9.08.2023 г., 17:22 ч.  

Цена ли е? 

  Проза » Други
240 2 4
2 мин за четене

     Добротата обезтелесява. Зловещо е да си добър, щом наоколо те дебнат. Не те дебнат с добро, знаеш го, но въпреки това решаваш, че моралът ти изисква да постъпкваш, да се отнасяш, да обичаш... правилно.

     Въпросът е кое е правилно?

     В разбойческата държава правилно е да си разбойник, а не васал.

     България е разбойническа вече сто години. И е васална толкова. Единственото, с което могат да се гордеят българите, е собствената им непригодност да бъдат смели. И отговорни.

     Някои народи са оцелявали така. Повечето – не. Няма значение. В случая. Страна и граждани, които се стремят към удоволствия без да ги заслужават, не познават нито демокрацията, нито красотата на успеха.  Те са уязвими. А "неуязвими, казва Сенека в едно писомо до Луцилий, негов приятел, били хората, още непокварени от удоволствия - те сами са си били господари, сами са си били слуги. Укрепвали телата си с работа и истински труд... многото блюда родили много болести."

     Никой не може да се отнася с уважение към труда днес, още по-малко към държава, която няма съпричастност към населението си. Обикновено населението създава държава, за да се самосъхрани чрез нея. У нас се случи обратното: създадохме държава, която да се самосъздава въпреки и против населението.

     Това е феодализъм, ала не от феода, а от крепостниците. Понеже ТКЗС вече няма, понеже и аристократизъм няма, българите си създават отмъщение, като унищожават всяа проява на култура. Турците ни отнеха Средновековието, нека сега да живеем в него. И там живеем. Нямаме олио, а стотици декари слънчогед остават необрани, защото програмите на Европейския съюз изискват само залесяване, а не дават пари за обиране. Моркови нямаме - вероятно по същата причина. А кромидият лук сякаш го внасяме от Египет. У нас не расте.

     Понеже бяхме под турско робство 500 години (и 200 години под гръцко), сега желаем ДПС да управлява още толкова. За да имаме държава, етнически търпима, обезлюдена, турска, еврейска, циганска – всякаква, но не и българска. Гнила.

    Ето това са българете – щура, самодоволна, безвскусна маса от човекопродавничета, които за единия лев са готови да пропелият милиардите на своето бъдеще.

     Как може да бъдеш добър в България?

     Измислих си израз – обезтелесява те всичко, което отнема духа, морала, надеждите. Това прави България с населението си. Всяка проява на доброто го превръща в демон. Тук не се харесва красотата, капитализмът е уважителна кражба, а честта – олигофрения. Доброто в България е наказуемо, а достойнството е прокурорски въпрос.

     Тази популация има нужда от държава. Българите отдавна нямат способност да се самоуправляват.

     Северна Луизина, френска собственост, е продадена на САЩ за 15 милиона долара.

     Аляска, руска собственост, е продадена на САЩ за около 10 милиона долара.

      Колко според вас струва България? В рубли. Днес.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодря за коментарите и за "Любими". Доброто е като прашинка в окото - насълзява, но винаги пречи. Днес.
  • Най ме е яд на тези от нас, които няма да преметат около блока си и мислят за луди, тези които го правят. Така е, защото метачите са малко.
  • И аз съм на същото мнение, но също мисля, по-скоро се надявам, че има надежда за промяна, някъде там в светлото бъдеще.
  • Открай време, Владимире, българинът не може да си намери кауза. Той е първичен, бамбашка, ако може да мине тънко, ако може да е безнаказан. Народопсихология.
    "Преклонена главичка остра сабя не сече."
    И да, сървайвър е, мнооого опитен сървайвър, но май само това осмисля живота му.
Предложения
: ??:??