6.11.2009 г., 12:14 ч.

Болен/Тъжен/Малък/Свят 

  Проза » Разкази
2719 0 3
5 мин за четене

Болен/Тъжен/Малък/Свят

 

Имало едно време една страна, наречена „Мрак”.

Или поне имало на границата ù една олющена табела с този надпис.

Когато стигнеш до нея – в продължение на километри навътре по земята

Не се виждало нищо, освен мрак.

На олющената табела пишело – „Жители – ?”.

С годините табелата си стояла недокосната, непроменено олющена и стара.

Дори пътищата, водещи навътре към мрака, в един момент били забравени и от самото неизползване заличени от спомените на хората, самата страна в един момент избледняла от картите.

Никой не се интересувал от този „Мрак” – той загубил действителността, която носел в себе си.

И ето – близък кадър към табелата –

Олющената табела: „Мрак – Жители - ?”

До нея се открояват леките очертания на нещо смътно напомнящо улица… това е път.

Нека проследим накъде води.

Навлизаме навътре, навътре, навътре – почти не долавяме светлина – но някак усещаме, че се движим по пътя – и навътре, и навътре…

В един момент…

О, какво е това… светлина ли е - или мираж,

Като онези, в пустините, където, когато си жаден, искаш да видиш вода – и виждаш вода.

Но, това е жажда за светлина.

Забързваш се натам – почваш да бягаш – вече направо спринтираш

… каква е светлината.

Не е точно бяла слънчева светлина.

Ярка е, но не е бяла,

някак – да, това е лилаво,

лилава светлина?!?!?!

 

… Сякаш излизаш през стена…

Мракът е на едната страна – образуващ самата стена,

а от другата – там, където властва лилавото,

това, което можеш да опишеш, е - …

Това е… това е някакъв приказен свят:

Земята е зелена,

има много балони… не, това не са балони, а по-скоро кръгли топчета – островчета, които си летят наоколо -

по тях има цветя,

прелитат много птици,

сякаш не ги притеснява твоето присъствие.

Нещо се втърква в краката ти.

Поглеждаш надолу – там има е едно жълто котенце

със сини лапички.

Наведи се и го хвани.

А, то – то не се противи – започва да мърка от удоволствие.

И да – напред, пред тед се откроява гора с много, много приказни дървета.

 На всяко има плодове във всеки възможен цвят, които мислиш, че познаваш.

И животинки, пеперуди, паячета – сформирали своите паяжини между клонките – насекоми, уловени в тях, които доволно жужат – доволно защото паячетата няма да се хранят с тях.

Сякаш там могат да кацнат и да си отпочинат.

Да се засилят и да се хвърлят в паяжината – като в мек дюшек.

Изглежда толкова доволно.

За момент самият ти забравяш, каква е причината да си тук.

Дори на лицето ти пробягва усмивка.

Кой е можел да си представи това…

Та тук е като в Рая, но малко по-хубаво,

защото не си умрял,

А си жив – и можеш да се наслаждаваш на вкуса на плодовете,

 на допира на на пухкавата козинка на котенцето,

усещането на тупкащото му, спокойно сърчице.

Дам – този свят си струва,

струва си определено цената, която ще получиш за него!

Все пак очакваше просто пустош, върху която да строиш.

А сега имаш  един Рай, който ще продадеш и от който ще спечелиш много, много пари…

 

Дааа…

От тази мисъл усмивката по лицето ти не просто пробягва.

Ти направо се смееш от удоволствие.

Още животни се струпват около теб

и се радват на новодошлия.

Хах – дам…

Утре ще се върнеш тук с бригадата, която нае,

ще наемеш и няколко ветеринарни работници, за да заловят животинките.

Все пак не искаш да се караш с ония тъпанари –

природозащитниците, задето си убил някое мило животинче.

От това ще стане страхотен почивен комплекс за богаташите,

които смяташ да те хранят с тлъстите си суми,

за да им осигуриш едно тайно кътче, където да правят, каквото си искат,

да изпълняват съкровените си, мръсни, малки желанийца.

