21.10.2009 г., 13:42 ч.

Да удариш кьоравото 

  Проза » Хумористична
1963 0 5
7 мин за четене

Забогатях, народе! Забогатях!!! Ударих кьоравото дето се вика! Не ми ли вярвате?

Ето значи как става така, че късметът ти се стоварва като кълбовидна мълния в спалнята на Маргарита Михнева!

Отварям си аз вчера единия от 10-ината имейла, които съм си регистрирала, и що да видя! Две непрочетени писма. Само! При условие, че не съм влизала там от има-няма три месеца. (Хубаво е да си търсен!)

Погледнах аз заглавията и... се втрещих от изумление.

Писмо №1: „Печелите 750 000 евро. Честито!”

Á стига бе! Аз?! 750 000?!?!... По примера на моя идол и гуру професор Вучков, на ум възкликнах: „Гледам и не вярвам на ушите си!” Единственото, което така някак си ми помрачи радостта, беше една гадничка мисъл – май и преди съм чувала истории за такива печеливши, които в последствие се оказват забъркани в нелепи ситуации или олекнали откъм спестявания. Обаче г-н Франсиско Торес много настоятелно ме уверяваше, че парите са там и само чакат да кажа дали си ги искам или не. Кеф ми по банков път, кеф ми с чек.

Запретнах аз ръкавчета, изпуках нежни пръстчета, отворих един онлайн-преводач (че с английския съм много на „Вие”) и се заех да сътворя отговор, достоен и за перото на Хемингуей. Така и така, Франсиско, кáжи сега как да си взема сухото! Не минаха и пет минути и получавам отговор. `Ма той направо преливал от щастие, че ме е намерил! (И аз така щото. Направо си нямаш идея как ти се радвам, Франсиско, миличък!...) `Ма още днес сме щели да оправим подробностите. (Сигурна съм – да.) Веднага ми пращал парите. Само да му пратя имена, адрес, телефон (?), номер на лична карта и шофьорска книжка (???) и номер на банкова сметка (ха-ха-ха!).

Съответно от моя страна леко кретенски отговор: „`Ма аз... такова... нямам шофьорска книжка, нито пък банкови сметки.” (О`кей! За това последното откровено си излъгах, но мама ме е учила да не давам номера на сметки дори на себе си.) Пък и някак си не ми се ще по интернет да пращам тия данни -  рисковано е. Не че се съмнявам в почтеността на г-н Торес. Не!!! Не съм си го и помисляла! Убедена съм, че той веднага би ми пратил тия 750 000 евро да си ги харча със здраве. Ама нали съм си параноя... Пък и всички знаем какви лоши хора има из виртуала... Нали ме разбирате, г-н Торес?... Та предлагам значи безопасен вариант. Упълномощавате някоя българска банка да Ви представлява, аз подписвам документите при тях и... чисти сметки – добри приятели!

Не знам дали ме разбра, ама не ми писа повече.

Та докато чаках отговор, отварям второто писмо.

Писмо №2: „Чичо Ви умря. Честито!”

Тука започнахме далеч по-скромно. Просто някакъв тип на име Патрик Чан от не знам си коя китайска банка много държеше да станем приятели и бизнес-партньори. Ега ти късмета значи!

Та пак справка с преводача и... „За мен ще бъде удоволствие!” (Представете си само!) Кратко, ясно и най-вече неутрално. `Щото... нищо не се знае, нали така?

И получавам второ писмо, този път с размерите на кратък разказ. То такова си и беше всъщност.

Значи през 2001 година непознат (поне за мен) иракски милионер инвестирал 18 милиона в банката на г-н Чан. Впоследствие обаче иракчанинът взел, че загинал през 2005 година в комплект с цялото си семейство и... парите останали безстопанствени. Нямало посочени близки (нито далечни) роднини. Та банката вече започвала да се притеснява, защото трябвало да върне парите. (Банка да връща пари? И това ако не е чудо на чудесата, не знам кое ще да е.) Впрегнали се в работа и voila – появило се моето име като някакъв далечен наследник.

Мамка му и прасе, ако трябва да цитирам класиците!

Все съм знаела, че фамилията ми е по цигански плодовита, ама че чак в Близкия Изток сме се разселили вече – това не съм го и сънувала. Да не говорим пък за това, че съм имала чичо-милионер. Красота! Просто шедьовър!!!...

