8.01.2010 г., 10:34 ч.

Ало, како... 

  Проза » Хумористична
1198 0 15
3 мин за четене

Защо ми трябваше да му разказвам вица за тъщата и двата зъба?! Защо, като го знам какво е леке?! Заврян зет, милият! Пита ли ме мен какво ми е, дето съм между чука и наковалнята? Сега на всички задава въпроса:

-          Колко зъба трябва да има една тъща? Ами два! Единият, за да отваря с него  бирата на зет си, а другият непрекъснато да я боли.

Прибирам се от магазина с две торби, бързам да приготвя нещо за новата година и чувам шум откъм хола. Влизам и какво да видя? Моят хубостник пъха пиратка в устата на мама.

-          Сигурен ли си, че е безопасно?

-          Довери ми се, тия са от най-безопасните.

Влетях с два скока:

-          Какви ги вършиш бе, идиот такъв?

-          Не дава да ù ги избия безплатно и без това ù се клатят. Защо се дърпаш, ма? Подарък искам да ù направя за новата година на тая гадина, аз и без това бира не пия. Добре, че ми каза тоя виц, ще ù туря зъби у два реда, та да си заприлича на себе си, тая акула с акула.

Едвам я вкарах в хола, искала още бенгалски огън да пали.

-          Първо пиратката, после бенгалския. – и ù се хили.

Като го подгони тая жена, леле, откачих. Докато ги разтърва, що зор видех. То викаха, то се караха, най-после седнахме, е не точно като хората, да изпратим старата година и да си пожелаем да е по-хубава идващата. Не спряха да се джавкат тия двамата. Сипах по ракийка, отивам да сервирам вечерята и ми едно притеснено да не се изпотепат, докато ме няма. Тишина минута-две, страх ме е да влезем, какво ли се случи, не може да бъде – тишина. След малко чувам смях, тичам, те си пият, викат си наздраве и пей, сърце. Па като хванаха пиратките, криза ли, един час гърмяха на терасата и как не замръзнаха, ама ракията ги пази от простуда?!

-          Колко пиратки си купил, бе, нямат свършване, айде прибирайте се?!

-          Е, па, за сто и петдесет лева само. Евтино ми излезе, защото ги купих от производителя.

-          А, така значи. Пуйка да беше взел, сега си яж това, което си си купил!

-          Не стига, че цяла вечер забавлявах майка ти, пак недоволна.

Е така с вицове и фойерверки ми започна годината. После, ходи се оплаквай, че не живея добре.

А миналата година какво ми сервираха тия двамцата?! Заминахме на село, уж да е по-тихо, обаче не. Докато приготвях трапезата, да вземе да дойде дядо Мраз у дома. На младини харесвал майка и уж случайно минавал. Моят само това и чака, някой да му прави компания, налял му греяна ракийка и ха наздраве за старата, не за майка, а за годината, а да е по-добра новата и като запяха, вече беше късно.  Толкова пиян дядо Мраз не бях виждала. Зарязах ги да си празнуват, а аз си залепих брадата и обикалях като луда из селото, няма заради тия пропойници да оставя децата без подаръци, я. Прибирам се, майка се качила на стола, стихчета им рецитира,  дедката ù лепи петолевки на челото, а моят ръкопляска и припява: Са, са! Как не умрях, не знам?! Сега се чудя, да се разведа ли, или да изчакам да видя дали дядо Мраз ще поиска ръката на майка, че напоследък нещо често се обажда. Трябва да ги разделя моите хубавци, иначе няма живот.  Како, моля ти се, вземи я малко при тебе. Ало, чуваш ли ме? Как не я искаш, нали и на теб ти е майка? Какво като е била две години, и при мен е вече две. Е, щото тебе те е развела, дай и мене да ме разведе. Айде ма, како, поне за един месец, да си отдъхна. Е, в старчески дом ли да я пратя? Добре, ако се разведа, ще дойдеш при мен, а на нея ще ù освободим твоята гарсониера. Добре, айде, възстановявай се и стискай палци дядо Мраз да се влюби в нея и да си я откара на село. А, някой звъни, сигурно е дедката. Айде свършвам за сега. Айде, късмет и на теб! Ало, како, пенсията не ù е малка, в тая криза, все е нещо... Ало... затвори...

