1.06.2019 г., 6:02 ч.  

Да бъдеш баща 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
506 3 12
1 мин за четене

Никой не е готов за това! Никой не е роден,за да знае какво е! Разбираш го веднага, когато ти подадат малкото половинметрово вързопче в родилният дом при "изписването". Всеки от нас е " изписан", но никой няма спомени от този ден. Ако трябва да попитате някой, това е гордият татко. Той помни и ще помни завинаги този ден до най - малките подробности. Той, ще ви каже, какво е било времето. Запомнил е дори лекият северозападен вятър. Той помни жестовете, думите, всичко! Дори си спомня, как през отвореният прозорец в болницата е долетяло есенно листо от габър. С какво е била облечена акушерката, медицинската сестра...

   Всеки бъдещ баща се страхува от този ден. Има хиляди съмнения:"Дали съм готов? Ще се справя ли? Какво е това? Достоен ли съм?...". 

   Не се страхувайте! Тъкмо онова малко вързопче, ще ви помогне! То, ще ви държи ден и нощ будни! То, ще ви направи нови хора! И една нощ, малко преди три часа след полунощ, когато заспи върху гърдите ви! Когато диша спокойно и ухае, както ухаят само бебетата, вие, ще бъдете пленени! Това малко създание, ще ви накара да плачете, да се смеете! Да тъжите и да се радвате! Няма такава магия на този свят! От тази нощ,това същество, ще стане такава неразделна част от вас, че без него няма да можете да се храните, да дишате, да живеете! То, ще обсеби дните ви, нощите ви, животът ви! Не се страхувайте от тази магия! Приемете я! Търсете я! Следвайте я! Поемете в ръцете си малкият човек, за да станете наистина големи! За да осмислите и изпълните докрай дните си и един ден, когато се обърнете назад да може да кажете:" И аз бях баща! Още съм! И винаги, ще бъда.

 

© Хари Спасов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ирина!
  • Ех,ако бяха всички бащи толкова нежни и емоционални.....И да не гледат на "вързопчето" само като играчка и щастие,а като отговорност и грижа да стане то стойностен човек!Да се гордеете взаимно един от друг!Много харесах разсъжденията ти,Хари!
  • Сърдечно благодаря, Костадине, Кети, Ангелче, Васе, Георги! Коментарите ви ме стоплят! Благодаря!
  • Баща - философоия, артистизъм, духовност. И душа...
  • Да оставиш ярка следа, да възпиташ истински човек, нима има нещо по-вълнуващо в този свят?
  • Благословени спомени! Написани с много чувство!
  • Да са ни живи и здрави вързопчетата на всички,браво Хари за хубавите редове.Поздрав и честит празник на всички деца по света.
  • Благодаря, Мариана!
  • Благодаря, Стойчо! Благодаря!
  • Че има ли нещо което да дава смисъл в живота,да те направи щастлив и явно горд баща, който с радост ще споделя обичта си? Детето! Щом поемеш в ръцете си този дар от Бога,плод на любовта и продължение на живота,ти вече имаш най-милата грижа!Тя обема дните ти,прави те целеустремен и томително примирен пред нозете на Любовта!
    Браво,Хари!
    Честит празник на детето,което е надежда за своя баща!
  • Сърдечно благодаря, Росица!
  • Вълнуващо посвещение! Поздравления, Хари!
Предложения
: ??:??