28.04.2010 г., 21:19 ч.

Ако можех, бих те сготвила 

  Проза » Други
1217 0 6
1 мин за четене

Ах, ако можех, бих те сготвила. Не бих видяла нищо по-истинско от това да завриш в сърцето ми. Ах, ако можех, никога не бих те пуснала да си отидеш, преди от теб да съм опитала. Ах, само ако можех да се протегна и от тебе да отчупя парче, не по-голямо от крайщника на хляб и ако можех вместо сълзи да поръся мерудия...

Да си храна в ръцете ми и в тебе да се впия. За хапка бих душата си продала. Да си обелената праскова и спускащата се от дланта към лакътя едничка капчица нектар.
Да си череша или пък маслина и все едно костилката каква е, да можех да те спра, да не подминеш, да можех, де да можех, бих го сторила.
Едва ли е любов, така не бих те никога наричала. Това е миг хедонистично настроение, обзело ретината и небцето ми... В противовес на цялата Вселена, не искам нищо вечно, нито душеизвисяващо, а искам само миг на съприкосновение с това, което, гледайки те, си представям.
Ах, ако можех, бих те сготвила... И в парещите ми длани не бих те никога оставила да изстинеш, а никога е много, много разстояние и в него виждам както теб, така и себе си и тъжното, но истинно признание, че някога аз все ще се нахраня.
Да бе сметана или сладолед - да се разтапяш и да те разтапям, да бе от пчелна пита мед и, стичайки се, да полепнеш върху пръстите ми. Да бе презряла августовска диня и взирайки се в тебе, капчици от захар да открия, да бе лимон или пък мандарина и белейки те, пръсти в тебе да забия...
Да бе, да бях, да можех... де да можех...
Ах, ако можех, бих те сготвила - да вриш и да се пържиш в сърцето ми. В средата на Август, сред морско вълнение, под дъх на магнолии с кратко прозрение, да можех да тръгна по бряг с водорасли, да можех да сготвя минути тъй страстни...
Трохичка от теб и щипка пипер на фона на стар и ръждясал фенер, макар да е повече рима, отколкото истина, за този момент бих живяла до скъсване.

© Гергана Янчева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ехаааа! Много ти благодаря!
  • Ехаааа, страхотия... Много ми хареса! Вкусен ден!
  • "Да бе, да бях, да можех... де да можех..."
    Да го опишеш, да го разровиш и да ти мирише...

    Много ми хареса!
  • Явно, пресеченият ефект ми е силата , идеята е наистина добра, наистина вече изпробвана- имам много неща направени по този начин. Любовта според мен минава през какво ли не. Използвам храната като символ, като вид израз, така както в много повече случаи се използват - звезди, луни, слънца и т.н.
    Благодаря Ви много!
  • !!!
  • Да беше стих, прекрасно би било.
    Да беше проза - също.
    Но уви, това е нещо между двете
    и ефектът взе че се пресече.

    Не, сериозно - идеята е супер+супер велика и много сладка, но ако го беше оформила като стихотворение щеше да е едно от най-хубавите неща, които съм чел.
    Явно не само на мъжете любовта минава през стомаха.

    Поздрави и успех с кулинарната любов и любовта към куланарията.
Предложения
: ??:??