2.11.2014 г., 17:19 ч.

България накъсо - 10 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1076 0 9
5 мин за четене

Моите предложения за нови български спортове: 
Синхронно пСуване.
Бягане около Парламент с препятствия.
/за/Конен спорт.
Спорна стрелба.
Спорно ориентиране.
Сигурно пързаляне.
Блажен волейбол.
МОЛоездене.
Мърлинг.
Хвърляне на чук и сърп.
Класическа Чорба.
ВетроСходство.

 

 

Някой да издаде смъртен акт на държавата. Така или иначе, политиците непрекъснато се опитват да я погребат, поне да сторят това официално и с почестите, които заслужава...

 

 

Съставянето на правителство заприлича на решаване на судоку. 

 

 

Извиването на ръце в българската политика е много популярна техника, взаимствана от бойните изкуства. 

 

 

AND JUSTICE FOR ALL
Ако те дразнят непрекъснато, ставаш нервен. Ако станеш нервен, ставаш опасен. Станеш ли опасен, се превръщаш в заподозрян. Ако станеш заподозрян, лесно е да ти лепнат обвинение. Ако ти лепнат обвинение, лесно може да станеш осъден. Ако те осъдят незаслужено, пак ставаш нервен...

 

 

Поглед в близкото бъдеще:
... еди кой си многоманГаЛен избирателен район...

 

 

Като воденичен камък на шията на мислещия виси егото на простака.

 

 

Българските език и творчество изобилстват от примери за рязка смяна на сезони, настроения и промяна в направлението на движение. Като започнеш от поетичното "септември ще бъде май", минеш през "ще стане, ама на куково лято" - този израз може да те застигне и сред най-лютата зима, да спреш за почит пред невероятното прозрение в стил Салвадор Дали "когато цъфнат налъмите в банята" и накрая, да застинеш благовейно пред "Бял ден да не видиш дано!" 

 

 

Започнат ли звездите да ти говорят, или си станал шеф на чалга-индустрията, или изтрезняваш кротко на някоя полянка. 

 

 

Поведението на повечето партии и коалиции напоследък ми навява съмнения за появата на нов, психиатричен феномен в България - групово психично отклонение от здравия разум... 

 

 

На следващите избори няма да бъда оптимистично, а оптически настроен.
Подпис: снайперист

 

 

Нашият преподобен брат Брус Уилис завеща на целокупния български Народец своето верую, своята стратегия за оцеляване напук на всички кризи:
"Умирай трудно! " 

 

 

Има правителства, които са като бронхит - трябва да го преболедуваш. Лошото е, когато стане хроничен...
от цикъла "Спешна нужда от антиидиотик".

 

 

Райска градина по депутатски:
Адам и евро.

 

 

Държавата се превръща в музей на някогашната си славна история, в който експонатите биват нагло откраднати и подменяни с фалшификати...

 

 

И както за всеки влак си имало пътници, за вятъра в нечия глава има ветроходци, за които той е попътен. 

 

 

Съвременната българска литература използва все повече безизразни средства.

 

 

Да не би на избори спало не би Бат Сали избрало.

 

 

Гледам селските препирни за разпределение на управленските кресла и ме осени една мисъл:
СПИН всъщност означава Синдром на Политическа Интелектуална Недостатъчност...

 

 

Не само сме Народ-мазохист, но и се тъпчем непрекъснато с обезВоляващи...

 

 

Алооо, политиците:
незачитането и заглушаването на гласовете на онези, които не се продават, също е престъпление!

 

 

По Коледа, Енергото ще зарадва своите потребители с нов бонус - при плащане на цялата сметка наведнъж, ще подаряват апаратче за измерване на кръвно и кесийка с успокоителни. 

 

 

Политико-обонятелна епиграма:
От центъра - вдясно,
на центъра - вляво;
на всеки е ясно,
че все е кафяво...

 

 

Най-големите бедствия, които могат да сполетят нашите депутати в Народното събрание - да се запушат в един ден всички тоалетни,  да се натровят с развалена кайма от бюфета и да им спре интернета.

 

 

Когато всички си измиват ръцете с теб, ставаш все по-малък и по-малък, докато изчезнеш напълно. Основен принцип на сапуна.

 

 

Би трябвало, седмицата преди изборите да бъде наречена "Седмица на зимните спортове", защото всички политици искат три неща от Народа:
да го качат на шейната, да го пуснат по пързалката и да му намажат ските.

