15.03.2020 г., 14:53 ч.

Доценти, доктори, професори 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
665 0 25

 Хората, имащи ценз на хартия, рядко признават онези, които имат ценз от Бога! Дарените свише, независимо в коя сфера на живота... често биват оплювани и подигравани от образованите. Заплатилите в кеш (и натура) за своето висше образование, презират талантливите хора, които са получили всичко даром от небето. Веднъж платили, за да не работят, те всячески се стремят да контролират живота на хората, изкарващи/заработващи прехраната си с физически труд! А именно физическият труд е направил от маймуната човек/личност... Тъкмо всички народи по света заприличахме на разумни хора/Homo sapiens  -  и  ето, че пак ни правят на маймуни: принуждават ни да деградираме в ходещ изправен примат от семейство Човекоподобни -Hominidae. Честито на всички, които си вярват, че са по-умни от другите хора... само защото имат висше образование!  

© Гюрхан Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ричард Файнман

    "Никога не бъркайте образованието с интелигентността, може да имате докторска степен и все пак да сте идиот."
  • От девет кладенеца вода донесох, но постигнах целта си, Ирина - развеселих те! Беше ми забавно, повярвай ми...
  • Бас държа, че никой нямаше да забележи
    Хахахахах!
    Ти ме развесели преди сън!
    Годината ми дава мира, но ти развя това като предимство както твоите ....хм, гореописани развяват дипломите си (без те да ги правят по-сносни люде, както отбелязваш)
    Но остави, не е важно. Мога и да те гръмна, но с това "драга" ми върна намеренията три пъти назад 😊
    Хайде, честит ви празник на всички и хубави сънища!
    Беше ми приятно, наистина 🌺
  • "Между другото, темата за Бог въобще няма никаква връзка с текста," – Петър1 (Петър Димитров)

    А ти, Петре, как разбра това?!? Ех, Петре, Петре!...
    И Айнщайн се пише слято!

    Честит празник и на теб?
  • Гръмнат си, на ужким

    ЧСД на Поезията!
    Между другото, темата за Бог въобще няма никаква връзка с текста, но някои все държат да покажат колко са набожни, дори и когато никой не го интересува това. И да имат последната дума. Всъщност, последната дума винаги е на Бог. В това спор няма.
    За Айн Щайн друг път и не тук, сега няма време...
  • Ирина, драга, уж беше незабележима грешка, а сега го наричаш "пробойна"! Коя ли хипербола ще използваш в следващия си коментар само и само аз да бъда грешния. Добре, но аз никога, никъде не съм твърдял, че съм безгрешен - така че... А колкото до годината, която мира не ти дава, май че те подведох, защото през 1983-а година за пръв път моя дописка бе отпечатана във вестник "Народно дело", а художествени творби пиша от много по-рано. Не, за нищо на света няма да уточнявам, за да не се почувства някой неудобно... Боже опази... Нищо лично, повярвай ми... Аз съм пацифист, не раздавам шамари наляво-надясно. Чакай, чакай, аз май, че току-що се изфуках... Някой да ме гръмне, че съм толкоз добър...
  • самотния-вълк (Севделин Порчев), Бог допуска страданието, поради беззаконието ни. Ако хората Го познават, няма да вършат злини!

    https://wol.jw.org/bg/wol/d/r46/lp-bl/102006402

    Петре, „а много преди нея” не означава ли И „преди смъртта си”?
    Всъщност, по- важното е, че Айнщайн се е покаял!

    gurhito (Гюрхан), благодаря за честитката за Световния ден на поезията! Честит празник и от мен! Бог да пази и закриля теб и твоето семейство! Амин!

