29.04.2019 г., 0:31 ч.  

Аутсайдер 

  Проза
277 1 1
2 мин за четене

Кой е аутсайдер*? Как се ражда един аутсайдер? Може би в аут - болница? При аут - акушерки? Навън? Някъде в полето? И да е така, какво лошо има в това? Нашите баби са раждали по нивите, под сенките на орехите... Докато са жънели със сърповете си житни класове, хлябът за децата си. 

  Аз съм се родил (за първи и единствен път да имам късмет) в модерна за времето си болница. В малко провинциално градче. Да го наречем... Няма да го наричаме. То никога не ме обикна... И аз него. Просто споделена симпатия. Да кажем, че съм от едно селце. Близо до река Огоста. Тя никога не ме предаде. Завинаги отнесе със сребристите си вълни, това което ѝ споделих. 

  Та така. Когато съм се родил всички черно - бели телевизори в България предавали от Москва парада по случай петдесетгодишнината от Великата Октомврийска Революция. 

   Мама ми е разказвала, че целият съм бил в " жълта роба".

   " Това дете няма да е обикновено - говорели си акушерките - Ще стане голям човек!" 

   Голям, голям, ама цял месец съм чакал за името си. Хари? Не може! Има списък с подходящи имена... Друго име, ама друг път. Тати ходил по ОФ комитети, в Окръжният комитет на Партията. Те пък махнали с ръка:"Какво бе, да не кръщаваме другар от Партията? Както искат...";

   Най-накрая склонили. След това ме пренесли в квартирата. 

   Още имам спомени от тази мрачна стая. Мама казваше, че не е възможно! Бил съм на няколко месеца... Помня найлоните, вместо стъкла.  Голият циментов под. Мама и тати, които се караха понякога (сигурно за пари). 

   Така започва животът на един аутсайдер...

   Не помня някога да съм обидил или наранил човек, докато ме обиждаха и биеха! Така година, след година, като настъпван охлюв се прибрах в крехката си черупка... Усещах, как дъждецът ромоли над мен... Но ме беше страх да покажа дори рогцата си, за да му се насладя. 

   Аутсайдерът няма право на щастие! Той трябва да мълчи, да работи и да е благодарен на съдбата си! Аутсайдерът никога не плаче! Той е аут (вън) от всичко и от всички! Той трябва да стои настрани от красивите, талантливите, богоизбраните...

   Има само едно право, което никой не му е давал и не може да му отнеме!  Да обича Господ! И Той да го обича!

 

__________________________________

 

* - Аутсайдер - Човек, който е извън претендентите за победа.

© Хари Спасов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??