6 июл. 2022 г., 23:35  

 Кулата 4 

  Проза
282 2 8
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

- Имаш помощница, зависи как ще го изтълкуваш- посрещна я рехабилитаторката на вратата.-Късмет!

 Мария пое дълбоко въздух. По-нататъшните обяснения бяха излишни. Започваше периода на безтегловност. Царицата майка се беше качила на борда. 

 - Пристигнах с нощния полет. Всичко съм почистила, вечерята е сервирана, присъединявай се.

 - Хапнах в почивката, но ще ви правя компания на по бира.

 Лицето му беше непроницаемо и далечно, видимо още обмисляше разговора, който тя беше пропуснала. 

 - Сега ще можеш да ходиш спокойно на работа, поемам всичко в свои ръце.

 Нямаше да гостува за кратко. Кулата се пренаселваше, а мотивацията можеше да спадне до критичния минимум. 

 - Справяме се и сами, не се натоварвай с домакинството.

 - Оптимизирала съм много неща, ела да огледаш. 

 Ясно, щеше да се забавлява с откривателство в близките дни. И край на лечебния флирт. Погледът му ще минава през нея като през стъклен портал. Останалите забавления ще ги тегли изненадващ тираж. Луд късмет.

   Докато го разтриваше, натежа в ръцете ѝ. Придърпа му завивката и притихна до него, а умът ѝ трескаво заобмисля вариантите. Рано се беше зарадвала на здравословните разстояния тип през девет планини в десета и те непредвидено се стопиха.

В приказката имаше само една неблагосклонна орисница, а при тях като че ли бяха работили отборно. Сторило ли ѝ се беше, или той понадигна повечко чашката тази вечер... 

  Преди да си легне поразчисти ателието му. Навсякъде разхвърляше дрехи в артистичен безпорядък. Добре, че маман не беше стигнала още първия ден дотук. Скри следите от любовните им пиршества след бягството ѝ от болницата. Прибра празните бутилки от вино и остатъците от храна. Ето, ще премести и това старо платно до стената. Чудно, готова беше да се обзаложи, че преди няколко дни не беше още тук. Откри го и едва не извика от изненада. Нещо метално се вряза в пръстите на крака ѝ и тя изстена от болка. Колко тежеше този странен винтоверт! Дали тренираше с него ръката си? Техниката на изпълнение беше нова, непозната ѝ досега от творбите му. Неистовата болка в крака я подгони към хладилника и нямаше време дълго да преценява, кога , как и по кой точно начин...

 Заровила стъпало в съда с лед, отново се замисли за новата техника. Може би тренираше от известно време лявата си ръка. Началото беше много обещаващо. Рисуваше с пръстите - просветна ѝ внезапно.  Как изобщо би могло да хрумне на някого, че ще прекъсне с рисуването - все едно да спре да диша. Затова не беше унил след дългата раздяла. Готова беше да се закълне, че и с четката в уста би продължил, нищо не можеше да го спре, камо ли някакъв средно тежък инсулт. А жената на платното беше самата тя - с кротката си красота отпреди кошмара в ковид отделението. Събра стоически свличащата се мека грива от рамената си. Ще се подстриже, късичко. И ще изтърпи мазането с отварите и мехлемите на билкарката, при която я замъкна днес Ива. Щом той вече тайно рисува, ще се справи и тя. Никакво отчаяние. Изрепетира в огледалото няколко благодарни усмивки за нейно величество : "Аве,  царице, прескочилите трапа те приветстват." 

» следваща част...

© СК Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Таничка, аз едва прохождам в разказването, окрилява ме твоето одобрение! 🌿
  • Интересно!!!
    И аз чакам
  • Благодаря ти, Силве, 💗.
    До скоро, надявам се.
  • Завесата я дърпаш бавно, на изключено осветление, но с добавката се проясни малко. Харесва ми нестандартния ти подход и яркия изказ. Ще чакам, знаеш. Поздрави.
  • Тъкмо дописвах тук продължението, Силве, и аз не обичам кратките части. А какво съвпадение, че сме писали едновременно, момичета. Благодаря ви, че оставяте окуражаващи коментари. 💕
  • Кулата с принцесата, вретеното, орисницата... 🙂Тук съм
  • Интригуващ е стилът ти на писане, Светличка! Става ми все по-забавно, но чувствам и някаква нотка на тайнственост. Какво ли ще се случи нататък?
  • Още ми е мистично, Светулче, може би ще се разбулят малко героите в следващите части.
Предложения
: ??:??