    Благословена вечер на всички!
    Бъдете здрави!
  • Всъщност каква е идеята на есето? Да зачетнем образованието за сметка на таланта? Дори и най-големите гении на човечеството не са спирали да се образоват.
  • Оооооох, Гюрхан, недей така
    Първо, няма защо да се заяждам, защото не ми допада темата. Второ, няма защо да сте ми несимпатичен, защото не ви познавам
    И трето, това наистина е пробойна, признайте.
    А , и четвърто, няма нищо лично, нищо, повярвайте ми.
    Ама такава е тя, като се набутах между шамарите 😀
    Нищо от това, което хората по/казват няма значение. Просто едни струват, други не
  • Ирина, от сърце и душа ти благодаря, че ми отвори очите за допуснатата от мен почти незабележима грешка, която без твоята навременна намеса аз нямаше как да узная, че съм я направил. Ами ще се наложи да я поправя, за да не ти се налага да вярваш, че съм достатъчно ерудиран... Явно това ти действа твърде обезпокоително и дразнещо, а аз не желая да те дразня... Нарочно не написах и какво висше образование имам, но този факт едва ли те интересува...
  • „Талантливите хора, които са получили всичко даром от небето“, не трябва ли да имат висше образование? Или трябва да оставят таланта си недоразвит? Основата критика към текста е, защото в него се прави разделение на хората: с висше и без висше, и тези с висше са описани така, сякаш сред тях няма талантливи и трудолюбиви хора. А има. Повечето талантливи и трудолюбиви хора не могат да стоят така без да се развиват. А висшето образование (в зависимост от въпросния талант), е доста добро средство за това. Трябва ли да се чувстват зле хората с диплома за това, че други хора нямат? Но разбира се човек да парадира с дипломата заради самата диплома, няма смисъл. Текстът би могъл да се развие хубаво в тази посока. В този вид е недовършен/неверен и затова получава критика. Напр. „Хората, имащи ценз на хартия, рядко признават онези, които имат ценз от Бога!“ би могло да стане „Някои хора, имащи ценз на хартия, не признават онези, които имат ценз от Бога!“ или да се аргументира по-силно.
  • Гюрхан, нямах намерение да коментирам, но току що допуснахте една почти незабележима грешка. А именно, да изтъкнете това че пишете от 83-та година като довод, че сте наясно с думите, действията си и като достатъчна тежест за тяхната правота и хипотетично превъзходство пред тези, които не го правят от 83-та, а от 2019, например.
    Точно това, в което вините т.нар. образовани. Една обиколка преднина, самовнушена от сбора между обучение,
    знания и практика.
    (Не казвам ерудирани нарочно) Тъй де
    Не ми се спори, просто много ми се наби на очи Още повече, че хората които описвате не заслужават толкова приказки, ако ще и Менделеевата таблица да са измислили.
    Приятна вечер на всички!
  • Грешка. Айнщайн не е бил християнин, той е вярвал в Йехова, не в Иисус. И не се е покаял преди смъртта си, а много преди нея. Има едно неразбиране по този въпрос: както Нилс Бор, така и Айнщайн са работили не по проект за атомна бомба. Те са работили по научната част на този проект по-скоро. И не мисля, че ако са знаели какво смята да прави Пентагонът с плодовете на труда им биха продължили. Когато е разбрал за бомбардировките над Нагасаки и Хирошима, Никс Бор е бил дълбоко потресен. Айнщайн - също. Те не са знаели, били са хора са морал.
  • Първо: Честит Световен ден на поезията на всички, които се интересуват от Изкуство! Второ: аз също не съм съгласен с хората, които изопачават думите ми и се опитват да говорят от името на Бог! Трето: това не е мястото на което да се дискутират религиозни теми, но ако „Целият свят лежи във властта на Злия.“ (1 Йоан 5:19) то аз наистина нямам какво повече да кажа по този въпрос... Четвърто: когато аз пиша, никога не съм гневен и не обвинявам никого персонално! Твърдейки това, вие ми налагате своето мнение като Безспорна Истина, а то, то чисто и просто си е вашето мнение и в ни най-малка степен не касае дадена моя художествена творба. Аз пиша художествени творби от 1983-а година. Аз знам какво пиша и какво говоря. Отворен съм и приемам всякакви критики стига те да са обосновани и подплатени с доводи, а не с чужди цитати от тази и онази книга. "Образованите превъзхождат необразованите така, както живите превъзхождат мъртвите!" Дори Аристотел да е прав, не аз съм необразования в този сайт.
  • gurhito (Гюрхан), припомням какво съм написала в коментарното поле. А именно, че нашият Бог „не е заставал и срещу науката, но тя трябва да премине през призмата на Библията.”

    А относно Айнщайн, доколкото ми е известно, преди смъртта си, той се е покаял.
    В Библията пише:„Не съдете, за да не бъдете съдени” (Матей 7:1).