Ах, тези смешници – как само ще им доставяш удоволствия – за да могат да доставят на теб – удоволствието, което най-много обичаш – пари, пари, пари…

 

О, колко е станало часът, не се отплесвай – мечтите са хубаво нещо,

но е време за бизнес.

Оставяш внимателно котенцето на едно сенчесто място,

върху меката тревичка и тръгваш на обратно.

В последния момент преди да навлезеш в мрака

вадиш телефона си – последен модел – с най-добрата камера на пазара

и правиш няколко страхотни снимки.

Все пак утре по това време тук ще е пълно с машини и това място ще е изчезнало и започнато да се изкопават основите  на хотела, който ще строиш тук.

И най-важното е, че никой не може да те спре.

Ти купи мястото на безценица – та горките хора дори не знаеха, че тук имало парцел! :)

Просто чудесно!

 

 

 

 

 

[02:16:07] [the patient] каза: хубаво разказваш...

[02:21:29] Pusciferian каза: хареса ли ти?

[02:21:46] [the patient] каза: да… само краят не искам да е лош…

[02:22:11] Pusciferian каза: и аз не искам

[02:22:27] Pusciferian каза: ама то ще се намерят сигурно добри хора, за да го спрат на време

[02:22:31] Pusciferian каза: или няма :S

[02:23:28] [the patient] каза: има

[02:22:31] Pusciferian каза: …

[02:23:28] [the patient] каза: …

 

 [02:26:12] Pusciferian каза: нека тогава да го пратим на хората, за да може да намерим някои, които ще направят края хубав

 [02:28:04] [the patient] каза: дано да тръгне някой...

 [02:28:27] Pusciferian каза: ще намерим някой, който ще спаси това място

[02:29:01] Pusciferian каза: докато с теб и самите ние можем  да го спасяваме хилядите пъти – когато застанем пред думите – и спрем „бизнеса”

[02:29:40] [the patient] каза: Да


© Пъсифериан Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Този Свят няма да погине! Ние сме реални, живи сини хора с кристални души... Достатъчно сме за да "повдигнем" света на плещите си...
  • iF from Myspace =]
    Тъжно и жалко е, че тази история е базирана върху реалността. Много малко са хората, които обръщат внимание на тази деградация ,всеки гледа да "пробие" т.е. да спечели много пари, за да живее охолно...гадост абсолютна. По логиката, изразена в горния коментар, свързана с Верн - дали не е точно там разковничето, имам теория, че колкото повече се мисли и още повече се пише за гадостите в кочината, в която се намираме, толкова повече продължават да се случват те, един вид това дори би провокирало нещото, срещу което се борим "шепата хора". Не ме разбирай погрешно, харесва ми това, което си написал, някак увлекателно е, но за да предам по-ясно идеята си мисля, че е по-добре да ти препоръчам една книга с риск да ти изглеждам леко наивна с нагласата си - "The Secret" се казва и нещата, които научих ми помагат до голяма степен да постигна това, което искам - било то персонално или по-общо!Имаше и филм, но малко го поизтриха от по-известните торент-сайтове като "замунда" , тъй като явно качването му там не е било съгласувано с авторските права(каква изненада!) Все още може да се намери по други места!
    Евала, че все пак на някой му пука за тези неща!
    P.S.Малко роман се получи, но карай...
  • Човек носи в гените си старите светове, които не познава.Той знае неща които и сам не знае, че знае.На хората им изглежда като измислица, но всяка измислица идва в главата ти заради скритата и не скритата информация, която знаеш.С две думи това може да истина, да е съществувало или ще съществува.И след 100 години когато някой прочете това ще си каже "Как са знаели?" И Верн е писал за подводници. Та по темата. Готино е няма спор. Но това ми подсказва, че хората са нещастни и искат всички да са такива.Да разрушат техния сват.
Предложения
: ??:??