3 мар. 2022 г., 19:35

 Дядо Ицо гледа от Бакаджика -седемнадесета част 

  Проза » Литературные очерки
535 2 18
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

   Понякога формата на съжаление добива странен изблик на съмнения. 

   Животът е твърде сложен и кратък, за да обхванем измеренията му.

   Семейството на  Стояновски беше между противоречията на едно време, което ги направи герои в идеала им,но ги лиши от една върховна човешка мечта...

    Те излязоха с любимата му гимназиална любов, като ремсисти през лятото на 1944 година  и станаха партизани в Горноджумайския отряд. Тъй като бяха близо до границата с Гърция и Югославия,в недрата на Пирин и Осогово няколкото месеца преминаха като романтично приключение...

    След Девети Септември Стояновски, вече като семейство (без брак от църквата),защото те бяха убедени в "опиума на религията "по ленински",дори не смогнаха да подпишат брак, тъй като Димитър замина на фронта като помощник-командир на рота, за да го върнат ранен в корема в края на годината. 

    Поживяха така, докато Димитър се възстанови, но лекарите му казаха,че не е в състояние да има деца, вследствие от раната му под пъпната връв.Той обичаше жена си, с която споделяха чувства и идеали.Димитър завърши вечерна гимназия в София и продължи да расте в партийната йерархия, защото наистина беше умен, отдаден на комунистическата партия и съвсем естествено, притежаваше всичко необходимо, за да продължи образованието си...

   Но времето преминаваше в мними реформи, които бяха копие на съветския опит...

   Липсваше разбиране, защото всяка страна преминава през собствена специфика на развитие, но можеха ли младежи между двадесет и тридесет години да ръководят промишленост и земеделие без практически опит?

   Беше лудо изкулачване и необясним терор над хората в България!

   Димитър дори научи, че обидната дума "кулак",  е привнесено понятие от колективизацията на сталинският опит!

 

 

© Стойчо Станев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Нещо ми бяга 16-та част? Исках да си припомня някои неща, в листата ми от 15 - отива на 17?
  • Благодаря, Латинка-Златна!
  • Прочетох с удоволствие последните две части, Ranrozar (Стойчо Станев)!
    Благословена и творческа вечер!
  • Но нали това е причина да осинови детето на Ирина?
  • Чакам някой скелет от гардероба да оживее, като прочетох за безплодието му
  • Благодаря за коментарите и оценките, Миночка и Костадин!
  • Следя с интерес Стойчо.Поздрав.
  • Стойчо, и тази част ми хареса! Чакам следващата!
  • Благодаря за оценката, ИнаКалина!
  • Тази част много добра! Грабна ме още с първото изречение..
  • Благодаря, Росица!
  • Следя, Стойчо!
  • Благодаря за поздравите и коментара, Таня!
  • Поздрави!
    Чета с интерес и чакам по- нататък развитието на историята!
  • Благодаря, Георги!
    Ще си помисля...
  • Книга!
    Изключително интересно...
  • Благодаря за оценката и преди всичко за поздравите, Младен!
    Когато човек е в детска възраст попива от думите и поведението на околната среда с поглед и слух.В нашия Ямболски край се въдвори една голяма част от недоволните комунисти в България от управлението на Тодор Живков. Иван Горуня беше временно изпратен в ДЗС-Коневец,само на няколко километра от селото ми.Направи къщички на циганите там. И досега им казват "горунчета".
  • Големи истини за злокобното комунистическо време си написал в този кратък откъс, Стойчо. Имам предвид частта започваща с:

    "Но времето преминаваше в мними реформи, които бяха копие на съветския опит..."

    и до края. Великолепна поредица, която следя с голям интерес!

    Честит национален празник!

    П.П. И голяма признателност за това, че подкрепяш скромното ми творчество.
Предложения
: ??:??