наистина предприемали пътешествието до това кристално езеро. 

  Една вечер, когато звездите отново се показали на небосклона, започнали да разказват на езерото какво са видели. Една звездичка казала:

-Хей, виждам в селцето, че има двама влюбени, но сега разделени, готвещи се да тръгнат още тази вечер...

 

  Те поели по пътя, но не знаели един за друг, те били водени от обичта си към другия, искали езерото да им даде отговори.

 Изминали доста път, отнело им дни, докато един ден най-после стигнали. Ала не можели да се видят. Всеки от тях, без изобщо да знае, че другият е на отсрещната страна, се огледал в езерото. Тогава се случило нещо неочаквано, което ги зашеметило. Езерото се изпълнило с цветове, мрак, спомени, страхове, представи. Започнало да пренася чувствата на единия към другия и обратното. През цялото време то разкривало отговори и неизказани думи. Те двамата погледнали на отсрещната страна, но така и не се видели...

 

  След много време, след много изминати пътища, всеки от тях отново решил да тръгне към онова езеро. Звездите през цялото време им подсказвали: ,,Не спирай да вървиш...".Езерото все си било същото, готово да им покаже истината. Този път, единият стигнал първи, но останал, не спирал да чака. Другият също пристигнал. И той започнал да чака, с мисълта, че другия го няма. 

 Един ден и двамата се престрашили да погледнат отново в езерото...Отраженията им заблестели. 

 

  Звездите си прошепнали тихичко:

,,Това е пътят, може много хора да идват до езерото, но само определените могат да видят отраженията си. Някои се отказват да вървят, страх ги е да погледнат. Има и такива, които смятат, че е безсмислено да чакат, а не знаят, че друг може да стои точно до тях. Но никой не може да избяга от съдбата си. А тези, които мислят, че езерото не съществува, не могат да го видят. Те не предприемат пътешествието, нямат вярата, а когато се откажат да отидат там отново, няма как да зърнат и нечие отражение...

Невинаги хората, които са се открили при езерото, са един за друг...

Но ние, звездите, показваме пътя и даваме надежда, а тези, които не се отказват и продължават да вярват, да вървят, да поглеждат...откриват...

Езерото през цялото време ще очаква някой да стъпи на неговия бряг, без страхове...

А тези смели пътници са истински обичащите..."

© Майчето Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Изключително много се радвам, благодаря!
  • Понесох се по редовете и се насладих. Много, много ми хареса!
  • Браво, Майчето! Авторите, които си посочила, наистина са от световна величина! Радостно е, че има млади хора, които четат истински автори и литература. Това много ме обнадеждава!
  • Съгласна съм напълно...
  • Книгите са нещо като машини на времето. Пренасят те в други времена и на други места, срещат те с непознати хора, ставаш част от нечий живот, преживяваш и тръпнеш, докато четеш. Животът обаче е най-добрият учител. Колкото и да чете човек, най-доброто знание се придобива чрез личния опит. За това обаче се иска време.
  • От сърце благодаря за прекрасните отзиви! Не съм чела точно тези книги, но може да го направя...От Екзюпери разбира се съм чела ,,Малкият принц", но както е казано, винаги можеш да я препрочиташ още и още, и все ще я погледнеш по различен начин...
    Много харесвам творчеството на О'Хенри и Оскар Уайлд например...
  • Хареса ми, Мая. Личи си, че много обичаш и да четеш. Алегорията е чудесно средство за изразяване на мисли, емоции и идеи. Вероятно си чела Екзюпери, а може би и Паолу Куелю. Имам предвид “Земя на хората” от Егзюпери и, разбира се - “Алхимикът” на Куелю. Авторите и на двете книги са мечтатели, от смелите.
  • Браво, моето момиче!
Propuestas
: ??:??