30 июл. 2015 г., 23:24

Убий простака с мълчание 

  Поэзия » Другая
11032 24 51

Мълчах до скоро. Не че нямам думи 
(та те са ми едничкото имáне),
но знам, че беше казал някой умен:
простаци се убиват със мълчане.

Обаче не умираха. Напротив –
уютно сред смълчаните им беше,
продаваха на бит пазар живота,
а цял народ в краката им мълчеше.

И чудя се дали да проговоря –
дано пък бесовете да събудя...
Те, лудите, уж нямали умора,
но кой ще ни повярва, щом сме луди?

И нека прах от мен да не остане,
да ме разпънат с всички кръстни знаци:
простаците не страдат от мълчание,
ако не разберат, че са простаци!

© Ники Комедвенска Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Казват, че простаците са непобедими, но трябва да им се напомня какви са всъщност. Тази тема ми е близка и с интерес прочетох, поздравления!
  • Точно в десятката! Много ми хареса! Адмирирам! Литатру
  • Мълчанието е вредно за потърпевшите.
    Детето плаче, защото е гладно или болно.
    А може би е с недоволство от заобикалящата среда.
    Естествено е да участваме в играта на живота с конкретни искания:любовта търси словото, за да бъде забелязана.
    Простотията влиза в разрез с естествената норма на общуване.
  • Точно го е написала Ники, ама кой да чете...
  • Много точно
  • Не че нямам думи ....
  • Лаконично и точно. Като снайперски изстрел.
    Поздравче!
  • Супер е!Кратко ,но достатъчно.
  • Аплодисменти, Ники!
  • Много ми харесва . Днес ще опитам да помълча и аз като един скрит простак,но и ще наблюдавам нескритите . Поздравления!
  • Благодаря ти, Ники, за тези думи. Жалко само, че се изказа толкова кратко. Лека вечер!
  • Младене, хайде да не ми мърсиш коментарното поле с проповеди! Ако ще се изживяваш като гуру, направи си църква! Дано поне там придобиеш смелост да назоваваш нещата с точните имена, че тук стана за посмешище с всичките тези лексикални завои.
  • Исмаил, нали и Пушкин е казал : "С глупака не спори"?

    Според някои тук, човек трябва да има свидетелство за светец, за да има право да критикува.

    В такъв случай хуморът трябва да отпадне като жанр в литературата.
  • Чудесен стих, абсолютно актуален!
  • Да определяш, кой е простак и кой не е, и да се самоопределяш за чиста вода ненапита, е също вид простащина! Тя има много проявления!
  • "продаваха на бит пазар живота,
    а цял народ в краката им мълчеше.

    ...
    И нека прах от мен да не остане,
    да ме разпънат с всички кръстни знаци:
    простаците не страдат от мълчание,
    ако не разберат, че са простаци! " - Да!!!

    Поздравление за гражданската ти позиция, Ники!
  • "Продаваха на бит пазар живота,
    а цял народ в краката им мълчеше".

