19 июн. 2019 г., 19:29

Размисли 

  Эссе » Другие
1067 7 13
1 мин за четене

 Напоследък ми е някак счупено. Няма конкретна причина и все пак има. Явно, по най-уязвимите ми сетива се трупат дразнители. Лоши дразнители. Защото има и добри, но мен ме тормозят лоши. Дали защото имам повече свободно време и се вглеждам в поведението на околните, дали защото не мога да си мълча и привличам хейт внимание... Не знам. Знам само, че не ми е ОК и че не намирам нищо тонизиращо.
 Изпратихме едни избори, чакаме други. Ефирът и нетът са пълни с омраза към всички и всичко. Между помията, която тече постоянно се виждат съобщения за нелепа смърт по пътища, в линейки... Постоянни обвинения,че този, или онзи фактор са виновни... Инциденти след ремонти, проекто инвестиции, гафове... И нищо положително! Всичко е жълто-кафяво!
Питам се... Задвам този въпрос публично: ЗАЩО? С какво другите народи са различни, та все им дишаме прахта? Защо едни хора са успешни, а други - не? И отговорите идват. Затискат ме с правдивата си тежест. Над тях ляга дебел слой отчаяние. Не обичам да съм отчаяна! Но, липсата на воля да се върви по добри пътища ме отчайва! Чужди избори ме товарят по всевъзможни начини! Опитвам се да споделя полезен опит, да посоча добри решения... Залива ме хейт! Толкова ли е трудно да се разбере, че ако енергията, която се харчи за надничане в чужд живот, в злонамереност, скандали, се канализира и пренасочи в проекти, ще сме много по-успешни и доволни? Толкова ли е трудно да разберем, че колкото и да сме различни, има куп неща, които ни обединяват и трябва да се концентрираме върху тях?Да работим за тях с пълния си потенциал?

Е! Една „тъпа лелка” се извинява, че ви скапва настроението и се надява, мисленето ѝ да е заразно. Всички искаме да живеем добре, в добра среда, а я тровим! Никой не ни е виновен за това!

    

