28.09.2018 г., 0:14 ч.

Черно; Бяло 

  Проза
1730 9 5

Въглен и диамант. И двата оставят следи. И двата могат да пишат. Диамантът издълбава; отнема от материята, на която пише. Въгленът оставя от себе си. Диамантът е войната. Въгленът е любовта. Диамантът е дете на безброй години действие на природата. Въгленът е дете на дни, часове, или минути пламъци от искри; най-често предизвикани от човеци в наши дни. 
Диамантът, природният, е обективна истина, но погубва разума у човека. Погубва душата. Нечуплив. Блести. Остава.
Въгленът е изгорен от предизвикан огън. Могъл е да бъде въглен или нещо друго. Дарил е топлина за някого докато изгаря. Често е сътворен от субективно намерение; чрез мисълта и тялото на огъня. Крехък. Цапа. Заличава се.
Кой е благородният?

© Всички права запазени

Един стар мой текст...

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много интересно противопоставяне - буди размисъл!
  • Въгленът остава следи...задълго.
    Диамантът отразява светлината...
  • Благодаря ви за отделеното време и вниманието, Румяна, Мариана, Стойчо, Мисана!

    Да ви е хубав денят!
  • Харесва ми, защото завършва с въпрос, чийто отговор за отделния човек не е еднозначен.
    Приеми моите приятелски поздрави, Гавраил!
  • Отлично си се досетил за това противопоставяне на графита /въгленът/ и диаманта, Бърнс. Доколкото помня от училищния курс по химия, те са емпирично идентични, но структурно различими, поради специфичните ъгли на връзките /при диаманта/. Нещо като ин-ян, т.е. единство и борба на противоположностите. Беше ми много интересно да проследя прецизната съпоставка и сравнения, които си направил. Превъзходно хрумване, превъзхоздна негова реализация!
Предложения
: ??:??