Чета аз по-нататък. За това време 18-те милиона са станали вече 20. И Патрик Чан трябва да се отърве от тях, ама нали... така... по втория начин, ако може... Та сделката е следната. Да му пратя аз „безопасен” банков акаунт, където той уж да ми ги преведе. После делим. 30 на 70 в негова полза, защото е family man и трябвало жена и деца да храни все пак, пък е криза...

А, не. Как така! Чичо Азис (Сериозно! Така се е казвал.) си е мой чичо все пак. Искам си всичките 20 милиона! Обаче нали съм добра душа, навивам се и на този вариант. Халал да са му на Патрик милионите – да е жив и здрав да си ги харчи.

И спретнах аз отговора. Така и така, на разположение съм, ама какво имате предвид под „безопасен банков акаунт”? Имал предвид да му пратя номера на моята банкова сметка. Каква изненада! Бас хващам обаче, че той е останал по-изненадан от мен, когато е прочел изявлението ми, че нямам банкова сметка. Съответно последва предложение да си открия такава и да му пратя данните си, на което аз отговорих с отявлено идиотското: „Защо да Ви пращам данни, които така или иначе не Ви трябват? Не може ли само номер на сметка? Защо трябва да Ви пращам имена, адрес, телефон и т.н.?” С други думи, ти прати мангизите, пък аз ще ти препратя твоя дял. Доверие за доверие един вид.

И този повече не ми писа, ама аз не съм изгубила надежда. Сигурно търсят безопасни начини да ми пратят парите. Сигурна съм!

 

P.S.: А сега сериозно! Не се връзвайте на такива „доброжелатели”! Няма начин да спечелите от лотария, за която не сте си купили билет или в която поне да не сте се регистрирали онлайн! Нито пък има реална вероятност точно Вие да сте единствен роднина и наследник на иракският милионер Азис-не-знам-си-кой. В интернет има безброй истории за хора, които са повярвали и са останали без спестявания или по-лошо – данните им са били използвани за финансови измами в чужбина. Показателен е примерът с госпожата, която получила сметка за ампутирания си крак от една болница и се наложило да отиде лично при директора на болницата, за да докаже, че си има два крака и не е ползвала този род услуги в съответното заведение.

И за протокола само: Днес получих още две бомбастични писма, че печеля от 100 000 до 1 000 000 евро в различни лотарии в Испания и Холандия. Мисля отговора ми и на тях да е същия като към Франсиско Торес, а именно: „Данните ми по Интернет ще ги видите през крив макарон! Много поздрави!”

 

© Валентина Вълчева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Забавно е да се чете, но мои познати изгоряха с 7500 долара заплащайки капаро за жилище, което са искали да наемат. Платили са по банков път от Дубай по сметка в лондонска банка. Парите ги няма, жилище също няма, от наемодателите ни следа. Жилището естествено се оказва измислено. Докато има наивни хора, ще има и измамници
  • 1 милион си е... Абе какво са такива пари за наш`та фирма! Купувай! На далавера си.
    Аз иначе след тия двамата получих още няколко подобни писма. Оказа се, че съм имала поне още трима умрели чичовци-милионери из арабския свят, чиито парички сега ме чакат в Китай, Нигерия и не знам още къде. Обмислям как да си ги получа.
  • Ох, че ме разсмя! Спомних си как преди години получих писмо от Бил Гейтс, че ме кани да му стана бизнес партньор. Естествено, че не му обърнах внимание, още повече че имейлът идваше някъде от Южна Африка. Тогава поддържах един информационен сайт, който беше единствен и уникален за България. Та моят системен администратор реши да издири имейла на Гейтс и да му препрати "офертата". И, о, чудо! Получихме отговор: "С удоволствие, госпожо! Една акция от моята компания струва 1 млн. $." И отдолу - набирателната му банкова сметка и обяснения по процедурата.
    СмЕХ, Валя!
  • Чудесата на "играчите", уф!
    Хак' да са им тогава кривите макарони!
    Поздравчета!
  • Преди малко съпругът ми получи писмо,с което фирма еди коя си си качва рейтинга като раздава лаптопи-ей, така без нищо.Само иска да и намериш още осем балами т.е данните им...
    Актуална си!Дано повече прочетат!Поздравления!
Предложения
: ??:??