    Бъди благословен!
  • Синът е единосъщен с отца. Което е казал отца са думи и на сина
  • самотния-вълк (Севделин Порчев), „Милост искам, а не жертва” (Матей 12:7) е казал нашият Господ Иисус Христос!

    Светъл ден!
  • Гюрхан, не съм съгласен с теб. Не всички хора с висше образование презират физическия труд и таланта на тези без образование. Ти разглеждаш частно явление, което обаче не валидно за всички хора.
    Може би част от истината е в средния път. А може би - не. Животът е твърде кратък и премного хубав, за да го пилеем задавайки въпроси и доказвайки превъзходство. Който си мисли, че превъзхожда останалите за мен е самовлюбен глупак. Пък бил той и гений. ✌️
  • Исая7. Аз създавам светлината и творя тъмнината, правя мир и причинявам бедствие. Аз, Господ, върша всичко това. 45:
  • gurhito (Гюрхан), Библията ясно посочва главната причина за човешките страдания. Тя ни разкрива: „Целият свят лежи във властта на Злия.“ (1 Йоан 5:19).
    Живеем в свят изпълнен със завист, злоба, арогантност, омраза, бездушие и т.п. Само един безсърдечен злосторник би причинил страдания на невинни хора. Божието Слово обаче казва: „Бог е любов.“ (1 Йоан 4:8) Затова „не може истинският Бог да постъпва неправедно и Всемогъщият да върши несправедливост“! (Йов 34:10)

    Тук може да се прочете повече по темата: „Кой е виновен за човешките страдания:

    https://www.jw.org/bg/%D0%B1%D0%B8%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0/%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F/%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%B2%D0%B0-%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0-%D0%B1%D1%803-2018-%D1%81%D0%B5%D0%BF%D1%82-%D0%BE%D0%BA%D1%82/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%88%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F/
  • През призмата на Библията, питам най-чистосърдечно: защо хиляди хора умират от коронавирус?
    През призмата на науката, питам най-добронамерено: защо Айнщайн, звезда на ителектуалния небосклон, е позволил, тоест е бил предпоставка, да бъдат убити над 100000 невинни японци? Айнщайн каза: "Разликата между гениалността и глупостта е, че геният има своите граници." През 1939-а година той дава ход на атомната бомба... Същият човек, малко преди да умре, изгаря едни от най-ценните си трудове, които смята за твърде опасни за човечеството... Гений - да, безспорно! Опасен за човечеството - да, безспорно!!!
  • „ А именно физическият труд е направил от маймуната човек/личност...”

    gurhito (Гюрхан), откъде знаеш, че човекът е произлязъл от маймуна? Чарлз Дарвин никога не е казал тези думи.

    https://www.dw.com/bg/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%BC%D1%83%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B8-%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0/a-4084263

    Нашият Бог не е казал, че не трябва да се образоваме и да учим. Той не е заставал и срещу науката, но тя трябва да премине през призмата на Библията.
    Можем да имаме всичко на този свят, но ако не познаваме Бог и Неговото Слово, нищо не ни ползва.
    Благословена и творческа вечер!
  • "Аз знам, че нищо не знам, но има такива които и това не знаят." Сократ Цензът от Бога НЕ трябва и НЕ може да бъде доказан от човек. Доказва го Времето!
  • И маймуната може да бие с камък. Човекът се е развил, когато е започнал да използва интелекта си, за да помисли как може да оформи този камък, така че да го използва по-ефективно.
    След толкова години доживях да съм съгласен с Мисана
  • Все пак да се доверим на един Аристотел, който е живял доста време преди автора на този кратък, гневен и доста безапелационен текст. Същият Аристотел, който някога е казал: "Образованите превъзхождат необразованите така, както живите превъзхождат мъртвите!" "Цензът от Бога" трябва да се докаже. Иначе с лека ръка всеки може да претендира за него. Който не се е учил в университетите и не е взел диплома, той лесно се заблуждава и подценява труда на студенти и преподаватели. А това е къртовски и високоинтелектуален труд. Според мен много по-вероятно е именно този труд да е очовечил маймуната. Докато физическият труд, колкото и ценен да е той, значително по-лесно би превърнал човека в маймуна. Архимед, Лайбниц, Нютон и Айнщайн са звезди на интелектуалния небосклон. Ако физическият труд беше мерилото за ценност, то най-високо щяха да са поставени пчелите и мравките, а също и воловете.
Предложения
: ??:??