 

 

И вместо куцата Неволя,
то по-добре да викнем Диоген,
с факлата си – да пообиколи.
Току виж срещнал 
Ганя възроден.

 

 

На оружие братя! Да счупим старите окови!
... И от претопения метал,
да си направим чисто нови! 

 

 

УПРАВЛЕНСКА ГРАМАТИКА
Властта се напълни със запетайки и няма кой да сложи точка на всичко това. А сред Хората има толкова Удивителни!

 

 

Би трябвало, човек, който печели избори в България и обещава разни неща, да се нарича футуролог.

 

 

Мобилната версия на думата "пари", е "няма".

 

 

Хората непрекъснато се променят. Някои дотолкова, че един ловец спокойно може да ги сбърка с опасни хищници и да им тегли куршума...

 

 

Когато всички си измиват ръцете с теб, ставаш все по-малък и по-малък, докато изчезнеш напълно. Основен принцип на сапуна.

 

 

Най-подходящо определение за случващото се в страната ми се струва: Тълпи на кръстопът.

 

 

Хората престават да бъдат свободни, когато позволят на Матрицата да замени избора, даден им Свише, с условните наклонения, които бълват  средствата за масова информация.

 

 

Българският вятър вместо попътен, стана по-пЛътен. В главата...

 

 

Открай време, най-лютата гражданска война е тази, която всеки води срещу селото в себе си. 

 

 

За Хелоуин ще се маскирам като свестен човек. Не само няма да ме познаят, ами може и да ме пребият с камъни. 

 

 

Българската версия:
Керванът си кърви, кучетата нехаят.

 

 

Кирето, 15.09 – 01.11.2014 г., Бургас

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Танче,
    на мен отдавна ми горчи от ставащото в страната, но смехът е нещо като бучка захар в цялата горчива чаша, наречена съдбата да си българин.
    Поздравче!

    Ганчо,
    благодаря Ти, брат,
    точно в това е идеята на всичкологията - хората да мислят за онова, което става с тях, около тях и ще става за в бъдеще.
    Поздрави!
  • Точни и верни констатации. Има човек над какво да се замисли. Аферим! Поздрави.
  • Ех, Кире! Така ми загорча!!!
  • Здравей Роси,
    керванът даже започна да гори. За съжаление политическото безочие води хората до отчаяние...
    Поздрави!

    Анита,
    зад всяка една дума стои една човешка съдба. Трябва да се борим за хората в България, за да видим най-после светлинка в тунела, а един от начините ми е, да бъда коприва по голите задници на самозабравилите се политици.

    Безжичен,
    винаги си добре дошъл брат. Знам, че четеш измежду редовете и усещаш точния смисъл на написаното от мен. Оценил съм подобаващо Твоята прозорливост.
    Поздрави сърдечни!

    Вики,
    изреченото на шега не омаловажава Истината, завоалирана в думите. Но нека е както Ти казваш, да спортуваме. Бягане с препятствия по пътя към успеха.

    Сър Димитри,
    чест и почитания, не сме се засичали скоро, но и рядко хващам перото, предимно май само да обобщя написаното през месеца. Все пак, писането трябва да е като създаването на нещо красиво - не бива да се прекалява, за да не се "разводни" материала и да стане клисав духовния хлебец.
    Поздрави, Човеко!
  • Кире, - "България накъсо - 10" - си е направо... чиста Десятка!!!

    "Мобилната версия на думата "пари", е "няма".
    Добре де... а "има" за какво ли се използва!?!?!
  • Безпощаден, за кой ли път Сега се чудя кой от новите предложени спортове да си избера
  • "...многоманГаЛен" - точно, вярно и много тревожно... А пък Кириак Стефчовците се увеличават (всъщност - показват скритата си, подла същност)... Браво!
    "...егото на простака" - отново безкрайно точен, и колкото силно е това просташко его, толкова са много, дори са повече те... Тази простотия и простащина е най-големият проблем на България, и не от вчера - и Паисий, и Богоров, и Ботев са я виждали, и показвали... Жалко за останалите...
    Браво за тези злободневни и остро сатирични думи...
  • Безпощадно точен си!
    Поздравявам те за човешката ти позиция, която стои зад всяка една дума!
  • "Съвременната българска литература използва все повече безизразни средства."
    "Българската версия:
    Керванът си кърви, кучетата нехаят."
    Поздравления за саркастичните стрелички, Кире!
Предложения
: ??:??