8.11.2022 г., 19:32 ч.  

Астурия 

  Проза » Разкази
1250 13 68
4 мин за четене

              Имало едно време, в едно малко  китно селце, една малка, бяла къщичка. Тя била на края на селото, на полянка, където се извивала и течала бистра рекичка.

          Вечер, когато ставало тъмно и всичко притихвало реката започвала да реди приказки…

        Веднъж едно момченце се промъкнало близо до реката  и се заслушало в тихия ми ѝ шепот…

         Живял някога един магьосник в тъмната гора. В една пещера си направил свой дом, който имал прозорци, издълбани в канарата, здрава  порта от масивно дърво и коминче, иззидано  от камъни.

      През деня събирал треви и билки, пера от птици, камъчета, мъх, кости от оглозгани животни, корени, листа, кори от дървета.

        Вечер, когато луната застивала в тъмното небе и тръгвала по своята  сребриста пътека, той започвал да прави своите магии. Сипвал в едно голямо котле всичко и казвал високо своите заклинания.

               Арарамммм… араммм... арарамммм….

        Започвала отварата да къкри, издигал се  гъст дим и излитал от комина на къщичката. Магьосникът обичал добрите хора и наказвал злите...

        Когато магията ставала готова, той  вземал няколко капки от нея в една стъкленица, превръщал се в сянка и тръгвал по света да търси някоя лоша и коварна красавица, за да я омагьоса. Летял, летял старият магьосник и  видял   принцеса  Астурия. Поклатил глава и се скрил зад едно дърво.

       Това царство се намирало сред високи планини, чийто върхове опирали в небесата, а наоколо буйни реки се стичали към голяма зелена долина.

      В царските градини растели най-прекрасните орхидеи  и рози. Там пеели най-чудесните славеи и чучулиги. Царството тънело в злато и разкош. В съкровищницата имало диаманти, рубини, сапфири, тюркоази и безчет богатства.

          В градината до алеята с розите стояла приказна красавица – царската дъщеря. Тя била с коси, искрящи като златно слънце, очите ѝ били като сини езера, устните ѝ като червена роза. Момичето било много хубаво, но характерът ѝ  бил доста зъл. Тя тропала с крак, капризничела, присмивала се или се  подигравала жестоко на всички свои придворни, дразнела ги, карала се с тях и никой не искал да я доближава. Понякога хвърляла в тъмницата някой клетник, който имал смелостта да ѝ се опълчи. Измисляла жестоки наказания и много глави  изхвърчали под гилотината.

  Заради хубостта и богатството ѝ,  някои царски синове идвали да я видят, но щом царкинята заговорела  грубо и невежливо, те се смайвали от нейните обноски и бързали да напуснат царството.

   Защото какво е хубостта на лицето, когато душата и сърцето са зли?

  Един момък, който бил чул за нейната красота и за нейния нрав решил да се срещне с нея. Той бил силен, снажен, умен и красив. За смелостта му на воин се носели легенди. Никога не изпитвал страх и затова решил да види  каква е коварната принцеса.

       Яздел през много планини и гори, преплувал  необятни морета и океани, стигнал до това царство.

        Носел подарък за принцесата – в една кутия  пръстен с малко златно сърце. Тя го изгледала със студен поглед, присмяла се и злобно хвърлила пръстена в езерото до градината.

       Сянката  на магьосника се завъртяла и  той пръснал няколко капки от своята магия върху главата на Астурия. Изведнъж тя се превърнала в зелена змия.

        Изрекъл своето заклинание, което било – да се влачи по земята  немила- недрага, дорде някой я обикне и отмъкне змийската ѝ кожа…

        Змията се запровирала през розите, придворните дами закрещели и изпаднали в ужас.

       Слугите се затичали да хванат и да я убият, но тя изчезвала ту тук, ту там и те не я достигали.

       Заскитала се змията по канари и пещери, ядяла мишки и птичета, свивала се на кълбо и горко плачела…Нямала клепачи и сълзите ѝ падали направо по земята. Сърцето ѝ се свивало в мъка щом се погледнела в огледалото на някой ручей. Виждала грозна зелена змия… Била отчаяна и готова да бъде вече добра, но трябвало да изкупи греховете си.

           Магьосникът се подсмихвал под мустак, защото в края на краищата  кой каквото надроби, това сърба…

    Младият момък, който бил още влюбен в девойката, и видял как се е превърнала в змия, решил и тръгнал по дирите ѝ.

     Вървял дни и нощи след нея, пребродил много земи и пустини, чакал я търпеливо да си смени кожата.

     Накрая съзрял, че в една гора змията съблича кожата си. Излязъл бързо и грабнал изсъхнала кожа. Разтъркал я в ръце и в този миг пред него застанала  красивата принцеса.

        Слънцето сияело в погледа ѝ, благост струяла от душата ѝ.

