29.09.2021 г., 10:09 ч.

Черният ангел 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
349 4 19
1 мин за четене

Той седеше върху скалата, увенчаваща короната на Върха. Както винаги беше съсредоточен. Защото решаваше съдбите на хората. Пък и трябваше да бъде точен в прицела си.

Ето – онзи там. Излъга жена си, измами съседката… И светкавицата го порази…

А другият открадна два хляба. Няма значение, че искаше да нахрани децата си. Наруши закона… И светкавицата блесна…

Онази жена се гримираше добре, с което подвеждаши мъжете… Трясък…

Другата се смееше на всички мъжки приказки, макар да не разбираше и половината. Примамваше ги с този къдрав смях… Светкавицата я изпепели…

Там пък един си позволяваше неправилни мисли… Рязка светлина и – прах…

Група недостойни за моралния живот мълчаливо се опиваха с ракия… Няколко бързи огъня и – тишина…

Един учен се заблуждаваше в теориите си… Изчезна заедно с библиотеката…

Молещи се пред образа на Бога за секунди се отклоняваха в странични помисли… Ято светкавици разрушиха и храма, заедно с неверниците…

Черният ангел беше строг и безпощаден. Законът Божий трябваше да се наложи. С огън и жупел…

Гръм… Гръм… Гръм…

И планетата опустя. Голи земи, пресъхнали езера, свити треви. Самотна скала на Върха.

На нея – последният моралист. Черният ангел…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Замислящо...ако съдиш всички, един ден оставаш сам.
  • Благодаря, Дарина, Роси!
  • Подсети ме за филма " Черните ангели" , нали и там гърмяха по всички " прегрешили " към партията.🙂
  • Заблуждаваш се черните ангели са мнозинство на земята и убиват очерняйки всеки другоцветец, защото само така черното може да мине за бяло
  • Благодаря, Красе, Петре!
  • Ам'то както я подкарал ,.. ако ковида го прежали, тоя ангЪл едва ли
  • упражнявал се е - дявол под прикритие
  • Благодаря, Мария!
  • От върха всичко се вижда и можеш да съдиш, но на него винаги си сам.
    Замисли ме написаното от теб, Генек.😍
  • Благодаря, Румяна!
  • Напомня ми разказа "Пророк" на Елин Пелин! Поздравления
  • Тъкмо щях да питам.
  • ЧУК!
    Какво ново оръжие чМук измислих...
  • Благодаря, Самовила!
    Но защо само езическите богове да ползват гръм и мълния? Библия, 19, 24 :"Тогава Господ изля върху Содом и Гомор сяра и огън от Господа от небето."
    Не съм вярващ, но зная Библията, Евангелията, Корана и тъй нататък доста добре.
    Впрочем, Тор използва чмук, който е наречен Мълния, а не самата светкавица.
  • Интересно. Черният ангел в ролята на Зевс гръмовержеца или Тор.
  • Телепатия, значи.
  • Благодаря, Надя, Лидия!
    Тъкмо правя един коментар и цитирам Вазов: "„Прочее той остана жив, но в душата му се породи и разви неумолима омраза към адвокатите. Адвокатите според него загрозяваха света.
    - Едно нещо господ сбърка: дето даде адвокатите - казваше той с въздишка.
    И си изпиваше добросъвестно чашата.“
  • Всички сме грешни/
  • Ако го имаше, първо без политици щяхме да останем адвокати, прокурори... Накратко - ще трябва да доказваме теорията на Дарвин, или не...
Предложения
: ??:??