6.08.2009 г., 13:52 ч.

Да бъдем истински 

  Проза » Разкази
1655 0 5
7 мин за четене

Да бъдем истински

 

История по действителен случай...

 

Нека ви разкажа за едно момиче, което толкова обичаше да пише, че оставяше думите да я оплитат в красиви словосъчетания, оставяше живота настрана и беше истински щастлива само когато пише.

Пишеше само заради себе си, пишеше всеки ден - стихове, разкази, поеми, дори романи. Опияняваше се от силата на изреченията, които раждаше душата ù. Живееше, за да пише. Намираше вдъхновение във всичко. Пишеше за любимите ù хора, за щастието, за тъгата. Позволяваше на всяко едно чувство, независимо какво е, да я обгърне и да се излее върху хартията. Не отиваше никъде без тетрадка и химикал. Не криеше нищо. Думите ù казваха цялата истина, всичко, дори и най-дълбоките помисли се изнизваха красиво дума след дума. Вярваше, че това е най-святото, че това е единственото нещо, което никога няма да я подведе или изостави.

Естествено обичаше да е влюбена, тогава пишеше толкова светли и нежни стихове. Но след всяко влюбване идваше раздяла. Ах, раздялата, тъгата... Дори и това не беше толкова лошо, защото позволяваше на най-мрачните и дяволски черни думи да идват при нея. Мъката беше огромно вдъхновение, тласкайки я към всяко кътче на душата и сърцето, позволявайки ù да напише най-тъжните стихове и разкази. Тя обичаше да плаче и да пише едновременно. Обичаше да чувства думите, независимо дали ù носеха щастие или тъга. Просто знаеше, че всичко рано или късно ще отмине, но как можеше да го остави без да бъде запомнено, без да е писала за него... Летеше, удавена в красиви, нежни, мрачни, адски силни и властни чувства, обладана от надежда, търсейки единствено следващото чувство, оставяйки следи в душите на всички, които я познаваха.

Но никога не беше откривала онова, на което толкова хора се радваха. Никога не беше намирала мъж, който да се влюби в нея. Имаше някои, които я искаха, които я харесваха, ласкаеха я, но не я обичаха истински. Тя не се беше чувствала обичана, обожавана и гледана по онзи начин, които само любовта може да донесе.

Тя никога не беше показвала писанията си на хората, дори и на най-близките ù приятели. Всъщност тя не искаше да ги крие, просто никой не я беше попитал дали може да ги прочете. Докато един ден и това се случи. Толкова съдбовен ден... Всички четяха и ахкаха, въздишаха, плачеха и се смееха. Тя се почувства толкова щастлива, толкова горда. До онзи момент не беше осъзнавала - тя имаше талант! Този талант, който я отличаваше от другите хора - талант да проумее и да напише истината такава, каквато е, до най-дълбоката и скрита същина. Но любимите ù стихове никой не разбираше (никой от приятелите ù), те бяха написани по необичайни начини и в тях ставаше въпрос не за детско влюбване, разбито сърце или красивата песен на птичките. Те бяха истински уникални, истински задълбочени и красиви, разкриващи същността на момичето. Но никой не ги разбираше, не можеха да вникнат, да усетят думите, да усетят силата на преливащите една в друга строфи. И тогава приятелите ù дадоха идея - показаха ù сайт, където може да публикува всичко, което пише, и то ще бъде четено от истински поети, които ще могат да я разберат.

И тя го направи - започна да публикува. Но започна с няколко по-забавни разказчета. Хората четяха нейните неща и наистина ги харесваха. Тя се чувстваше така добре. Хората се смееха, радваха се. Тя започна да посещава сайта почти постоянно в очакване на още читатели, на още коментари, на още отлични оценки.

Беше започнала да пише не за нейно удоволствие. Стиховете ù, разказите ù вече не отразяваха истинските ù чувства, вече ги пишеше така, че хората да ги харесват. Не оставяше думите сами да идват при нея, тя ги търсеше. Пишеше смешни разкази и страстни еротични и/или любовни стихотворения, които хората разбираха и харесваха.

Но цената беше голяма - тя загуби връзка с онова нещо вътре в нея, което ù даваше най-уникалните начини да каже дори и най-простите неща. Сега каквото и да чувстваше, просто го караше да изглежда смешно, подиграваше се на тъгата, усмихваше се постоянно, дори изглеждаше различно. Вече не беше онова момиче, което предпочита удобните пред модерните дрехи и обувки; вече не беше онова момиче, което вечер, преди да заспи, плачеше и пишеше. Тя загуби истинския си, уникален стил, загуби способността да разкаже действителността, да седне и просто да пише, без да се замисля хората как ще го приемат.

След като толкова се бе променила, съответно се появиха и повече хора, които искаха да прекарват времето си с нея, все пак беше станала толкова забавна и лъчезарна... В крайна сметка най-накрая се появи и мъж, който се влюби в нея истински, така, както беше мечтала толкова много пъти. Караше я да се чувства специална и щастлива, в неговите очи тя бе единствената.

И в началото това ù стигаше. Беше доволна, бе го открила, бе го усетила. Но след време започна да се замисля, започна да осъзнава - той не обичаше истинската нея, той не я познаваше истински. Въпреки че в очите му тя бе уникална и той вярваше, че никъде другаде няма да намери такава жена, вярваше, че тя е неповторима и истинска, това не ù носеше утеха, защото тя знаеше, че всъщност е точно обратното - от чувствително и неповторимо момиче вече се бе превърнала в безчувствена, изкуствена жена. Къде отиде истинското чувство? Нямаше го! Беше празна, оставена с желанието да задоволи желанията на обществото. А той обичаше момичето-клише, момичето, което е накипрено и постоянно се кикоти.

Колкото повече време минаваше, толкова по-отчаяно загубена започваше да се чувства. Спря да излиза, спря да говори с хората, спря да публикува глупавите обикновени разказчета, които всеки можеше да напише и в които нямаше нищо по-задълбочено от простащина. Остана сама в търсене на загубеното, в търсене на истинското. И беше нужно много, много дълго време да го открие. Приятелите ù вече бяха спрели да я търсят, той сигурно отдавна я бе забравил. Всичко беше по старому - нямаше мъж, който да я обича; малко бяха хората, които искаха да прекарват времето си с нея; спря да се гримира и да носи модерните и неудобни парцали. Пак беше себе си, пак се усмихваше непринудено, пак можеше да пише.

И тогава един ден го срещна - мъжа, който преди време я обичаше и обожаваше. Сега едва я позна. Беше толкова странна среща, не беше лесно да се погледнат в очите. Смайване се изписа на лицето ù. Той все още я гледаше по онзи начин... все още я обичаше!

Започнаха да се виждат отново, да си говорят, тя му разказа всичко, разкри му се такава, каквато е. А той... някак си не остана учуден...

 

П.П. Бъдете себе си!

 

 

 

© Армагедон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прекрасно е!
  • Благодаря за коментарите
    Това беше мой експеримент, не съм писал подобни неща преди, но мисля, че като за пръв път добре се получи. Вярно, че малко сълзливо, ама то идеята беше да се усети драматизма на изживяното. Може и да махна частта за мъжа, да видя как ще се получи. Благодаря
  • "Бъди ... себе си, за да бъдеш открит и преоткриван от верния човек...!
    С усмивка за теб и пожелание за истина! Аз"
    Из "Лична Кореспонденция"

    Интересно написано.
  • За мен е написано без частта за мъжа обаче Чудесно е , отлично
  • Понякога става и така... Хареса ми!
Предложения
: ??:??