17.10.2022 г., 10:49 ч.

Аватари и балами 

  Проза » Други
197 4 3
2 мин за четене

На баламите

Юни месец още се появи информация, че Зеленски се появил на международна конференция / Founders forum/ в Париж във вид на холограма. И, разбира се, просил още пари за крадене...

Подминато като поредна пиар акция на наистина отлично работещата му рекламна фирма.

Само дето тия дни в интернет беше „изпуснат“ запис как британски специалисти създавал холограма, използвана /както признават те/ като аватар.

Извършеното е плод на уменията на специалистите от Garden Studios, Evercoast и ARHT Media. Те са водещи в дейностите по създаване на компютърни графики и човешки триизмерни модели.

Тоест, налице е цифрова мумия, която може да бъде показвана вместо наркотизирания шут…

Тук се сетих за филма отпреди 25 години „Да разлаем кучетата“. Открита сатира за американския политически живот, измамниците и вярващите им балами.

И, разбира се – книгата на Лари Бейнхарт под същото название, която някои са чели. Там са изброени към двадесет точки как се лъже публиката. Правила за фейкове, модерно казано.

Препоръчвам ви да отворите книгата и видите за пореден път как ни баламосват. /Не открих книгата в лектронен вид, а зрението не е добре, та да преписвам. Но използвах тоя списък при преподаването на журналистиката – нали готвачът трябва да знае какви отпадъци добавя в каймата…/

Та – обратно към жалката реалност. И вече показват цифровата мумия, поради което  аргументирано доста наблюдатели се съмняват в присъствието на Зеленски в Киев.

А други направо питат: „А има ли Зеленски?“…

Подобни въпроси, обаче, не си задава публиката. За западната е ясно – интересът към Украйна отдавна е към нулата, а интернет е наводнен с клипове за хора, сочещи местопребиваването на страната ту в Австралия, ту в Африка, ту нейде в Южна Америка…

Но нашенската публика…

Тя не се състои само от мисирки и патоци, примерно вярващи във всяка лъжа на властите. Повечето българи са скептици, обръгнали на пропагандата и изповядващи вижданията на Тома Неверни – „Око да види, но ръка да пипне!“…

А видеоизмамникът – аватар носи фланелка с надпис „Премини на тъмната страна, доминирай или умри!“…

Показателно…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Красе, Надя!
  • Мумия не, ами... А последното ми напомни за Дарт Вейдър. Бивши и настоящи комици, а трагедията - повсеместна.
  • фланелките са от един магазин дето го затвориха наскоро... всичко мина онлайн, трудно е вече да пипнеш, преди да купиш; трябва да вярваш, даже и да не виждаш..абе
Предложения
: ??:??