4.03.2015 г., 22:29 ч.

Деца на остров 

  Проза » Разкази
430 1 2
3 мин за четене

ДЕЦА НА ОСТРОВ

 

 

- Когато отидем на остров Тасос, ще е по-хубаво от тук – каза жената. Беше със слънчеви очила и сламена шапка.

До нея в гумения басейн се беше разположил мъж, който бе надянал небрежно шорти на палми с кокосови орехи. В ръката си държеше юзче с мастика на кристали.

- Трябва там да е много, ама много хубаво, щом ще е по-добре от тук – той отпи от мастиката, тя го поздрави по въздуха с ментата си и двамата блажено се отпуснаха в прохладната вода на басейна.

Банята им не беше широка, но в този гумен басейн преди години се къпеха и двете им момчета. Що кораби, що танкове, що подводници бяха плували в този басейн! Той беше погълнал повече морски съдове от Средиземно море и дори сега по едно време жената усети болка в гърба и предположи, че се е ударила в някой потънал ледоразбивач. Бръкна и извади от басейна четка за зъби. След като се успокои, че не е ледоразбивач, тя се досети, че все пак банята се ползва сутрин от четиримата и все някой може и да си изтърве четката за зъби.

- Да не ни заварят децата тук – загрижи си тя. – Ще има да ни се смеят. Аз и ти – в техния басейн. Ти къде го откри?

- Сутринта, като се рових в мазето, го намерих. Мислех, че е пробит и не вярвах, че ще го надуя. Не сме го ползвали повече от десет години. Всъщност, ние с теб никога не сме го ползвали...

Разсмяха се и отново вдигнаха чашите, като се поздравиха по въздуха. Често правеха така – стар любовен навик, който свързваше чувствата им по невидим радар, уловим само със сърдечни импулси.

- И ето ни сега в банята, като деца, плацикаме се и мечтаем за остров Тасос! – усмихва се тя. Беше красива. Той беше смешен. Затова стана весело, като каза:

- Когато отидем на остров Тасос, ще си поръчам истинско узо. Няма да е нашенска мастика. Знаеш ли как искри узото? Страхотно е. Пени се като шампанско, а кристалите плуват в него като русалки.

- Само за жени си мислиш. Като отидем на остров Тасос, пак ще се разгониш и ще сваляш гъркините.

- Няма такова нещо. Няма да излизам от морето и все узо ще си пия.

- Да бе, ще се наливаш от сутрин до вечер, а аз какво ще правя?

- Ти ще пиеш шампанско или коктейли и ще се заглеждаш по мъжете. Какво по-приятно от това?

Жената се замечта. Звучеше чудесно.

От един месец бяха безработни, защото научният институт, в който работеха и двамата, беше закрит. Децата им имаха нужда от дрехи, а родителите им – от лекарства.

Те никога нямаше да отидат на остров Тасос и го знаеха.

Но колко хубаво се къпеха в банята с гумения басейн, колко щастливи бяха!

Това трудно се краде, дори и днес.

В панелните блокове се чува всичко, той заплува във въздуха, като ръкомахаше енергично, за да я спаси и наближаваща акула, тя сложи внимателно ментата на мивката и го прегърна, спасена, без да извръща глава към зъбатото чудовище, което я преследваше. И се смееха толкова неприлично и високо, че всички хищни акули от съседните апартаменти свиха опашките си и злобно напуснаха района.

Тя започна да шляпа в басейна, той я хвана за единия крак, целуна го и започна да я гъделичка. Две пораснали деца играеха в басейн; децата бяха на остров, тя с коктейл, той с узо, а басейнът беше по-голям от Средиземно море.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??