19.07.2017 г., 23:18 ч.

Да намериш себе си 

  Проза » Разкази, Хумористична
1332 2 11
2 мин за четене

Да намериш себе си

 

От доста години получавам от общината на квартала „Мария Хилф“ във Виена покани за най- различни мероприятия.

Няколко пъти идват покани за женски маратон, но аз съм от тези дето тичат най-много да хванат трамвая, друг път поредица от лекции на всякакви полезни и доста безполезни теми, а понякога и се грижат за здравата душевност на жителите на квартала. Тази година поредицата безплатни лекции беше точно такава, все за душата ни. И понеже имах време, реших да отида и да чуя една лекция, дори беше наречено „уърк шоп“, значи не само да слушаш, а и да участваш. Темата направо ме плени „Как да намерим себе си“. Аз не че съм се загубила, но си викам може пък да отрия нещо до сега скрито в мен. Не някой комплекс, а по скоро си представих нещо положително, някаква способност, знам ли...

 

И отидох точна както подобава в една централно европейска столица където всичко почва на минутата. Около петнадесет жени, търсещи себе си се наредихме в кръг на столове под указанията на ръководещата семинара. Тя използва първите петнадесет минути да ни разкаже подробно за себе си или по скоро как се е намерила, намерила си попрището де. Напуснала работата си като журналистка в Германия, защото открила, че иска да помага на хората, главно на жените.  И след това ни пусна тиха медитационна музика и ни накара да си затворим очите и да си представяме нещо мноооого приятно. После да си събуем обувките и да ходим в кръг и да прегърнем някой непознат. То това ясно, и без това никой никого не познаваше... После имаше взети „методи и елементи“ къде от йога, къде от сугестология...  Дори от логопедията си беше харесала елементи. Например да си прекарваме езика от външната страна на зъбите, много отпускащо действало. Аз нали съм преподавателка и от говорене високо имам вече проблеми с гласните струни, за което съм ходила на логопед, го знаех това упражнение. То отпуска гласните струни, но беше новост, че целите ни релаксира, от главата до петите.

 

Към края на лекцията пак трябваше да седим и леко да се поклащаме и да жужим в хор. Както каза изпълнената с положителна енергия и вдъхновена водеща можело, ако не ни  е приятно да се клатим, просто да си седим, и да жужим не било задължително, можело и да си мълчим. Вероятно и да мислим също. Просто си седиш и си блееш... И накрая ни каза неколкократно, че вероятно сме се отпуснали, и с тези нови сили сме намерили себе си!  Връчи ни по една визитна картичка, ако искаме да продължим да търсим себе си къде да я намерим нея и с удивление видях, че един час при нея струва осемдесет евро. Ако даваш частни уроци по езици или по математика никога няма да получиш такава сума, ама нали да търсиш себе си е далеч по-важно.

 

Нейния уърк шоп беше безплатен за нас. За нея обаче не е гратис, плаща ѝ го общината. С пари от нашите данъци… Ама как ги измислят, шапка им свалям на чиновниците. Оригинално.

© Люси Петкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Такива сме си ние по Огоста и Скът!!!
  • Радвам се Хари, че намери време да ме четеш...и ти хареса. И не вярвам нещо да съм те наплашила... просто аз съм откровен човек и обичам да казвам какво мисля без много украси😊
  • Раздвижването на езика,Люси е безценно!Недей така!!!Най големият оратор в древността Демостен е бил логопад!!!Слагал орехи в устата си и артикулирал в една пещера!Безплатно!!!Поздравления за написаното,бях го изпуснал или твойте предишни размишления ме бяха наплашили!!!Поздрави!!!
  • Благодаря ти Генка!
    Хареса ми есето ти, Мирик, абсолютно си прав!
  • Светът е пълен с мошеници, които искат да ни спасят от нас самите и да ни "освободят" джобовете от тежестта на спечелените с пот и честен труд пари. А ние от такива "гири" сме сити и преситени. Иначе това преживяване става за сюжет на разказ. А изводите читателите ще си направят сами.
  • ЛюсиЦ, напълно разбирам за какво пишеш. Описал съм моите впечатления в есето си
    Духовност ... дали.? Можеш да го прочетеш в сайта в него нещата са описани доста реално.
  • Да, Кети, за съжаление има още по големи глупости има... и доста хора вярват в какво ли не и се оставят да им измъкват парите. Не отричам методите за релаксация, но не понясям такива миш маши, псевдонаучни, че и с претенции едва ли не да ти покажат пътя в живота.
  • В зората на "демокрацията" посетих подобно събиране. Но преживяванията ми бяха почти същите, като твоите. И ми стана много интересно - нима в една уредена държава като Австрия все още съществува нещо подобно!!!
  • Благодаря, че прочетохте, мили приятели! Да Вили права си, напоследък е пълно с какви ли не глупости "за вярване" и нета ги разпространява и се намират разни "учени които разследват сами"... Стойчо, и аз мисля че е важно да се опознаем, но не чрез хитреци...та за това написах тези няколко реда. Разхищението на пари от данъци в Европейския съюз е много обезпокоително... Но в България пък те потъват някъде...
  • "Опознай себе си"-надпис на храма в Делфи...
  • То нали знаеш, Люси...
    Не е луд този който яде баницата, а който му я дава...Като има льольовци, където вярват на какво ли не, ще има и такива.
Предложения
: ??:??