1 июн. 2023 г., 18:20

За това кой за какво е тук... 

  Проза » Обзоры, анализы, критические статьии
1007 1 40
1 мин за четене

Едно впечатление...

 

     Прави ми силно впечатление един по-особен тип участие на някои колеги тук. Особено по отношение на коментарите. Но преди да споделя кратките си впечатления, нека кажа нещо за самите коментарите.

     Намирам ги за полезни, както когато има критика, която посочва точно недостатъци и начини за отстраняването им, така и възхищение, ако се предизвикава спонтанно от успешно произведение. А също и ако е за окуражаване на млад или току-що регистрирал се автор. Но съм доста скептичен към охканията и ахканията, понякога за очевидно слаби произведения. И все пак - не за това ми е думата.

   Наблюдавам някои автори (в случая имам предвид от изобразителните изкуства и по-точно - картини). В случаите, за които говоря, те имат съвсем нелоши произведения. Някои от които и аз съм харесвал и коментирал. Но това, което ми прави впечатление е, че като че ли са тук само за да търсят публика, която да им ръкопляска. Защо мисля така. Ами тези, за които говоря нямат поне по един коментар за друг художник. Какъвто и да бил той - положителен, отрицателен, с някакво мнение. Това, което много неприятно ми се набива в очи, че в техните коментари се среща само: "Благодаря", "Благодаря много", "Благодаря ви" - като примадони на сцена.

    За яснота ще кажа, че не съм художник, т.е. съм странично лице. Но не мисля, че сме тук само за да показваме нашето или да търсим одобрението на публиката. Имам и мнение, ако искаш само да показваш, просто забрани коментарите и няма да имаш повод да отговаряш. Ще показваш.

© Безжичен Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Това е за раздел "форум".
  • Да не кажат, че сме се наговорили, но мислим еднопосочно.
    Сега поне информацията е достъпна до всеки и без да искаш се натъкваш на нещо познато, примерно опит за анализ-интерпретация за нещо анализирано / модерното сега плюене по някои ръководители /, неща с които е пълен интернета. Какво да им коментирам или аплодирам.
  • Адаш - и аз така! Чета ги или съм ги чела и на др места, блогове, влогове, групите им във фейса, някои вече издадени или предстоящи, какво да им коментирам? Преразказ по картинка или тема да развивам по нечие стихо? Да не сме в училище? Или да коментирам пуснатите в продажба? Какъв смисъл? Чета нещо ново или моментно, като твоите писания, нещо забавно, а не до болка познати повествования за нечии биографии и автобиографии. Всеки има житейски истории.
  • Следя коментарите от самото начало на публикуването на творбата. Интересни са...Позволих си да коментирам, макар че съм в сайта едва от две години. У всеки дреме творецът, '' Откровения'' го събужда.
    Аз примерно чета всичко от проза, с единствената цел да не би да ме обвинят за плегиатстване, коментирам онова което ме е впечатлило у даден творец, другото подминавам. Всеки тук има предпочитани автори по-близки до неговите разбирания за обкръжаващото ни. Какво да коментирам откъси от непродадени романи и картини с цена. Ами,някой е забелязал правописна грешка и едва ли си неграмотник, а не е разбрал идеята на автора,също го подминавам. И не винаги в спора се ражда истината.
  • Естествено, че "Откровения" е платформа за реклами от всякакъв тип. Има прилични (силни) произведения, които не се забелязват, защото авторът не е от платените потребители. Аз съм тук, за да чета (гледам)... Понякога харесвам, понякога коментирам...
  • Когато започнем повече да се вглеждаме в другите и да критикуваме, значи отделяме по-малко време да се вгледаме в нас самите, но пък и значи, че имаме някакъв проблем, който в повечето случаи не е свързан с другите, а със самите нас
    Много верни неща са казани, но и е вярно, че всеки сам избира за какво да бъде тук, в рамките на добрия тон и поведение.
  • "Откровения" беше първият подобен сайт, в който се регистрирах и единствения приет от мен за "моето местенце под слънцето", заедно с други като мен - непримирими, "луди" странници. По коментирането не ме бива особено и никога не ми е било самоцел. Тук съм заради хората, които оставят частица от душата си в своите творби. Опции са ни дадени, прочета, оценя, поставя в любими... Бях тук, развълнува ме творбата ти. Без едно кошле хвалебствия.
    Чета говорите за професионализъм. Професионалисти са създали и "Титаник"... Нека бъдем себе си. Да творим, да се критикуваме, да се подкрепяме. Това е важното.
  • Деница, това би било много интерсно.
    Но е неизпълнимо, както и ти си отбелязала, защото тогава публиката ще бъде много по-малко и сайтът няма как да се поддържа без реклами, които ще намалеят.
    Иначе, и аз съм казал, че да, някои от произведенията на тези автори (а те не са малко, и не само художници) са дори много хубави...
  • ха... Жабок... много боб, още ще изядеш дорде се включиш в абревиатурата М.А. Но ти си упорит - имаш шанс.
  • Аз се присъединявам към мнението на Ирен в дискусията Аз самата съм почитателка на творенията на всички тези, за които ти говориш.

