11.08.2020 г., 9:47 ч.

Короната на Лъжата 

  Есета » Философски, Други
1163 1 7
1 мин за четене

   Лъжата пристъпва бавно и с тежест – да замаже някоя грешка, да прикрие отсъствие, да успокои гузната ни съвест... Понякога дори е изречена с добри намерения... А Истината винаги е гола, боса, зъзнеща и натикана в някое ъгълче по различни причини... Чака своя час! Като че ли се страхува от цялата бляскавост на най-голямата си съперница – Лъжата... А тя е като царица с изящна корона. И колкото повече време властва Лъжата, толкова повече натежава короната. И не само не ни осигурява спокойствие, ами ни изненадва с нови ситуации... Ставаме майстори в словесната си еквилибристика и се завъртаме в порочен кръг. А Истината – като малкото камъче, което преобръща колата – стои нащрек, готова само в един миг да ни смаже. И всеки миг е от значение докато се лутаме в сложния лабиринт от емоции в стремежа си да спрем да лъжем и да се измъчваме или да оставим Истината да тържествува с пълното съзнание, че нейната лавина няма да ни пожали. С някакво настървение обаче си пазим короната... И както е казал един философ: „Винаги има две причини – едната е истинска, другата звучи красиво.” Да, звучи... красиво опияняваща лъжа... Но е подплатена с преживявания, има си своя история, става човешка съдба...     

 

                                                                     © Павлина Петрова 

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да...
  • Не знам кое тежи повече - когато искаш да поправиш някоя лъжа с истината, или когато премълчаваш някоя неудобна истина?!... А истината и лъжата често пъти са преплетени с много фина нишка...
  • За някои люде истината е като горещ картоф.Всеки е петимен и гладен за нея,но щом го опари,той я подхърля на другите, сякаш много не го касае...
    Що се отнася за "благородната лъжа ",ако ще спаси живот, защо не?
  • "Истина" срещу "лъжа" - едни от най-спорните философски понятия. Както се казва: "За теб - лъжа, за мен - истина."
    Благодаря на всички, че бяхте тук.
  • Лъжата е по-вредна от ковида! Няма респиратори за обдишване. Много ми харесва Павли!
  • Ми има хора, които така си живеят. Обичат малко да си послъгват, а после много....
    Тази лъжа, за която говориш, много генерализирано звучи. Не дали лъжеш е важно, а колко и кого ощетяваш, лъжейки. И каква е целта, въобще.
    И истината не намирам за гола и боса. По-скоро е подхвърлено горещо кълбо, което кой както намери за удобно, така улавя или не улавя, или избира да се опари, или опитва да охлади, знам ли...
  • Лъжата е като самонадуващ се балон, който все някога се пука. А истината е естествена перла и винаги се намира ценител за нея.
Предложения
: ??:??