7.07.2022 г., 14:40 ч.

Аз и баба 

  Проза » Разкази, Хумористична
917 3 10
2 мин за четене

Лято е. 

Станахме рано, днес баба ми обеща да ме вземе с нея, когато отива на работа, и затова бях в еуфория. Бягах насам-натам, а тя се опитваше да среше къдриците ми, но те настоятелно се бунтуваха на опита ѝ да въведе ред. 

Тръгнахме към голямата бяла сграда в центъра, разбира се, с подскоци... така де, аз подскачах, а баба се опитваше да ме контролира. 

- Бабо, усмихни се, отиваш на работа! Може ли така намръщена да ходиш, ще уплашиш хората. 

- Като знам, че оня шишко пак ще ми мрънка... 

- Кой е шишко, бабо? 

- Нали ми обеща да не задаваш въпроси през 5 мин.? Хайде, че ще закъснеем. 

Стигнахме до бялата сграда, тук работеше баба заедно с други хора и шишкото също. Стената, точно до входната врата, беше цялата облепена с бели листи, на които се виждаха разни черно-бели снимки. 

- Ехе, колко много портрети! Чакай да огледам за твоя. - вълнувах се аз. 

- Бобо, ама твоята снимка защо не е сложена тук? Да не би да си наказана за нещо? 

Баба се хвана за главата, чудеше се как да ми обясни, че това не са снимки, а некролози... Най-поле ме хвана за ръка и тръгнахме. 

Влязохме в нейния офис. Още като седнах на стола реших да отворя първото чекмедже пред мен и какво да видя - червило, да... истинско, при това със златиста капачка. Ако не светеше така, нямаше да го взема, но то очи вадеше... 

- Отивам за кафе и чай. Стой тук и не мърдай! Сега ще се върна. 

Аз това чакам, вадя червилото и започвам да се разкрасявам. Как изглеждах, не успях да видя, но усетих, че с червилото стигнах чак до носа си, значи е било достатъчно. В този момент се почука на вратата и аз какво да правя... влизам в ролята на шеф и казвам строго така, както баба: 

- Да-а, влизай! 

Един доста пълничък господин нахлу в стаята и като ме видя - с червило до носа и буйни къдрици, всяка със свободно мнение - изпусна своите листи и те се разпиляха по пода. А баба в това време нахлу като хала, бутна врата и … уцели право челото на шефа си. 

- Полека, бабо, ще убиеш шишкото! 

Няма да ви казвам каква физиономия направи баба като ме видя... тя не можеше да се опише с думи. 

- Ама как може да наричаш човека така. Откъде ги чува тези думи, не знам. Много се извинявам, другарю Иванов! 

- Е-е, бабо, как... от тебе ги чувам! Нали снощи обясняваше на дядо, че не можеш да търпиш онзи смахнат шишко на работа - все бил с претенции, все не харесвал. 

Шефът ѝ почервеня и каза през зъби: 

- Христова, да си поговорим в 201-а! Веднага!!! 

Не знам какво стана после с баба, но тя цял ден не ми проговори. 

 

 

© Ваня Вълева Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Детски разказ »

12 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • troia(Катя Иванова) благодаря за подкрепата!
  • pastirkanaswetulki благодаря за милите думи, много позитивно ме заредихте!❤
  • Ех, едно невинно дете как може да те "закопае"...
    Забавно е.
  • Много истински, искрен и весел разказ! Чувството подскача, също като крачетата на немирната къдрокоса! ☀️ Слагам разказчето ти в любими и ти желая успех - заслужаваш го! 🌈
  • palenka (Пепи), Eia (Росица Танчева) благодаря за подкрепата!
  • Успех!
  • 😄сладурско! Успех!
  • Благадаря, Ivita_Mirianova (Ивита)!Радвам се, че разказът Ви е докоснал!🤗
  • 🤣 Ваня, ако знаеш колко ободряващо ми дойде тази твоя порция смях! Много ми хареса разказът ти. Като попивателна са децата, непринудени и искрени. Ще си го прочета още веднъж...Ах, този шишко! 🤣
Предложения
: ??:??