8 мар. 2014 г., 22:34

Фобия 

  Проза » Рассказы
681 0 9
2 мин за четене

Седеше в края на леглото и гледаше отражението си в огледалото.

 

Отдаваше се с цялата си любов, с цялото си същество, и накрая... нищо.
Винаги се възползваха от тялото й. От душата никой не се интересуваше. През леглото й бяха минали стотици – млади, стари, умни, красиви, грозни... Общото между тези различни хора беше желанието за секс, и после... довиждане. А тя... тя във всеки един си мислеше, че най-накрая е намерила човека, с който да остареят заедно. Тривиално, но нима именно тривиалните неща не са онези, които осмислят живота ни?

 

Държеше главата си с две ръце и от време на време машинално мачкаше кичур коса.

 

Боята беше паднала на места и отдолу се подаваха белите коси.

 

Красивото някога лице сега беше прорязано от бръчки. Лазурните очи се криеха зад голям диоптър и дебели рамки, сякаш за да се спасят от околния свят. В тях вече не се отразяваше морската шир, а една угаснала надежда. Неумолимото време беше оставило своя отпечатък.

 

От десет години беше болна от СПИН. Така и не разбра от кого го лепна, нито колко други тя самата зарази.

 

Най-големият и страх, че ще остане сама, болезнено сама, се беше сбъднал. Никой не я търсеше за нищо.

 

- Къде сгреших, Господи? Къде? Какво не дадох? Защо ме наказваш така?

 

- Никъде не си сгрешила, дете мое, но трябваше да изкупиш греховете на прокълнатия си род.

 

Обърна се рязко по посока на гласа и видя стоящата до прозореца фигура.


„Сигурно халюцинирам“, помисли си тя.

 

- Не халюцинираш – успокои я фигурата, явно разчела мислите й.

 

Примижа с очи, за да се концентрира върху лицето му. Беше мъж. Непознат и същевременно някак си близък. В чертите на лицето му откриваше всичките си любови, преплетени по невероятен начин. Красив мъж. Имаше топъл и приятен глас. Независимо от абсурдната ситуация, може би щеше да се влюби и в него, но очите му я накараха да изтръпне. В тях нямаше нищо човешко.

 

Изведнъж се почувства много уморена и й се прииска да си легне.


Бавно се отпусна на леглото и обърна глава към него.

Той седна до нея и я погали.

 

- Още малко. Потърпи още малко.

 

Думите му я успокоиха. Вече не изпитваше самосъжаление, нито обвиняваше Бог за живота си.

 

Наведе се към нея и я целуна.

 

Устните му бавно изпиха отровата, наречена живот.

© Милен Милотинов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Не е задължително да си болен от СПИН, за да се окаже живота ти една горчива отрова и да броиш дните до края му.
    И по-скоро аз приемам разказаната случка като метафора. Всеки може да пречупи през себе си и да се намери в този разказ, стига да е достатъчно откровен.
    Много ми хареса
  • "- Никъде не си сгрешила, дете мое, но трябваше да изкупиш греховете на прокълнатия си род." - Карма? Да има карма, която групова... но... Изчистването на лошата карма започва с променяната на мислите, намеренията и действията. Тук така описано причината е Страх! "Най-големият и страх, че ще остане сама, болезнено сама, се беше сбъднал."
    Ние сме "архитектите" на живота си. Получаваме това, в което вярваме силно и желаем или... това от което ни е страх! Кое ще е по-силното и ще надделее?
    А иначе разказчето е приятно!
  • Катриона, предполагам че въпросът ти е насочен и към мен?
    1. не употребявам наркотици
    2. не сме братя и сестри.
    3. не е задължително написаното да ти хареса, но не виждам защо трябва да реагираш по такъв начин?
    4. ако по някакъв начин в написаното припознаваш себе си, това е съвсем друго нещо, за което нямам вина.

    Благодаря за мненията!
  • Че кой му слага етикет? Втория ми коментар беше към загрижения коментар на Karotina. Просто и влязох успоредно да се радва, че и обръщат внимание. И понеже обикновено говоря с недомлъвки, сега ще кажа ясно и елрементарно за да се успокоите: Драги читатели! Разказчето, е едно много приятно и философско четиво. Няма да си загубите времето, ако вземете да го прочетете!
  • Защо когато нещо не ни е близко му слагаме етикет надрусан или луд?! Просто различна от нас гледна точка, различно преживяване, различен поглед върху преживяването. Поздравления за твоят поглед.
  • На мен пък много ми хареса. Разбирам лирическата героиня. Понякога за да откриеш любовта един живот не стига. Понякога в търсенето може да изгубиш и себе си.
  • Аз лично бях на половин бутилка (няма да уточнявам, литър или галон) Бушмилс! Не знам за другите, но по-младите използват по-бързо действащи "омайничета"... Нема си губят времето с глупости и салтанати, я - за да постигнат същия ефект!
  • Абе какъв ден е днес? Братята и сестрите откровенци да не са били надрусани снощи?
  • Когато прекалиш с поемането на дози от живота, той неминуемо се превръща в отрова. Мярката е важна във всичко, както в чашата, така и в любовта, секса, храненето и прочее:
    "Умерено пия и лъжа умерено -
    твърдеше един неизвестен поет...
    И прав е - средата уцелиш ли,
    лавирай... Ще станеш човек!"
    Цитирам себе си!
Предложения
: ??:??