    Отклонявам се от темата, но много би ми харесало да има място, на което пишещите, рисуващите и коментиращите да сме анонимни (ама наистина – нещо като паралелен свят) и човек само и единствено от чист интерес да чете, разглежда и коментира. Да не се влияе от нищо и никого. Много би било интересно. Разбира се, че не е възможно. Дойдох да си помечтая 🤩
  • Безжичен, като прочетох твоята статия се замислих:
    За какво съм тук и на първа ръка ми се появиха няколко варианта:
    1. Да вляза в абревиатурата М.А.Ж.
    2. Да пляскам, докато ми почервенеят дланите.
    3. Да си сложа кринолин, да се покланям и с начервени устни да казвам "Благодаря".
    4.Да мина край сергията "Всичко по левче" и да открия, че има пакетче с диаманти сред мънистата.
    5. Да седна и издялам "Пиета", така както аз я виждам, без да ме интересувам, дали някой ръкопляска или ме освирква.
    Но си много прав, че коментарите са малко и в основата си меркантилни.
  • А относто, ''кой за какво е тук... '' - авторът на това произведение може само да предполага, но не и да знае, за да се изказва и да ''разлайва кучетата''. Но пък и това си е негово право.
    Самият аз даже не зная за какво съм тук, а как друг ще знае по-добре вместо мен... но... българинът всичко може и всичко знае. Тук съм вече близо 14 г. и не съм изневерявал на сайта с други подобни сайтове.
  • Ха... ето и лошия чичко с ''М'' (Метроном - предполагам) изпълзя от ада.. хахах...
    Няма са вълнувате дечица мили - просто всеки си има характер, а също и маниер на изказ. Кой ''добър'' - кой ''лош''... всичко е въпрос на гледна точка.
  • Впрочем, мога да си представя какво следва. "Дечицата" да се досетят, че преди 50 години президентът на САЩ им е правил нещо... и сега те са ужасно оскърбени... Докъде, докъде се докарахме... но нищо, и това ще мине. И тази мръсна вода ще оттече... Тук има доста религиозни автори, знаят какво означава "Ихавод"....
  • Честит празник, Сенд! Обичаш ли лимонада? Истинска. Да се почерпим като в „Лимонадения Джо”'. Аз черпя, Сенд!
    Остави.... Днес вече е денят на Ботев.
    Полунощ е. . На този ден трябва да бъдем смирени...
    А, S , Q....Нямат значение.
  • Днес е първи юни и дечицата се усмихват, не се оплакват.
    Eто, единият с "А" се показа.
    Той е велик критик и коректор!
  • Сенд, с Ю, Щ и W няма ли? За един приятел питам!
  • Боже! Дотам я докарахме, че "дечицата" да се оплакват от "много лоши чичковци". И то в един сайт уж за литература....и то уж тези, издигнатите, начетените, които са над "Ганя"... Не знам какво следва....
  • В сайта има двама много лоши чичковци. Единият започва с "М", а другият с "А". Но те не са виновни, просто не са били достатъчно гушкани, когато са били момченца и са развили комплекси, когато са пораснали. Аз съм им простил. Защо да коментирам киселяци, фукльовци, грандомани и графомани. Няма смисъл! Те не творят и не споделят. Те се самоизтъкват. Е, не са ми интересни, досадни са ми и ги отсвирвам.