           - Благодаря ти момко, че ме спаси… Научих си урока, изстрадах си съдбата и вече ще съм добра, благородна  и човечна…

       Момъкът целунал принцеса Астурия, отвел я на коня си и запрепускали към неговото царство…

             Все още живеят там, където няма злини, подлост и коварство, а добрува справедливостта, любовта   и честността…

    Реката притихнала след тази приказка, само вятърът леко диплел водите ѝ.

  Звездите греели по кадифеното небе, а луната се засмяла и закимала с глава...

    Момчето тръгнало да си ходи.

      Е, юначе...

      Поуката каква е?

      Доброто сърце и добрата душа ще променят света ...

   

© Tаня Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Вълшебството на приказките »

1 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря Тоти!
    Честита Нова година!
    Бъди много здрава и щастлива!
  • Честито, Танче! Нека Новата Година е още по-вдъхновена и успешна!
  • Поздрави момичета!
    Весели празници!
  • Поздравления, Танче! И приказката и името й са запомнящи, четох отново с удоволствие.
  • Честито, Таничка! Браво!
    Весели празници! Не спирай да пишеш все така- силно, с любов и всеотдайност!
  • Поздрави, Иржи!
    Позна
    Весели празници!
  • Казах ли ти, Таня?! Честито! Честита Коледа и Щастлива, здрава и още по- успешна Нова Година!
  • Благодаря! Светли празници!
  • Поздравления!
  • Благодаря, Мини!
    Честита Коледа!
  • Честито, Таня! Весели празници!
  • Благодаря ви момичета!
    Светли празници ви пожелавам!
  • Честито Първо място! Честита Коледа! Здраве, радост и вдъхновение!
  • Честито!
  • Честито, Танче! Много се радвам!
  • Благодаря!
    И на теб светли празници, много здраве и късмет!
  • Честито, Таня! Светли празници!
  • Благодаря Вале!
    Честита Коледа!
    Бъди много здрава и щастлива!
  • Честито, Таня, светли празници
  • Благодаря Тони!
    Честита Коледа и Весела Нова година!
  • Честито, Танче! Светли празници и настроение!
  • Благодаря Порчев!
    Честита Коледа и на Вас!
    Пожелавам много здраве и късмет!
  • Честита Коледа на всичко и честито на победителя. Очаквам новата тема
  • Поздрави, момичета!
  • Поздравления! И глас!
  • Красива и поучителна приказка!
    Успех, Таничка! Глас.👍
  • Благодаря Лиди!
  • Хубава приказка с добра поука. Харесаха ми акцентите. Успех!
  • Наистина звучи като приказка и вече зная- пак ще си първа, Таня! Можеш го, истината е тая! Гласувам, истински и ти желая успех!
  • Благодаря момичета, хубави приказни дни ви пожелавам и да срещате много "вълшебства" !
  • И дано се сбъдне посланието! Успех и от мен!
  • Давамнглас!
  • Княжество Астурия ли е тяхното царство, името ѝ е същото?
    Успех!
  • Затова обичам приказките ... много вълшебства! Успех, Таня
  • Благодаря Мимоза, че се спря на моята страничка!
  • Дадох своя глас! Добре замислено послание! Да бъде! Браво!
  • Поздрави Владимир, Силве!
  • Успех, Танче! Много ми хареса.
  • Поздравления!
  • Благодаря!
  • Харесва ми Таня.Глас от мен!
  • Хареса ми! Успех!
  • Хареса ми разказчето и давам глас, и пожелавам успех в конкурса
  • Поучителна вълшебна приказка. Поздравления!
  • Благодаря!
  • Хареса ми приказката Таня.Имаш моята глас.
  • Хубава приказка. И моля да ни дадеш по-конкретни координати за царството на момъка, защото много ми хареса.
  • Благодаря!
  • Харесва ми твоята приказка, Танче! Гласувам и ти желая успех!
  • Чудна приказка, с прекрасно послание! Много ми хареса и имаш гласче от мен, Таня. Успех! ❤✌
  • Мерси Дея!
  • Мерси Дея!
  • Чудесна приказка, и поучителна! Успех!!!
  • Благодаря, че се спряхте тук и прочетохте приказката!
  • Добротата ще промени света. Хубава приказка.
    Глас и ,успех!
    Поздрави!
  • Много ми хареса! Глас.
  • Танче, много хубава и поучителна приказка раказва твоята бистра рекичка!
    Желая ти успех!
  • Чудесна приказка.Продължавай смело напред!
    Поздравления
  • Благодаря за отзивите и гласовете ви!
    Хубав ден на всички!
  • Хубава приказка! Успех, Таня!
  • "Доброто сърце и добрата душа ще променят света ..."

    Чудесна и поучителна приказка. Поздравление, Таня! Давам глас.
  • Ок, но вече не мога да редактирам.
  • Дадох 5 *. Но със забележка за 4-тото изречение. Провери си местоименията.
  • Благодаря Мини, Жени!
    Пожелавам ви приказна нощ!
  • Пет звездички, Любими и глас, Танче. Успех.
  • Прекрасна приказка, Таня. Толкова хубаво си я разказала. Много ми хареса и ти пожелавам успех! Давам глас!
Предложения
: ??:??