18.05.2018 г., 21:48 ч.

Без изход 

  Проза » Разкази
562 2 3
1 мин за четене

Разкъсват земята, продават я на парчета. Хубавата отива в ръцете на имащите, да я бетонират, за да не диша. Да издигнат палатите си, всички да знаят, че имат-власт, пари, връзки. Да не смеят дребните мравки да минат по-

край високите им огради, понякога с поставени стражи или охранителни камери. От какво се страхуват? Какво тревожи съня им, какво не им дава мира? Нали не са престъпници, нали са най-добрите, най-преуспялите? 

Дойде ред и на Милчо да се раздели с бащиния имот, трупан от столетия от неговите деди и сега поделен с ъс заложна къща. Един от наследниците, с лека ръка зачеркна миналото на цял един род, известен с трудолюбието си и силната обич към земята. Един наследник оплю семейната чест, изигра останалите, но си отиде, без да остави следа на този свят. Не остави деца, няма корени, сухо дърво! Кой и с какво да го запомни? С интригите, с двуличието, с любовта към племенника комарджия стана за смях на цялото село. Умря, като най-големия просяк. А се смееше на всеки, имаше се за най-умния на този свят. Какъв кръговрат в живота му и за какво? Да помогне на този, който пропиля 2 магазина на главната в Пловдив, продаде 3 апартамента, целия си имот в едното село, за да залага. Сега ще дели и с Милчо, който освен чест и достойнство, няма нищо друго. Боли го. Много го боли. Знаеше, как дядо му и баща му трепериха за всяка педя земя.Галеха с поглед отрупаните с плод овошки, натежалите с гроздове лози, беряха вкусни домати и  дини. Всичко това сега можеше да отиде на публична продан. Наследници много. На този, който милее за бащиното, законното, можеше да няма нищо. Справедливост никаква, изходът - в ръцете на съда. А той пък-подкупен и несправедлив, като хората! 

 

© Василка Ябанджиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Съгласен съм с Гавраил-такава е болезнената истина...
    Острото чувство за собственост е от момента на оня вожд на племето,който имал силата и властта да обяви:"Това е мое!"
  • Твоят разказ е злочестие което засяга почти всяко семейство в този бързо променящ се свят.Безпощадно,болезнено,невъзвратимо.
  • Хареса ми разказа ти. Правдиво си описала съвременната действителност., от която няма изход. Изглежда че няма надежда нещата да се променят към по-добро..
    Жела ти нови творчески успехи!.
Предложения
: ??:??