  • "тези, за които говоря нямат поне по един коментар за друг художник. Какъвто и да бил той - положителен, отрицателен, с някакво мнение" Аааааа не, отрицателен не може ! Ако има и грам критика си хейтър и завиждаш. 🙃😎😗
  • Мамка му и его, побърка хората, бетер маймуни ги направи. Да се питат на кой кой клон да се качат, здрави ли са им опашките, какъв вятър ще задуха и не се ли задава цунами...Защото егото е живот, когато истинският отсъства...
    Хубава тема, Безжичен.
  • безжичен - има форуми и други платформи за такива "говорения", тука е за публикуващите, затова е авторски сайт, за авторите в него. Ти купи ли си последната книга на варненския поет? Ходи ли на изложбата на Чапа в НХГ?
    Остави хората да намират това, което търсят и за което са тука, не им давай акъл какво да коментират и кого!
    Както и ти - за какво си тука, си е твой проблем.
  • Да, Скитница, да.
    Но има нещо друго. Не оценяваме нашите истински творци.
    Тук има един варненски, но и национален творец-поет.
    Знаете ли как се ядосвам, че за великолепната му поезия от класа на най-добрите български поети почти няма коментари. С толкова много стихосбирки, с признание от истински български поети. Ами не ми се говори. Споменах едни от най-добрите български художници. Нито дума за тях. Не от вас, приятели. От засегнатите. Ами то няма такива. Жалко. Явно не са чували за Слона, Вежди, Чапа,Йордан Денев. Явно тези тук са по-велики.
  • Безжичен, казано с няколко думи, говориш за едно просто и нормално човешко уважение! За съжаление си прав...
  • Благодаря ти за смелостта да отвориш темата. Лошото е, че само 4- 5 човека са се осмелили да коментират, при близо 100 прочитания. Когато цифрите говорят, е повече от показателно за камбанариите ни. Извинявам се на всеки прочел, заел позиция и останал пасивен по други причини, като липса на време. И аз не винаги имам възможност за коментар, но хареса ли ми нещо се старая до колкото мога. Знам, че прекрасни творби съм пропуснала, извинявам се. „Хубавото магаре и под скъсания чул си личи!„ казваше дядо ми. Никой сайт не е пиедесталът дали една творба е стойностна. Или поне не е единственият. Важен е най- вече потребителят от вън- читателят, ценителят, разбиращият те. Другото е място за отмора, когато човек пожелае да сподели. Ако иска! Намерих приятели тук и съм щастлива от това. Уча се, стига ми. 65 коментара рано сутрин не съм писала никога, когато моя творба е в предизвикателство. Подминавам с лекота профили, активни само за единия глас.
    Та за хубавото магаре ми е думата!
  • Тоест, ако някой има профил тук съществува, а ако няма профил - не съществува?!? Що се отнася до спорта - най великият спортист знаете ли кой е? Един грък на име Фидипид. Не знам дали е бил професионалист, или аматьор. Сигурно Благо Георгиев е по-голям професионалист от него. Валери Божинов също....
  • khanas (Анани Ананиев) - а в спорта как е? Кои боксьори са в професионалисти и кои в аматьори? Аз добре си върша примерно работата в готвенето, но у дома, професионалист ли съм? Или професионалист е който работи като готвач?
    Къде отиде при Хитлер и Ван Гог, и те ли имат профили тук?