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ах, на кака загриженото ми то!!! Звъни по-дълго Веси, аз го вдигам чак на третия куплет! Нали ми звъни едно музикално, едно...чалга парче и като го чуя, първо тичам да си сипа ракийка и докато, то...Та не телефон, домашна ракийка, ако може за другата година, ще съм ти много благодарна и ще ти звънна аз, така да знаеш!!!
  • Како,како...
    Ти телефон нямаш мъ,како,все свободно дава и никой отсрещане се чува.
    Другата година,обезателно ще стана баба Мразка и ще имаш нов телефон ...заклевам се
  • Ивон!!!
    Анна, добре че мърмориш, защото е страшно да отгледаш децата си, а после да си никому ненужен!!!
    Ивайло, аз също ти се възхищавам, затова Бъди!!!
    Рия, ще ги пратя утре! Закъсах нещо с финансите около празниците, така че до заплата критикувай на воля, после...Ще взема да свикна да им обръщам внимание и като стана безупречна, ти какво ще правиш, а?!
    Доче, ще си гръмна една, дано пропиша поезия. Колко са необходими за любовна?!
  • Страничен ефект на пиратка в действие:
    Избива на поезия!
  • Ти си най- големият фойерверк, който съм виждала. Поздравявам те за умението да попиваш вълненията на света около себе си. И от песъчинка можеш да съчиниш фейлетон. Не лош при това.
    Забравих да ти кажа, че в банковата ми сметка нещо се е забавил преводът, дето ми беше обещала, за да не ти пиша критични коментари. Вземи мерки, че...
  • Поне от скука няма да умра с теб, Лажова! Толкова си забавна и остроумна, Светли, че е трудно вече да удържам възторга си! Бъди!
  • Бе само да чуе майка ти, от парче месо ви е отгледала. Не ви е срам! Деца! ...(тук мърморя и проклинам младите
  • Какиното, нали от теб новогодишно откраднах това за пиратките за 150 лева. Знаеш че обичам да крада и малко да лъжа, но малко. Как я подгяваш ми кажи? Става ли за по-бързо в микровълновата или ще избухне?! Предния разказ го откраднах от моето Наде, ще трябва да я черпя водка. Ама нищо и то без това си беше мой ред...
    Луничке, златни ти устенца!!! Айде и теб ще почерпя, ако това стане, па и да не стане, важното е повод да има!!!
    Ласка, никаква скука!!! Купонът нали трябва да продължи, та се грижа...да е денонощно. Неуморна съм направо...На мен работа...На мен бърборене ми дай и не ме търси за работа!
    Жарава, поне една усмихната тъща да чуя, че има, па и припаринана. Или защото е припарирана е усмихната и...тиха. Благодаря ти за вица, усмивка ти пращам специална, нищо, че не съм тъща!!!
    Мартина, много се радвам!!!
    Силвия, давай телефона!!!
    Мойра, не мога...да обещая! Ти си кеф!!!
    Петинко, много си тактична!!! Разсмивачка е супер!!! Мъжът ми ако знаеш в такива случаи какви лоши думички използва?!
    Нели, нека е купон през цялата година, ама от готините!!!





  • Неуморима Лажова!!!
    Весела Нова Година!
    И нека купонът тече!
  • Тооо, нали ми знаеш въображението какво е, та само като си представих картинката с пиратката в уста, че и тъщата, качена на стола, как рецитира стихчета... абе с две думи - умрях си! От смях!!!
    Друга "разсмивачка" като тебе няма! Няма!
  • Светле Лажова, може ли да не ми вкараш настроение, ти, с твоите страхотни истории?

    Кеф!
  • Светле мила, задъхах се... от смях. Ииии ми се прищя да ти дам, тел. си номер, че и на мен да ми се ... отвреме- навреме, та поне в диалог- започнаха странно да ме гледат... Сииилна прегръдка!
  • СТрахотна си! Оправи ми настроението за цяла вечер!
  • няма скука около теб
    чудесна бърборанка си
  • слушай, какина, още един вариант за двата зъба - един отдолу и един отгоре, че да може да си шлюпи семки. познавам още един малоу... пораснал, дето даде 150 лв за пиратки, па макар и да няма тъща у дома. ма то да е друго - да му го сложиш, обаче акълът - не, щото е сложна работа и не е за всеки. айде, ще ти звънна по-късно, че майка ме търси на другата линия - сигурно пак да ме пита що зетят е забравил да се обади за именния ù ден, та пак трябва да подгрявам студената война...
Предложения
: ??:??