26.04.2019 г., 0:56 ч.

  Проза » Разкази
1263 2 17

Барон дьо Шамбери изхвърли ключа от девствения пояс на баронесата от моста над Изер, още преди кулите на замъка му да са се скрили зад хълма.  Знаеше, че ако някога се върне жив от Светите земи, това ще е след много години. Знаеше и друго - там на Изток го чакаха безброй млади мургави сарацинки, и нямаше смисъл някакъв ключ да му напомня за отдавна омръзналата му съпруга.  Това, което не знаеше обаче, бе, че още щом цопна във водата, ключът бе взет по погрешка от някакъв ранобуден сом за закуска, и бе погълнат на часа от него. Разбира се, един ключ, дори и от девствен пояс, не може да бъде истинска закуска и скоро сомът отплува в търсене на нова плячка...

© Пер Перикон Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Първите пет изречения »

7 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Разбира се !
    Ако опра до кинтите от награди, какъвто съм писател - по едно произведение на
    година ( а някога по-рядко), гладен ще умра.
    Благодарен съм, че вас ви има, та да прочета нещо свежо.
  • Като почнем да раздаваме кинти и коли за награда, ще прецизираме класирането. Сега го правим за кеф. Писането и четенето.
  • Благодаря!
  • Марко,
    1.За класацията не е възможно, брои се само едно уникално посещение. Според админ.
    2.Да, таймер няма.
    3.Не, но може да се сметнат на база проценти и брой гласове.
    4.За класирането се броят уникалните посещения, но числото под произведенията - Не. Всяко влизане в сайта, а след това и в произведението трупа посещения. Също и от отделни устройства.
    Като казах устройства, по т1.Не е ясно дали не се броят уникалните IP адреси. Т.е. читател влизайки от комп, таблет и телефон на практика прецаква класацията.
  • Пер, благодаря за информацията. Ако под "прочитане" разбираме влизане в страницата имам въпроси:
    1) Възможно ли е няколко " прочитания" (влизания) от един и същи човек без да гласува ?
    Това води до увеличаване броя на "прочитанията" без гласуване и спадане на процента.
    2) Възможно ли е разказ ( примерно от 20 минути) да се прочете за (примерно 2 минути) и да се "таксува" като прочетен ? Има ли таймер ?
    3) Има ли къде да видим броя на "прочитанията" щом са основа за изчисление.
    4) Има и друго . Не съм писал около десет години. Никой не ме познава и изведнъж писанието ми за 16 дни има 480 посещения. По 30 на ден. Нито съм известен, нито толкова "добър творец". Няма и толкова хора във форума, та да се изредят всеки ден по веднъж да четат нещо, което вече са чели. Става дума за " Целувай ме дълго" от Стихии.
    Не е ли някаква грешка в софтуера ?
    Това са въпросите ми. Бих се радвал, ако получа отговор. Благодаря !
  • Марко, смисълът на класирането по проценти е в това, че така донякъде се компенсира невъзможността или нежеланието на журито да прочете всички участващи произведения в дадено предизвикателство. Едно е прочетено от 100 човека и за него са гласували 40. Друго е прочетено от 60 човека и е получило 30 гласа. На пръв поглед 30
  • Марко, дай поредния си бисер, чете ми се нещо забавно, както ти умееш да пресъздаваш!
  • "...ето как се получи още по-голяма разлика
    и за теб ако е, защо трябва и за всички останали да е? "
    Хора, моля не слагайте в устата ми думи, които не съм казал.
    Аз питам, защото не зная. Не коментирам класирането. Просто питам.
    Може ли да видим цялата информация за оценяването и формулата по която се изчислява ?
    И ако може, да ми се обясни, като на първокласник, а не някакви " хвърлени " цифри.
    Благодаря !
  • Eia (Росица Танчева) - такива шемети като мен, дето заради едно предизвикателство цял разказ написаха! 😅!
  • И аз не зная как се определят тези проценти накрая, но за мен най-важното е творецът да не престава да пише, защото динамиката на ежедневието, тежката му работа и случващото му се вкъщи, буквално са го съсипали.
    Колко хубаво би било, ако имащият какво да каже, оставя поне по няколко изречения на ден! Така, неусетно, ще напише разказа, узрял в главата му. Затова много ми хареса предизвикателството "Първите пет изречения", а след това и "След първите пет изречения". Вече пиша по около пет изречения на ден и се надявам по този начин новите ми разкази да видят белия свят. Благодаря ти, Пер, за подсещащото предизвикателство.
  • тези звезди може да са получни след прикл на гласуването, сега пробвах: сложих 5 * и от 8 х 5 стана 9 х 5

    а къде се вижда броят на дадените гласове, плс?

    пп
    самотния-вълк (Севделин Порчев)
    6 127
    1.05.2019 г., 10:12 ч. от maistora
    1
    Проза » Разкази

    4.3 / 6
    92 4 6
    ----------------------------------

    ето как се получи още по-голяма разлика

    и за теб ако е, защо трябва и за всички останали да е?
  • За мен това е най-стойностното произведение, но това е мое лично мнение.
    Никъде в правилника не намерих как се определя " Класиране по Процент гласували ".
    Това произведение оценено с 8 ( по звездички ) и 11 гласа е класирано след произведение с 4 ( по звездички) и 4 гласа. Не разбирам как става така.
    Може ли да видим цялата информация за оценяването и формулата по която се изчислява ?
  • Браво !
  • Успех, Пер Перикон!
  • Така ме разсмя с този гладен сом. Много интригуващо начало. Успех!
  • Добре започва. Само не разбрах, като се прибере как ще я отключи. Сетих се. До тогава ще са открили ъглошлайфа.
  • Гласувам с удоволствие, Пер! Поздравления! Пет изречения - цял разказ!
Предложения
: ??:??