8 дек. 2023 г., 21:55

Ели 

  Проза » Рассказы
143 5 11
2 мин за четене

Обичам да вали. Дъждът отмива наслоенията на егото, лошите чувства, пренебрегнатата обич.

Студът ме гали по бузите, а дъждовните капки играят на криеница.

Можех ли да избягам от бащиния гняв? Той се изсипа върху чувствителната ми душа като тежка, каменна плоча.

Беше разбрал, че обичам Илко, а за баща ми всяко момче е бъдещ егоист и използвач.

Щях да навърша пълнолетие през септември. Видял ни един приятел на татко, познал ме, докладвал му.

Когато се прибрах към 23 часа, той ме чакаше в хола, пиеше бира и гледаше телевизия.

-О, Ели, моето момиче, прибра ли се? Къде ходиш нощно време? Ела, ела, да си поговорим…

-Тате, здравей, с Алекс писахме домашни, изпрати ме, знаеш как е…-измрънках.

-Знам, дете, знам добре, ела де, за малко само- прикътка ме баща ми- Другите легнаха и брат ти и майка ти, тя след нощна смяна, цял ден на крака…

-Да, тате-наместих се малко притеснено до него-Много работи!

-Тя, работи, но ти какво правиш? Как ти минава времето след училище? Брат ти е едва в пети клас….

-Е, тате, знаеш, че искам да уча медицина, опитвам се да наблягам върху биологията и химията..- Затова с Алекс…

-Спри ,спри! Не ми говори глупости! Видели са те с онова момче, на Михайлови-Защо ме лъжеш?-възропта бащата.

-Тате, моля те, нищо лошо не съм направила!

-Нищо, нали, вярвам ти!-и удар на плесница озари стаята.

Ели се разплака . Сълзите приличаха на коледни песни, възраждащи, но и жестоки сами по себе си. Ели бе разпната без вина.

-Но, тате, защо, защо ме удряш?

-Мълчи! Ти да мълчиш, когато говоря! С майка ти работим от сутрин до вечер, за да ви осигурим почти всичко- Компютър, лаптоп, плюшени играчки, ти ли си тази, която ще разваляш семейството?-фучеше Иван.

-Тате, татенце! Моля те, ние с Илко се обичаме! Нищо лошо не сме направили!

-Не сте! Мръсница малка, как смееш!-и още един удар я уцели в окото, от което потече кръв.

Лили отвори вратата и се спусна бързо:

- Иване, Ваньо, какво правиш, мъжо? Спри!-и майчинската прегръдка озапти кръвта, ала душата немееше.

-Ето, виж, жено, какъв пример даваме на дъщеря ти! Да купонясва с онзи хаймана-ще го убия!

- Иване, те се обичат! Знам го!

-И ти ли, ма! И ти ли?!-и още един удар по лицето отнесе Лили.

- Ти си чудовище! Срамота! Махай се от тука веднага!

-Аз ли да се махам?- Ха, тръгвам си, живейте си всички само с твоята заплата, неблагодарни….

Входната врата се тръшна.

Лили прегръщаше косите, шията, тялото на дъщеря си. Мълчеше. А после се разрида.

- Вярвам ти, дъще! Само спокойно!- и ръцете и гушкаха Ели от сърце.

- Мамо, защо?!- но целувките само отговоряха в нощта.

Когато вали дъжд, все ми напомня за онази вечер. За белезите в душата, за изборите, които правим…

……………………………………………………………………………………………………………………………………

Минаха пет години, Ели взе диплома, специализира педиатрия.

На празника до нея бе любимата и майка, брат и Петър и голямата и обич-Илко.

Смееха се като деца и ликуваха.

Щастието понякога се състои в една дума, в прегръдка, в малък жест.

Така беше и сега.

Вече не валеше, защото духът празнуваше.

 

 

© Ана Янкова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Таничка,благодаря!
  • Много силно!
  • Иванъ,благодаря от сърце!
  • За първи път чета твой разказ! Много ми хареса! Моите поздравления Ана!
  • Благодаря,Петя!
  • И на мен ми хареса. Често хората съдят прибързано или се влияят от някакво обществено мнение. А не трябва.
  • Благодаря за любими, Ники!
  • Благодаря за коментара,Стойчо! И за поздрава!
  • Трогателна история с до болка познат реалистичен привкус!
    Днес е Ден на Света Анна!🙏
    Честит имен ден, Анна!🙏
  • Младене,благодаря от сърце!
  • Много хубав разказ, взет буквално от реалността, с хепиенд.
    Има такива бащи - зверове. Не са способни да станат кохерентни с емоцията на децата си. В един миг те могат да погубят и себе си и децата си, но в случая майката е станала навреме закрилница. Поздравление, Ана!
Предложения
: ??:??