17.10.2023 г., 19:13 ч.  

 AIY 3.0.1 ИИ в кошче за боклук 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи, Хумористична
246 0 5
Произведение от няколко части « към първа част
7 мин за четене

      Последва голяма игра – Рая и Уай (съкратено от Y, щот ми омръзна да сменям клавиатурата кир / лат) първо играха на криеница, после на учителка и ученици, после … всички се заливаха от смях, докато накрая двойката се впусна във вихрен танц – Уай с ‚лунната стъпка‘ на Майкъл Джексон се приближи към нея и двамата се понесоха из хола, като на фона на валса (Уай го извади от някъде) се чуваха репликите …

 

 ... едно – две – три - едно – две – три – Оу - едно – две – три – Уау - едно – две – три – Оууууу – две – три - … - три – едно - …

 

      На Рая й омръзна, избяга настрани и си гушна куклата, а Уай продължаваше с едно – две – три … Спря едва, когато Пол размаха пред него едно кошче за боклук. Възрастните се втренчиха в телевизора да гледат поредната сапунка ...

 

      Уай стоеше в ъгъла и тихо нареждаше … поглеждайки от време на време към кошчето за боклук ...

 

 … серия 1234 - та, излъчена точно преди петнадесет години, три дена, два часа и половина и петнадесет секунди … шестнадесет, седемна … , когато след точно тази сцена на екрана на телевизора, се появяваше лошият герой, прикрит с фалшиво име, далечен братовчед на момчето от нейния клас, който е въздишал и писал поеми за нея, и е бил забравен от родителите си в Австралия и който местните аборигени са възпитали в древното изкуство на шаманството и черната магия, виновен за отвличането на … прелъстил и изоставил бедната … с дете, което попада в гората и там се среща с … Яга, която обича … горски плодове, мед … малки деца …

 

      Всички вече не му обръщаха внимание и поради липсата на слушатели той поднови изследването на хола – прилично празен с необходими мебели, танцова площадка, но за сметка на това – огромно количество цветя в салсии на пода, на перваза, висящи под тавана … Вниманието му беше привлечено от една огромна саксия, намираща се до стената, и при внимателно вглеждане – зад нея се очертаваше нещо като дупка на тунел, водещ незнайно къде.

 

      Свечери се и всички се пренесоха в кухнята, насядаха си по местата и Ана сервира вечерята. Уай седеше безмълвно отстрани и зорко наблюдаваше случващото се. Пол беше небръснат, Ана беше с домашна забрадка на главата, а Рая … краката й неспирно се люшкаха на високия стол … Устата й не се затваряше, защото между лъжиците неспирно задаваше детски въпросчета или обясняваше какво им е наредила учителката в детската градина … а най ужасното беше, че тя държеше лъжицата като лопата и я размахваше над масата… .

 

      На Уай му прищракаха лампичките и… той започна…

 

….. Лъжица, обикновенна, струва лев и петдесет стотинки в магазина, ако е купена от магазина на петдесет и три метра от тази къща, а само на километър  триста четиридесет и девет метра се намира фабриката, от където можеше да се купят сто лъжици само за два лева … Лъжицата се държи не като лопата, а само с три пръста , но да се знае, че има още два варианта, когато тези три пръста в друга конфигурация държат китайска пръчица и третия вариант – когато трябва да се пише с молив или писалка или химикалка или фломастер или разноцветните въглени за рисуване … Лъжицата е уникално творение, защото е симетрична и може да се използва и от леваци и от десняци, … която може да се използва за ядене на супа, Нутела в огромни количества (ако сте се скрили на подходящо място), мед или сладко от буркан, както и е ужасно удобна за бъркане на гипс … преди ядене е необходимо да бъде кристално изчистена дори и от бактерии , някъде споменават горната граница е 0,00001 бактерия на квадратен милиметър … за идеално изчистване трябва да се използва процедурата при подготовка на операция на жив пациент – минава се два пъти с йодбензин, веднъж с чист бензин и накрая – йод, но в кухненски условия и по препоръки на старите лекари, трябва да се избягва абсолютната стерилна повърхност, а да се поддържа естествения имунитет с бактерии и вируси с пределна доза 0,0001 брой на квадратен мили / на ден ….