    Стихът на Комедвенска е със социална насоченост и напразно някои се припознават в него и се обиждат.
  • Усмихна ме, Йоана. Или си голяма късметлийка, или наистина разполагаш с механизъм, дори неосъзнат от теб. Тогава, признавам си, мъничко ти завиждам. Най-вероятно е обаче, да си един добре балансиран характер. В този случай вече не изпитвам завист - печелиш възхищението ми!
  • Людмил, прав си. За щастие, аз досега не съм имала сериозни пробеми с простотията, предполагам, че я отблъсквам по някакви странни, неведоми и за мен механизми
  • Накарахте ме да се срамувам, че публикувам тук... точно под стиха за простака - просташки заяждания!
  • Тъй, де, нали и аз това казвам, Йоана. Да ги лекуваме. Представи си, че на житейския ти път или пред израстването ти в кариерата е застанал простак, при това разполагащ и с властови механизми. Как мислиш, колко време ще му трябва да те смачка? - Простакът съзнава, че е такъв, понеже за хората е много лесно да направят обикновено сравнение. Войнстващият простак е непримирим до крайност към различните от него, защото ги приема като фактор, криещ заплахата те да се превърнат в постоянна множествена база за сравнение, а оттам и до изобличението му. Апропо, забравих да спомена, че в никакъв случай не свързвам понятието Простащина с човека Илитерат.
  • Нека лекуваме хората от простотията, не да изкореняваме заразените, когато може и да не са виновни
  • Навремето (преди около 40 години) ми попадна книжле, чието заглавие претендираше да е и решение на разглеждания вътре проблем: "С простака - по просташки" Не помня автора. От времева дистанция смятам, че няма резон в подобна препоръка, понеже такъв подход би довел само до мултиплициране на проблема. Простакът е плевел, трудно изкореним плевел. Мълчанието е добро решение, защото го лишава от подхранващия тор на ответната реакция, била тя вербална или жестова. Говорим за обикновен, средностатически простак. При войнстващата простотия обаче, не е възможно да се мине без по-сериозния хербицид Ирония, към който (при нужда)би могло още да се добави пълна доза Сарказъм. Препоръчително е третирането с хербицидите да се прилага в условията на широка публичност. Момент, не казвам, че това е решение, способно тотално да се справи с плевела, но е в състояние да спре буйния му растеж, задушаващ растенията, виреещи в съседство.
    Комедвенска, аплодисменти за верния поглед и отличния изказ!
  • Проблемът е,че станаха твърде рафинирани,изгладени, вписващи се, умилкващи се, кротички, добрички... ама така де... какво са ни направили... а мълчанието е направо злато
  • С Илко - споделям напълно мнението му; поздравявам авторката, че изразява гледна точка, но си позволявам да поспоря - въпросните „простаци“, бих разглеждала не като вредители, а като, подчертавам, хора.
  • Ники, поздрави за хубавата творба. Бъди щастлива и продължавай да ни радваш с твоята поезия.
    До спорещите. Хора, използвайте коментарното поле по предназначение. За други теми има лични. Моля ви!!!
  • Хубав стих, Ники! Цялата ни държава е опростачена и то необратимо, мисля! Дано се лъжа и дано някой те чуе!
  • Много точен финал, Ники!

    п.п. Мисана, обръщам се към теб. Да не си припарил втори път на пощата ми и там да чета простотиите ти. Ако ти трябват социални контакти, попаднал си на грешното място. Ясна ли съм?!

    Не желая да ми отговаряш по никакъв начин в коментар. Омръзнаха ми хлъзгавите ти дървени философии, до степен, че изпитвам неприязън да влизам в сайта.
  • Добре щеше да е повече мъже да имаха интелекта и характера на Аноним! Аман от хлъзгави, мекотели философи!
  • Благодаря ви, Лина, че ме разбрахте най-сетне. "По-добре късно, отколкото никога." /лат. сентенция/. Лек ден от мен и много успехи на творческото ви поприще!
  • vega666 (Младен Мисана): 31-07-2015г. 14:19
    Надявах се, че сте разбрали, Лина. Напротив - отговорих много изчерпателно на въпроса ви. Да се съгласиш с мнението на някой за самия него не е обида, а дори добро възпитание. Още по-добро възпитание е, когато не го изпреварваш в оповестяването на собсвеното му мнение, а от чисто кавалерски подбуди го оставяш да изяви авторските си права над себе си. Нима доброто възпитание днес наричат обида? Обидно щеше да е да не се съглася с Аноним и собственото й твърдение за самата нея. Това би означавало, че аз допускам, че я познавам по-добре, отколкото тя познава себе си, а това, простете ми, ще е голямо изхвърляне от моя страна. Тогава вече тя щеше да ми се обиди!
    Да, достатъчно разбрах...
  • Надявах се, че сте разбрали, Лина. Напротив - отговорих много изчерпателно на въпроса ви. Да се съгласиш с мнението на някой за самия него не е обида, а дори добро възпитание. Още по-добро възпитание е, когато не го изпреварваш в оповестяването на собсвеното му мнение, а от чисто кавалерски подбуди го оставяш да изяви авторските си права над себе си. Нима доброто възпитание днес наричат обида? Обидно щеше да е да не се съглася с Аноним и собственото й твърдение за самата нея. Това би означавало, че аз допускам, че я познавам по-добре, отколкото тя познава себе си, а това, простете ми, ще е голямо изхвърляне от моя страна. Тогава вече тя щеше да ми се обиди!
  • Не ми отговори на въпроса, Мисана.
  • " anonimapokrifoff (Аноним ): 31-07-2015г. 10:09
    Мисана, тъжно ми е за теб - от нас двамата със сигурност аз съм по мъж."

