13.05.2008 г., 9:44 ч.

Цигански лек за пот и за пек 

  Проза » Хумористична
1375 0 6
1 мин за четене
Фейлетон


В юлските жеги притесненията са от всякакво естество. Един си мисли, че магнитните бури са всеки ден, друг си въобразява, че черните му дни са от понеделник до неделя, трети пък... А една добре хранеща се циганка, седнала под сенчестата сянка на стар кестен, приканваше минувачите да им разкрие тайните на помислите им чрез едно обикновенно тесте карти.
Не вярвах на циганки, но тя ме убеждаваше, че ще бъда разхладен. Е, какво пък, в тия задухи, емоциите са необходимост.
- Ай, ай, ай, голяма проблем, голям грижа - започна циганката - късмет имаш, момче, че при мене дойде. Магия имаш, затуй се потиш. Магията по тебе върви и мира нямаш. Аз ще ти помогна. Дай 20 лева и берекет в живота ще имаш.
Не се поколебах, извадих банкнотата и черните и очи светнаха като коледни лампички.
- Утре да беше ме търсил, късно щеше да е. - продължи монолога си още с по-тревожен тон тя - Трябва да намериш глава на пукал, крило от прилеп, кърма от майка и дъщеря, да ги сложиш в една муска. Девет дена ще ги носиш на шията, на десетия ще отидеш в нужника, ще ги хвърлиш и ще пикаеш отгоре им. Три пъти наляво ще се въртиш и три пъти надясно. Едно кълбо ще направиш пред нужника и едно отзад и ще кажеш: "Таз магия от мен да излезе и в нужника да влезе."
Дарих я по стар български обичай с многоцветна благословия и три пъти по-припотен продължих разходката си...
Хладината беше в джоба ми...



© Валентин Йорданов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Вальо, искам и аз да ти гледам. Дай двайсетачка и всичко ще ти позная! Голям късмет имаш, че попадна на мен, моята приятелка взима по 50 лева. А за разваляне на магия нещо златничко - пръстен или гривничка. Какво му плащаш?!
  • Ех...как ме развесели...чудесно хрумване...
    имаш прекрасно чувство за хумор...с обич, Валентин.
  • Супер!
  • Страхотно! Благодаря за усмивките, Вальо! Поздрави!!!
  • Интересно, дали тази благословия е била за добро здраве...

  • Ех, Вальо
Предложения
: ??:??