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Привет, Мария и Пепи! Радвам се на хубавите ви коментари! Чета днес интервю на Станишев, по повод подкрепата на ББ за председател на Европарламента. Той казва, че са възмъжели и помъдрели. Вече не били политици, а държавници. И аз закопнях! Закопнях народът да възмъжее и да не се държи като пубер! Политиците ни да станат държавници! Ама, нали знаете: гладна кокошха просо сънува! Поздрав от нен, мили мои!
  • На всеки му е добре по различен начин, неТбул дава крилааа!
  • Добре, че е "тъпата лелка" !
    Полива главите ни с лейка
    и иска във тях да порасне
    посока на мислене. Ясна!
  • Хари! Толкова си добър и мил! И умен! Но,не мисля, че това е робско мислене и ни трябва ново поколение, за да усети и оцени свободата. Като започнем от възстанията и четите, минем през антифашистките и дисидентските борби и стигнем до „демокрацията”, свободата винаги е била ценност. България е била ценност.Науката и вярата! Tabgerine, тук включвам и Вас в отговора.Помните ли протестите, които свалиха Виденов, Орешарски? Които свалиха кабинета Борисов 1? Протестите на майките... Това е знак за осъзната сила. В началото, в деветесетте не беше, но после се осъзна. Появиха се платените анти протести и тролове, а после и хейтът. Те доведоха до срив във тази осъзнатост. Стремежът към свобода се изроди в стремеж към конформизъм и слободия. Дори не е и до анархизъм! До непукизъм и опростачване! Днес се отричат ценностите, обругават се. След 40 години няма да се помнят! Това ме ужасява! За това и ви губя времето! За това всеки ден благодаря на Бог,че ви има и се моля, за друго бъдеще.
  • "Липсата на воля да се върви по добри пътища" - и мен това ме отчайва. Звучи ми като самосаботаж. Но нямаме още гражданско общество, което да се саморегулира и самоконтролира. Обикновения човек няма глас, всичко е в негов ущърб. А конформизма в лошите практики е тотален. Всичко това е поради липса на морални и духовни ценности в болшинството.
  • Не, Марги! Ти си умна дама! И твоите въпроси са уместни и в голямата си част риторични.. Когато в годината1396, пада под османска власт последната българска твърд, са посечени последните горди българи. От тогава, Дунава пак си тече, край Видин... И тече цели ПЕТСТОТИН ГОДИНИ! Това означава, че се раждат деца! Те какво виждат в съзнателният си живот?! Турчинът с чалмата е господарят. Когато минаваш, край него си навеждаш главата...И така пет века. Деца се раждат в робство и умират пак в робство, след като остареят. Затова, Марги не се сърди на народът ни! След 40 години, когато извървим нашата "Пустиня", когато се родят истински свободните хора, нещата, ще се оправят! Нас няма да ни има! Но България, ще бъде! Сега се сещам за един израз на последният италиански крал в изгнание - Умберто ll. Той казва( цитирам по памет) Gente passa! Italia resta. Или хората, ще си заминат, Италия остава! Така и България, ще остане! Ще бъде по - хубава, по - богата... А ние, ще ѝ се радваме от Горе...!
  • Стойчо, приятелю, благодаря ти! И за коментара, и за любими, най-вече за подкрепата! За кои млади говориш, друже? 40 годишните не са ли вече зрели, улегнали хора? Да не би акселерацията да е тръгнала на обратно и аз да не съм разбрала? Ама какво разбира една „тъпа лелка” от такива неща! Благодаря ти, Стойчо!
  • Маргарита,разбирам болката и разочарованието ти, защото ти, както и останалите сме част от едно болно и деградиращо общество.Липсата на културата се толерира от средствата за масова информация, защото някому е изгодно да е вожд на аборигени,а не носител на идеи, защото е посредствен.Така е във всяко формирование от производствен, медицински и образователен бранш.
    Там където има млади, интелигентни хора с нужното образование и възпитание имат и носят успехи и просперитет на фирмата в която се трудят. И естествено тунеядците им завиждат.
    Едва ли нашето поколение ще доживее да види една България,такава за каквато мечтаем!
  • Май сте единствения, склонен да коментира. А, мисля, че темата е важна. За това Ви благодаря от сърце. Ето, във фейса се коментира Чернобил. Изумена съм, че се отричат последиците от радационния облак и всичко им се струва смешно! Чета, че се подлагат на съмнение Батак и Холокоста, а Хитлер се превръща в звезда... На къде отива този свят?!
  • Злобата, хейта или негативизма към успелите хора го има навсякъде. Това е нормална човешка реакция, дали от невъзможност за постигане на нещо (защо той , а не аз) или защото хората са толкова нещастни в личния си живот, че им е останал само негативизма към околните, не знам. Но го има и няма да спре. Възможен е и другият вариант, когато просто искаш да видиш нещо положително, а виждаш дори спад да речем на любимият си отбор, това също отключва една останала на заден план агресия и гняв, който не е директен и не е следствие конкретно на това, но пък е подтикнат от това събитие. На принципа на прелялата чаша. Може да се говори и в друга насока - на тенденциозното наслагване на негативни новини и събития, което допълнително потиска и обезверява. Подсъзнателно човек започва да мисли, че това е единственият вариант и няма нормални позитивни методи и начин на мислене и живот. Темата е безкрайна, сложна и няма еднозначно обяснение, но не е лошо да се говори! Поздрави!
  • DPP! Безкрайно благодаря за коментара. Наистина не разбирам озлоблението към успяващите хора. Нали не всеки успява нечестно?! Примерно, популярните ни спортисти. И, как се посрещат техните загуби! Сякаш те не са хора и нямат криволици по пътя си. Така се отнасят към всички популярни лица. Добре, бе, хора! Всеки от вас има някакъв минимум! Защо не го разработвате този минимум? Защо искате всичко на готово? Вече не е както преди! Свободни сме да учим, да работим каквото искаме, където искаме! Можем да получаваме помощ и съдействие от всякъде! Още веднъж благодаря!
  • Най-лошото е, че вероятно мнозина се чувстват така, но над тях е легнал точно същият дебел слой прах, вдигнат от хуните, желаещи един лесно нараним, жалък и разделен народ. Гладно и бедно общество се контролира лесно, а още по лесно се манипулира с желанието му да има нещо повече и да подражава на имащите власт и пари. Вероятно мнозина разбират, но малцина говорят, а единици се опитват да направят нещо. Хейта също не е случаен, той е една много ясна реакция на обезвереност и липса на яснота. Ако имаш план и път за действие, и най-важното имаш възможността да го следваш, го правиш, ако ли не се озлобяваш и нападаш, подобно на животно в клетка. Поздрави за написаното Маргарита!
  • Благодаря ви за любими, Краси и Лини! Поне двама са ме разбрали!
Предложения
: ??:??