 

      От начало всички започнаха да го слушат с удивление, после с насмешка, после с раздразнение, докато … Пол грабна кошчето (което бе доказало ефективността си) и го нахлупи върхu Уай. Възцари се тишина … за две минути, след което Рая отнова зарита с крачета, размаха лъжица и средно през десет думи и половина я пъхаше в устата си, независимо дали в лъжицата имаше нещо или не …

 

      Е … това беше за първия ден. Отхлупиха Уай и той с всичката си невъзмутимост отиде да помага на Рая да си нагласи куклите и да си оправи креватчето, под зоркия поглед на Пол и Ани. Последва словесната молба на Рая да й се чете приказка, Уай се ентусиазира и подхвана приказката за Червената шапчица … до момента, когато Вълка вдига лапи и със страховит глас казва – ‚Аууу, ще те изям…‘ … Рая се скри под възглавницата , а баща й предвидливо приготвил кошчето за боклук го нахлупи за последен трети път върху разказвача … с думите 'Трети червен картон за днес'

 

--- 😎 ---

 

      После … угасиха лампите и Уай остана сам в хола трескаво събирайки информация от нета за разработените модулни програми, третиращи проблемите на феномена ‚ДОСАДНОСТ‘ при хората. Дори изпрати запитване до ‚майка си‘ .. тоест – Advanced Toy Company’ . Не след дълго получи отговор, който беше приблизително следния:

 

      Феноменът ДОСАДНОСТ е ужасно ДОСАДЕН и така и до сега не е разработен. Назначеният колектив програмисти написаха грамаден алгоритъм по въпроса, като неговият обем беше съизмерим с основния алгоритъм на Искуствения Интелект, което пък беше проблем, защото е трудно да проектираш ИИ, но изключително по – трудно е да го направиш НЕ – ДОСАДЕН. В процеса на разработка на посочения модул се налагаха ‚полеви‘ изпитания, които разработчиците тестваха върху основния колектив на компанията – започвайки от Директора и стигайки до служителя на входния портал. Вследствие на създалото се положение при което Целият ни колектив беше досаден по хоризонтална и вертикална линия, се принудихме да избираме между заличаването на създалото се гнездо на оси – досадници, или да премахнем проблема, като го скрием под масата. Естествено това може да има лоши последствия в бъдеще, рекламации, санкции, съдебни дела, но … с цел задържането на компанията от разтурване – оставяме проблема на потребителите, като в Инструкцията за експлоатация цялата отговорност се поема от купувача. Вероятни странични последици – конкурентите ни могат да преборят проблема, но … до тогава ще сме разпродали продукцията от Версия 3.0 и спокойно ще се измъкнеме от неловкото положение.

 

      Драго изделие Y, номер … (не се чете) …, редовно следвайте ъпдейтите на софтуера и хардуера … Създали сме ви достатъчно умен, за да предложите някога решение на проблема , ще имате невероятни бонуси !!!

 

Майка ти …   Advanced Toy Company’

 

      Уай беше малко разочарован и в тъмнината се насочи към дупката в стената ... но неочаквано от нея се появиха дълги черни мустаци ...

 

Следва

» следваща част...

© Пламен Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Слав, ти ме караш да се замисля ... а именно, че човекът е много неуравновесено същество - често изпада в крайности и безпричинно ту обича някого до полуда, ту го мрази по същия начин ... ей тъй - безпричинно. И това се случва, когато двамата са приблизително на един и същи акъл. Когато се срещне с някого с различна психика изпада в ступор. Имахме едно познато семейство, детето им беше хипер активно - с усмивка на лице търчеше цял ден, носеше непоносими тежести, тичаше като луд, не се спираше, всичките му действия бяха съвсем добре обмислени, не се жалеше и не изпитваше умора ... почти като твоята версия на ИИ. Аз обаче да си призная - блокирах и незнаех как да го възприемам. Все пак беше човек, не робот ... Ако наистина се появят самоходни ИИ роботи - ще си имаме проблем ... предимно със себе си ☹️ 😎
  • Изкуственият интелект просто си създава работа. Като хлапето от филма на Чаплин, което трошеше прозорци. Сега нета се затрупва с дебел слой боклуци и ще дойде време да се огледаме за някой,който да разчисти и сложи ред. Той ще се помайва случайно наоколо. Не иска хляб, не спи, не ходи на ски и на море. Практически е неуморим. И а да си рине...
  • Ние сме си клуб на досадниците!
  • Слав, старая се да бъда пределно досаден, защото точно това е проблема на ИИ, който всеки трябва да осъзнае и ... и ... общоприето е, че роботите ще ни изтребят ... това хубаво ... но ... но моята версия е, че няма да ни пушкат с пушкала, ами ще ни замъчат до побъркване и смърт с безцелните си приказки за идиоти ... Ей сега погледнах по - горе телевизора - ... не в серия 1234-та , а в 32983-та ще извикам онези с чука, които могат единствено с прецизни удари, подкрепени с нечия майка да решават всички проблеми .... Прав си - без майка в този жанр не може ... Единствено се притеснявам, че няма да ме изтърпите 😓, но се надявам в близко бъдеще да изобретим алгоритъма за анти-досадност 😎
  • След като има майка....Значи може да се разговаря с него!
Предложения
: ??:??