6 нояб. 2022 г., 12:27

Вечният затворник 

  Проза » Рассказы, Сказки и произведения для детей
734 5 20
2 мин за четене

 

 

                                  Свободата е за смелите.

                                                                     ***

 

 

Лежал  вълкът в килията си и мечтаел:

„Ех, когато един ден изляза от тук ще започна нов живот. Ще пътешествам по света, за да усетя истинският вкус на свободата”.

От мрачният затвор най-много мразел решетките на прозорците. Ненавиждал и слънцето, което надничало през тях. Имал чувството, че му се присмива.

Скоро  вълкът бил пуснат на свобода, заради добро поведение.  Щастлив и доволен той се запътил към старата си бърлога. По пътя срещнал мечката. Тя му се нахвърлила с ръмжене:

 - Заслужаваш да умреш, защото уби моето приятелче зайчето . Ще ти съдера проскубания кожух.

Изплашен вълкът побягнал с всички сили. Не можел да се бие с ядосана мечка.

Минало  време и попаднал на друг опасен враг – кралската кобра.

 - Как мечтаех да те срещна. Искам да отмъстя за моето приятелче зайчето. – изсъскало  злобно влечугото и се опитало да го ухапе.

Побягнал отново вълкът. Кой да предположи, че глупавият пухчо е имал влиятелни приятели?! „А дори не ми стигна за вечеря.” – мислел си той.

Притеснен сериозно за своят живот вълкът хукнал обратно към затвора.

  - Искам си килията! – задумкал по масивната входна врата.

 - Ти луд ли си, бе? Преди няколко часа те освободихме. – развикал се дежурният полицай.

Разбрал вълкът, че няма да го пуснат вътре и се нахвърлил върху служителя на реда. Насинил го сериозно. Ядосали се охранителите и отново го върнали в затвора. Дори в същата студена и влажна килия.

Вълкът веднага проверил решетките на прозореца. Те били все така масивни и здрави. Той въздъхнал успокоен. Тук щял да бъде в безопасност. Вечерта заспал щастлив, защото неговият живот бил много по-ценен от свободата.

Рано сутринта слънцето с насмешка надникнало през прозореца. Никой не обичал страхливците и убийците.

 

 

                                                       

© Катя Иванова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти, Миночка.🌼
  • Хареса ми Катя. То и при хората е така. Хубава тема си зачекнала! Браво!
  • Благодаря ти.
  • Хубаво!!!
  • Здравей, Пешо! Подсети ме да ти отговоря шеговито:
    След европейските реформи
    нова мисъл се оформи.
    Най-добре е в пандиза,
    няма глад, няма криза.
    Благодаря ти, Смути! Наистина живота не е лесен, а по-лесно е да снимаш и пишеш.
  • И на вълка кожуха си му е ценен Лесно е да ядеш зайци, ама после да погледнеш живота в очите не е толкова лесно
    Готино, хареса ми.
  • Приказка от наше време...и за вълците става страшно в гората, а къде ще търсим спокойствие и свобода
  • Благодаря ви Ина, Лина и Георги!
    Поздрави и от мен!
  • Хубаво.
  • Хубава приказка. Поздрави!
  • Най-вероятно, защото "свобода" е миражно понятие, а "сигурност" е доста относително, мисля, че човекът все още не е наясно какво точно иска. Със сигурност е по-спокоен в собствения си затвор. А ако вълкът можеше да изяде и мечката и кобрата за вечеря ... Хубава приказка!
  • Здравейте, приятели! Изненадахте ме приятно.Радвам се, че са ви допаднали моите послания. Животът е неизчерпаем извор на приказки, макар и не винаги весели. Мисля, че има много истина в тази мисъл: "Повечето хора искат сигурност в този свят, а не свобода."
    Приятна вечер на всички!
  • Правилно! Свободата е относително понятие. Животът е скъп само за самия човек... вълк
  • Свободата е за смелите. Други се институционализират!
  • Прочетох с интерес, Кате.
  • Аз пък се замислих дали мечката и кобрата заплашват вълка, защото са били приятели на зайко, или и за тях е бил потенциална вечеря, ама вълчо ги е изпреварил.
  • Свободата не е за страхливци и убийци!
  • Сред толкова врагове, май затворът е спасение! Хареса ми Катя!
  • Благодаря ти, Тони.🌼
    Радвам се, че си ме разбрала.
  • Забавна история. Много правилно си го казала. При хората също е така. Щото си стоим... в затвора.
Предложения
: ??:??