19 мая 2011 г., 23:41

За нас, за сметаната и за още нещо... 

  Проза » Другие
1022 0 14
2 мин за четене

За нас, за сметаната и за още нещо...

 

Вчера сутринта Елена Нинова (enena) ми се обади на мобилния телефон:

– Имам радостна новина, Петенце. –Излязло ми е решението за пенсия в България!

 –Е-е-е! Браво!..Най –сетне! Колко ще вземаш?

 –Много!.. Цели 136 лева на месец!.. И четири стотинки отгоре!

 С Елена сам Господ ни събра преди години навръх Великден, пред църквата . Не роман, трилогия може да се напише за нашите общи преживелици тук. Сестра да ми беше, не бих могла да я обичам толкова! Затова сядам да пиша сега тези редове тук, а сълзите ми са на очите.

 Сто тридесет и шест лева! Почти седемдесет евро на месец!

 Елена има 32 години трудов стаж в България. Голяма част от тях са в рудници. В тунели с уранова, силикозна и ...не знам още каква среда. Може и да бъркам нещо в терминологията Аз не съм помирисвала рудник. Баща ми беше черен миньор, за да мога аз да нося  лачени обувчици и да си уча филологиите. Но това е друга тема.

 Темата ми сега е за геноцида. За геноцида на българския народ в началото на 21 век.

 Те не колят народа си, както турчин не го е клал. Турчинът сега е просто удобна цел, към която може да се насочат ксенофобските страсти. Но и това е друга тема.

 Те сега морят народа си, както и чума не го е морила.

 Българинът е ученолюбив и знае много приказки. Знае и приказката за  двете жаби, дето паднали в едно ведро с мляко. Едната примирено и послушно се удавила, другата започнала да бие с крачета. Била, блъскала, трудила се, докато усетила под себе нещо твърдо(маслото, дето избила с крака, демек) и ...пей, сърце, изскочила от ведрото.

 И българинът рита в млякото. Рита цял живот, кой в родното мляко, кой в чуждо. Блъскаме да се задържим, да устоим, да издържим, да спасим и жабчетата си. Поне да бяхме си останали зелени, в унисон с българската природа, а то кожата ни се протри да се пребоядисваме, само лицата ни позеленяват от време на време, не че завиждаме , ами кой знае. Но и това е друга тема.

 И в мига, в който усетим че аха-сме избили сметаната, ни мятат извън ведрото. Пльосват ни на сухо. Сметаната, млякото, цвика дори отива в търбуха на този, който цял живот потен вода(тоест –мляко ) не е пил.

 За нас остават щедрите 136 лева (почти 70 евро са това, не е шега работа!) на месец. И за лихва-диагнозите, натрупани през годините френетично ритане в бездънното ведро.

 И въпросът докога ще врякаме и крякаме...вечер, пред телевизора, а на улицата вместо знамена развяваме кирливи ризи?

 Или  мрем тихо и кротко.  Като жаби на суша.

 Със щедрите 136 лева на месец.

 Колко века още трябват, НАРОДЕ???

 

 

 

© Петя Божилова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ви...
  • Мила родна картинкаА всички изходи от лабиринта на живота ни са еднакви.(Задънени)Благодаря.
  • Тъжно е...
  • Да, за жалост много си права, мила Петя...
    Ние тук в Родината по един начин се мъчим , вие там по друг...
    И двете с Елена имате моята духовна подкрепа!
    Прегръщам ви силно! И ...."ще ритаме дружно в млякото , какво друго ни остава...поне масло да направим...."
  • Тъжната наша действителност! Добре, че народът е жилав! А то друго няма да постигнем, докато хората не се подкрепят. А то?! Ако един надигне глас, друг вика "К`во пък иска тоя?"
  • 136 - 136, ама дано ги дочакаме - защото със заплати от 200-300 евро е доста несигурно...Но българите сме жилави, както казваше мама - няма да се затрие семката...
    Горе главите!
    Поздрави, Петя!
  • Благодаря ви за съпричастието,приятели!
    Петя,Лили,прегръщам ви за поправката! Утре ще редактирам думата.
    Усещам, че вече ми се губят думи на български,колебая се в правописа...Веднъж написах Софиа на едно писмо...и като видях,чак лошо ми стана...
    Лека вечер на всички!
  • Поздрави за гражданската позиция!
    И да имахме сила да нададем глас за промяна, пак първо щяхме да мислим за това с какво да напълним стомасите си, не за душите си... Такъв си е българинът и все неговото е малко...

    ПС: мисля, че правилното членуване е "геноциДа", не геноциТа, както е в текста.
  • Много силно...
  • !
  • Тъжна действителност!За жалост...
  • Бях тук...Поздрав!
  • Споделям!
  • !!!...
    Силно!!!
    Поздравления!!!
Предложения
: ??:??