26.07.2024 г., 22:03 ч.

Блгдариа, което се произнася като … 

  Проза » Разкази
235 1 10
3 мин за четене

   Лято, жега, мерак, мрън – мрън,касичка, магазини, топки, дюшек, плавници, очила, джапанки, сандалки, дрешки, шапки, кремчета, авто сервиз, багаж, сандвичи, хладилна чанта, жена, деца, куче …

 

   Три сутринта, тъпкан догоре Москвич, настроение, газ, газ, газ, мрън – мрън, спящи пътници, амбриаж – спирачка, два пъти се долива вода, в Карнобат се сменя водна помпа, ‚Ау – Оу … мирише на море‘ … народа дъвче сандвичи, слънцето вече е напекло и започва борба кой да отвори / затвори прозорците, ‚Дай да спрем тука…‘ , Китен, плажа, кой каквото си е наумил награбва от багажа и тича на плажа … , чаршаф на пясъка, чадъри, надуване на дюшек и топки, юрош към водата …

 

   Излягам се каталясал където ми падне и започвам да реанимирам по моя си начин – затварям очи и започвам да изследвам къде съм напрегнат. Отпускам се като желе и старателно си изследвам двигателния апарат. Лежа няколко минути и откривам няколко възмутени свои части – мускулчетата на левия ми крак все още потрепват от амбриажа, десния крак – от газта, ръцете - от дългото стискане на кормилото, а така също и от пренасянето на цялото необходимо  / безполезно барахло, както и не на последно място – гърдите ми от работата им като помпа на надуваеми задължително – ентусиазиращи нещица за плажа. Процедурата впоследствие е елементарна – възмутените части ги оставям стационарни с тенденция за желиране и с микро движения леко помръдвам прикрепящите ги части – таза и рамената. Наистина – след няколко движения достигам перфектното им положение, когато те се сливат със всеобщото спокойствие да не ги усещам, издълбали си в пясъка нужната удобна форма … и тогава, когато вече никой не протестира мога да ги оставя – забравям за тях, отдалечавам се и усещам, как Сънчо ме взема в безпаметните си обятия …

 

   След няколко часа пооткрехвам очи, защото започва да ме влудява миризмата на пресно изпечени пуканки и стомахът ми, въпреки, че не е вършил никаква работа развява плакати, че е бил празен и ако не удовлетворя исканията му ме чака гладната смърт … Постепенно се връщам в действителността, наоколо във всички посоки щъкат двукраки и четирикраки и огласяват плажа с неразбираеми звуци …

 

   Тогава осъзнавам, че трябва да кажа

 

 

БЛАГОДАРЯ

 

На екипа си – намирам се под чадър, обилно намазан със слънцезащитен крем

 

БЛАГОДАРЯ на жената

 

Синът строи кули, а дъщерята … щъка с лейка в ръка и показва на майка си творението си от малки мидички … до главата си съзирам пакетче слънчогледови семки … кучакът също се е постарал …Ееее

 

БЛАГОДАРЯ деца и кучаци …

 

Най после всички ме наобикалят и … се хилят като обезумели … на гърдите ми дъщерята е сътворила малки плитчици с нейните ластичета … и …и … е наредила буквички с мидичките …

 

БЛГДАРИА ТАТ..

 

 (нямало място за последната буквичка),

 

което се произнася като …

 

БЛАГОДАЛЯ 😊

 

 

© Пламен Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Летни приключения. »

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Patrizzia , благодаря 😊Предполагам, че както разказчето е непретенциозно, така и успехът ще е непретенциозен 😎
  • Успех!
  • Коруба ... всичко е прекрасно в този момент и близко бъдеще За съжаление след доста време ролите се обръщат и най - младите и най - старите са отгоре ... ама да не го мислиме, тук става дума за гларуси и чайки
  • Jonnn, знам аз! Моята я носех на гръб, че и пари пясъка. За благодарност дрискаше и пишкаше на врата ми...
  • Благодаря Пепи 🥰Както можете да предположите историята е сборна по истински случаи от миналия век ... Приятно е да си спомниш и да се посмееш с другите 😎
  • Пламе - много е сладулско! Благодаля!
  • Стойчо, когато отиваш на море въобще не мислиш как ще се върнеш, в главите се въртят мисли за купон, цаца, бира, нощни разходки край морето, сладоледи и близалки ... Светът е голям, връщането е част от купона и забавлението, ако компанията реши може да се качим на самолет, влак, рейс, а може и пак с Москвича - той ще поднесе допълнителни изненади, за които може да се пише и да си спомняме с умиление 😊
  • Слав, струва си защото 'Благодаля тати' е най - мощното зарядно устройство 😎🥰
  • Весело,непретенциозен,но нямам идея,как ще доберете по обратния маршрут?!
  • Всяко лято се питам: Защо си го причинаваме това?
Предложения
: ??:??