    Съжалявам, но с цитираното по-горе доказвам, че аз единствено се съгласих със собственото твърдение на дамата. Добавил съм само , че като кавалер никога не бих я изпреварил в авторството й по отношение на личното й мнение за самата нея. В това да се считаш за кавалер не съзирам обида.
  • vega666 (Младен Мисана): 31-07-2015г. 10:52
    Щом казваш, Аноним, не мога да не се съглася с дама като теб. В интерес на истината, като се видяхме на живо последния път и на мен така ми се стори, но от чисто кавалерски подбуди се въздържах да го споделям публично.
    Лек ден и творчески успехи!
    Докато се занимавате с цитиране на фолклорни образци, моля, може ли да ми обясните коя, според вас обида е По-Обида? Прикритата или явната?
  • "Шило в торба не стои!" - народна мъдрост!
  • Мярката на етичността я прехвърли Мисана и всичките му френетични почитатели прекрасно знаят това. Но как да реагират,след като ще секнат под текстовете им смехотворните му похвални и лицемерни слова, които всеки ден ги уверяват, че са велики. Прекалено много време отделих и на големия пуйетин, и на верните му придворни и не смятам да се занимавам повече с когото и да е от тях - простотията и наглостта са неизлечими.
  • http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=255157
    И Господ търпи?! Или може би е приел кандидатурата Ви за Регулаторен орган или Висша последна инстанция? anonimapokrifoff (Аноним ): 31-07-2015г. 11:19
    Мисана, не казвам, че си жена, а обикновен педераст - по характер, останалото не ме интересува.
  • Аз те разбрах, Порчев! Дори повече отколкото предполагаш. Бъди сигурен, че и други ще те разберат.
    П.П. Извинявам се, че вземам отношение по коментар, но това е по единствената причина, че отново замесват името ми.
  • Чета, чета и препрочитам. Творбата е чудесна и е истинска!
    Естествено - боли, когато те засегнат, но истината най-добре боли!
    И мисля - недостойно е да хвалим, но грозно е, когато пък се плюем.
    Поетите - това са фини хора с изтънчена, изчистена душа.
    Простете си и тръгвайте нагоре - да оценим достойната творба!
    Обичайте се, любовта спасява!
    Достойнството подхожда ви добре!
  • О, животът е обидно кратък, за да се занимаваме с възпитание на хора с дефицити. "Just ignore them" ми се струва по-здравословно!

    А стихото е добро!
  • Щом казваш, Аноним, не мога да не се съглася с дама като теб. В интерес на истината, като се видяхме на живо последния път и на мен така ми се стори, но от чисто кавалерски подбуди се въздържах да го споделям публично.
    Лек ден и творчески успехи!

    П.П. Не знам каква "йезуитщина" виждаш в това, Ники, да оценя с най-високата оценка за сайта - отличен 6, творбата ти. Бих ти дал и по-висока оценка, но по технически причини това е невъзможно.
  • Мисана, тъжно ми е за теб - от нас двамата със сигурност аз съм по мъж.
  • !!!
  • Гузен негонен бяга - народна мъдрост, Младене. Ако обичаш, не обиждай интелигентността на 2/3 от потребителите в сайта с нескопосана йезуитщина, твърде нагло е. Пожелавам здраво перо на всички, които искат да четат и пишат истинска литература! На останалите - хубав ден!
  • Ех,Ники,те са навсякъде и са неизтребими,за съжаление...
  • Поетична дисекция на съвремието. Народопсихология. Поздрав, Ники!
  • Простакът и глупакът няма как да им кажеш, че са такива и те да те разберат! Защото толкова са им възможностите! Ако те разбираха, че са такива, нямаше да са такива. Параграф 22, Ники!
  • Изтрих те от фейсбука си точно заради това.
  • Ако му отговориш, ще помисли, че му оказваш чест; ако премълчиш, ще каже, че ти е затворил устата.
    Най-добре е да не го срещаш...
  • "Самоубийството е най-висшата форма на поетична изява!" /Албер Камю/.

    Поздрав, Ники!
Предложения
: ??:??