    пп
    пак се отнесе, и дори не се усещаш. Говорим си за публикуващите тук, в сайта, и за коментиращите.
  • Аз дълбоко не съм съгласен, че професионалист е този, който изкарва доходи от творенията си. По тази логика Ван Гог не е професионалист, а художникът Адолф Хитлер е професионалист. Професионалист е този, който си върши работата, както трябва.
  • Професионалист е всеки творец, който си изкарва доходи от творенията си без значение дали е учил за това или не. Професионалист идва от професия - работа. Тук има и е имало през годините и не малко учили худ у-ща и Академията, не са всички аматьори. Картините им са в много галерии, някои имат и собствени, а не малко продават и чрез фейса и базар/олх и други сайтове специално за продажба.

    Гошко - моята констатация за активните коментатори, допълваш ме с конкурсите. Друго си е да си украсиш профила с един куп грамоти като генерал с няколко реда цветни ленти (забравих как им се казва) и ордени и медали.

    пп
    шом току-що видях и стихотворение, посветено на болестите!
  • Благодаря ти, Безжичен! Дано всеки от нас тук разбере, че можем да се съревноваваме и сравняваме единствено и само със себе си! Всичко останало е суета!
  • Ами, Таня - съгласен съм с всяка твоя дума.
  • Благодаря ти, Безжичен! Аз вече съм повече от 16 години в този сайт и разбрах едно, че или качваме произведенията си тук /сверявайки часовниците си къде сме/ или рано, или късно си тръгваме разочаровани, че не са ни оценили по "достойнство". Това е сайт за лично творчество, а не за изявени професионалисти. Дай Боже, част от публикуващите тук, да станат един ден. Но дори и да не се получи, сме доволни за споделянето, за предизвикателствата и за критиките, които дават възможност да израстваме в годините, четейки и гледайки творбите на вече израсналите. Поне аз познавам няколко творци тук, на които се възхищавам искрено. Не се сравнявам с никого. Не търся лайкове. Не харесвам, за да бъда харесана. Не пиша ласкателства, за да бъда забелязана. Шестнайсет години тук се уча на творчество, съревновавайки се единствено със себе си. Пък който иска да харесва, да гласува, да коментира, да критикува, защото това е пътя на твореца.И в т.нар. Предизвикателства, нека предизвикваме себе себе си.
  • Таня, най-малко съм имал предвид теб. Харесвал съм ти много картини и стихотворения. Но ти имаш и толкова много и стойностни коментари в годините. И честно - имах предвид мъже с огромно его. Всеки го има. Част от инстинкта за оцеляване. Но някои могат да го контролират и да имат съпричастност. Други не. На такива им.казват самовлюбени ... Последната дума я знаете, но няма да я напиша...
    ..
  • Е, аз си признавам, че съм "художник" - лаик. Качвам си "произведенията на изкуството", показвам си ги и благодаря, ако някой все пак ги е забелязал. Не си помпам Его-то, но повярвай, ако никое от тях не грабне окото, просто биват подминавани, което ми говори, че хората не ги възприемат. Така аз лично си сверявам часовника, къде съм!
  • Съгласен съм с всички приятели и колеги тук. Но понеже темата е художниците, ще споделя още нещо, направило ми много силно впечатление. Един отишъл си вече и много мъдър художник - Йордан Денев- имаше много силни и точни похвали към свои колеги художници. Е, той е по-известен в по-затворена общност. Но великани като Чапа и Вежди Рашидов, Слона и много други имаха и имат много благи, но откровени приказки за други свои колеги. Големите и по това си личат. Та така... Такива мисли ми нахлуха...
  • Стана ми нещо смешно и ще напиша нещо леко извън темата, но пак в нея.
    Всичко е теоретично.
    Такааа, имаме някакъв си сайт, примерно... за лично творчество, където обаче се организират и конкурсчета, които са много сладки и чисти, като идея, няма и материални облаги, но да минем в същността.
    Та в този (чисто теоритичен) сайт 1 автор си присъства, но пише коментар под чужда творба само на големи празници 🤣, и изведнъж... 5 дни - над 320 коментара...
    Но тогава и (чиста случайност) пуска творба в конкурче...
    И пичели, примерно...
    Ей, така ми дойде, а иначе е ясно, че всяко съвпадение с реални лица и събития е Чиста случайност!
  • Всъщност тези за които пишеш, няма и да прочетат какво си написал. Но пък в сайта има место за всички, и за тези, които търсят само трибуна за изява, и за тези, които търсят дискусия,би за тези, които искат да четат или разглеждат. Няма задължителни правила за поведение, стига да не си агресивен.
  • Така си е открай време, Безжичен, отделно за благодарностите - някои от коментиращите пък се сърдят, ако няма отговор на коментара им.
  • Браво, Безжичен!
    Тук те аплодирам!
    Не, че всички не го знаят (освен наивните, като мен от периода 2014-2015 - тогава, точно преди Великден на първата спомената година, влязох за първи път в подобен сайт и изобщо, първа регистрация в нета...), но е хубаво да се казва чат-пат, не да се мълчи...
    Поздравявам те.
  • Търсят си купувачи, както и автори, които издават или предстои да издадат книга, най-често при поетите, дори отсъствали дълго време, изведнъж стават много активни. Това са нормални неща, и всеки, който търси популяризация на творчеството си в търговски еквивалент, е нормално да си прави пиар.
    Други са заради общуването, всеки с нуждите си.
Предложения
: ??:??