31.10.2008 г., 7:04 ч.

Богове от кал и злато 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1370 0 7
Бог създаде хората от кал. Създаде ги по свой образ и ги пусна по земята.
    Хората искаха да Му се поклонят, но не знаеха накъде да се обърнат, затова издигнаха богове от злато. Издигнаха ги по свой образ. И на тези богове принесоха даровете си.
    Но боговете мълчаха и хората се ядосаха. Грабнаха чукове и ги събориха в калта. И със същите чукове си изковаха брони от злато. Шлемове от злато. Ботуши от злато.
    Скоро телата им бяха покрити със злато от глава до пети, но под златото вече нямаше хора. Доспехите бяха празни – кухи златни богове.
    Един по един всички паднаха в калта, от която бяха сътворени и тя лакомо ги погълна. А когато слънцето изгря, калта изсъхна. И вече нямаше нито злато, нито кал.

31.10.2008
НРО

© Михаил Костов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Поздравления!!!
  • Страхотен стил.
  • Интересно и оригинално!
  • Много увлекателни прози пишеш! Хареса ми!
  • Мъдростта винаги е простичка като изказ и разбираема в своята сложност. Краткостта е признак на талант според А.П.Чехов. За теб важи с пълна сила. Приеми моите адмирации. И Поздрави ! И за още един човек са, знаеш!
  • За мен това е истинска притча - ненатрепчиво поучителна и извадена директно от човешкия опит.
  • Подкрепям мнението на Даря, наистима ме хвърли в тъча...
    Страхотно пишеш!
Предложения
: ??:??