21.09.2024 г., 20:03 ч.

2010-2024 

  Есета » Граждански
624 8 9
1 мин за четене

В България има олигарси, но няма олигархия.
Има контрабанда, но няма контрабандисти.
Има демократи, демокрацията никаква я няма.
Има право, липсва справедливост.
Има надежда, но няма бъдеще.
И време има, но все е минало.
Въздухът е мръсен, а е пълно с въздухари.
Никой не вярва, а вярващите са много.
Богатството става все по-малко – богатите все по-богати.
В България словото е на свобода, а не е свободно.
И всяко достойнство е с мярка за неотклонение.
Животът в България е борба.

Олигарсите се борят с олигархията.
Контрабандистите – с контрабандата.
Демократите с демокрацията.
Правото със справедливостта.
Бъдещето с надеждата.
Миналото с днешното.
Въздухарите с въздуха.
Вярващите с вярата.
Богатите с богатството.
Свободата със словото.
А достойнството се бори да не бъде под стража, а под домашен арест.

И стабилно е всичко в България.
Олигархията стабилизира олигарсите.
Корумпираните – корупцията.
Контрабандата – контрабандистите…
И така нататък.

Обществената ни подредба е така стъкмена, че изключва всякаква форма на ред. Но пък всяко безредие се управлява най-добре с твърдата ръка на този, който го създава. Така нараства нуждата от твърда ръка и мек закон, от еднолично управление на двулични хора, от единоначалие и недемократически централизъм, чийто връх е забучен отвъд доброто.

 

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ивита.
  • Истината! Моите адмирации, Владо!
    Наскоро празнувахме Денят на независимостта. Лицемерно го правим...Най- зависимата държава празнуваше независимостта си.
    Всъщност, ние днешните, дето грам принос нямаме за правия път на Родината си лицемерно се сополивим за всичко онова чисто и правилно, което са направили прежните.
    И нещо повече: Оставяме се безучастно да ни повличат хитрините на враговете, циганизацията и късането на комата, дето си е български!
  • Благодаря, Стойчо, Хел. Не бива държавата да създава уредба, която да руши държавността.
  • В България редът е безредие. Хаосът - организиран. Всичко общо взето е извън закона и почти всички са недосегаеми. Държавата се крепи на личната съвест на гражданите. Поздравления за творбата.
  • Поздравления, Владимир!
  • Благодаря, Младене. За мен е удоволствие да те чета. Всъщност - привилегия. Благодаря. Благодаря и на откровенците, поставили материала в "Любими".
  • Жестоки истини поднасяш, Владимире и то по много оригинален начин. Моите искрени поздравления! България е бамбашка страна във всяко едно отношение. При това злокачествено бамбашка!

    П.П. Благодаря ти от сърце, че подкрепяш скромното ми перо!
  • Благодаря, Георги.
  • Отлично казано.
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??