14 мая 2021 г., 11:50

И пак Бончо Баналното 

  Проза » Юмористическая
324 6 8
2 мин за четене

Не се тревожеше Бончо от пропастите в низината на интелекта си. И защо да се тревожи? Отде да знае и разбира разликата между него и нормалните хора?

Веднъж прочете цяла книга. Е, книжка, де. Брошура, по-точно.

Възхитен от подвига си, започна да разказва прочетеното навред. Най-вече пред пенсионерите в кафенето, тъй като останалите там му се присмиваха и подминаваха. А старчоците… Наплашени и нахапани от живота, видели на власт купища дебили досега, несигурни дали тоя Бончо няма утре да стане поне кмет /а имаше достатъчно празнини в акъла за тая цел/, то…

Обаче, веднъж някакъв му направи забележка – да не гърми с пустинния си глас, да не пречи на нормалните хора. Бончо се засегна и веднага впрегна единственото си качество. Предложи му да излязат навън и с юмруци да определят кой е прав. Оня взе, че се изхили и, пренебрежително сядайки си на стола, с гръб към Бончо, подхвърли:

- Значи, ако те хлопна с една лопата по главата, тя ще е по-умна от теб? Освен, че ще се изкриви…

И, докато Бончо загрее какво е казал, допи си кафето, плати, сбогува се с компанията и тръгна, подмятайки:

-- Отдавна е отбелязано: бой се от еднокнижника. Много по-опасен е от безкнижния…

Тоя пък какво искаше?

хххх

И засънува Бончо…

Живее на планетата на мечтите. Един от милиардите, които са там. При това всички щастливи и доволни от житието-битието си.

С изключение на Бончо…

Защото ония наоколо му едни изучени, умни, знаещи, разбиращи от какво ли не…

Таман Бончо реши нещо да се обади – и го подминават. Даже без присмех. Просто заобикалят като кучешки отпадък на тротоара…

Самотен Бончо, самотен… Няма с кого дума на равно да размени. В смисъл – той да му говори, оня със зяпнала уста да слуша…

А един ден отиде да се разходи край блатото. Хем е тихо там, хем няма досадници, дето все са чели, все слушали, все мислещи…

Гледа – в калта се въргаля някакъв. В шарена роба, до него се търкаля висока шапка със звезди. Магьосник!

Грабна го Бончо, измъкна го от тресавището. И зачака възнаграждението.

Оня очегърта тинята от себе си, погледна най-после Бончо и се сети:

- А, ти за наградата чакаш… Кажи – какво искаш?

Бончо отдавна знаеше какво иска. И рече:

- Да съм най-умният на тая планета!!!

Магьосникът го поогледа пак, зацъка с език, въздъхна, измъкна от джоба вълшебна пръчица и замахна…

Е, и после Бончо нямаше кому да покаже колко е умен…

Беше останал сам на планетата…

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Хари!
    Просто гледам и разказвам.
  • Ти си брилянтен разказвач, Георги!
    Завиждам ти, завиждам ти и нищо не мога да направя!
    Господ ги раздава тези неща!
    Почитания!!!
  • Благодаря, Елке, Роси, Стойчо!
    Той не иска да стане умен, а да го направят умен. Без труд, от раз...
  • "...бой се от еднокнижника. Много по-опасен е от безкнижния…"
    Как само се лее и толкова истина, за съжаление! Страхотно!
  • Ей, един човек да поиска да е умен, а не пари! Чудесно!
  • Да,с тези айфони, човек може да се разбере, но с еднокнижници...
  • Благодаря, Силвия, Валентине!
    Бончо е реален Бончо. Бях му посветил един разказ-портрет, има го тук...
  • Много готино, а финалът е великолепен!
Предложения
: ??:??