11.01.2009 г., 11:35 ч.

Докога?! 

  Проза » Разкази
1127 0 17
1 мин за четене

Беше як и жилав старец, от поколението на трийсетте. Славеше се като работохолик и честен човек. Често казваше, че най-важно за него е да си ляга с чиста съвест. След пенсионирането се отдаде на земеделие в ранчото си. Обичаше земята и тя щедро му се отблагодаряваше. Имаше двама внука - студенти, с които се гордееше. Реши да им прехвърли част от скромните си спестявания - подарък от дядо им. Направи опис на срочните си депозити и успешно осъществи първия  „транш".

След известно време отиде в банката за поредната операция. Служителката заби нос в компютъра и заяви, че сумата е изтеглена. Не повярва на ушите си и възрази, че това не е възможно, но жената снизходително го прекъсна: „Напълно е възможно. Я си спомнИ! Стават такива  работи"... И нетърпеливо подкани следващия клиент на най-старата държавна банка. Човекът усети хладна ярост и подхвърли сякаш между другото: „Тръгвам си, но ще се видим в съда. Внукът ми следва право и  ще се консултирам с него." Лицето на служителката  смени всички багри на дъгата: „Ама чакайте, господине, къде бързате? Пак ще проверим..." След кратка суетня  се оказа, че сумата е в наличност и олихвена отгоре на всичко.

„Да, стават такива работи у нас" - си мислеше човекът на път за дома и си спомни за един друг случай. Миналата година беше на гости у роднини в чужбина и, след като се върна, незнайно защо му изплатиха половината от коледните надбавки. За другата половина се наложи да обикаля инстанции и да хаби време и енергия.

Вкъщи отвори буркана с царската туршия, наля си домашна гроздова и пи за поредния си успех  в битката с абсурда.

 

Докога?!...

© Вилдан Сефер Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • болно и тъжно ми стана...
    докога ли...в тази държава никой не знае...
  • Мдааа...Нищо ново под слънцето.Жалко е само, че ядът отстъпва на примирението, а така няма да дойде желаната промяна...
  • Напълно в реда на нещата. На мен ми откраднаха цели 4 декара наследствена гора и, което е най-парадоксалното - след това ме накараха да пиша жалби до същите тези, които са я откраднали - някаква поземлена комисия. Накрая ми писна да ходя по съдилища, въпреки, че съдът присъди в моя полза, нищо не получих. И я прежалих.
  • Ани, разсмя ме!
  • Че много лесно е минал човека, чак не прилича на българската бюрокрация... Поздрав!
  • Бюрокращина = Ходене по мъките и хабене на нерви...Поздрави за позицията!
  • Благодаря ви!
    Искаме да живеем в НОРМАЛНА държава! Много ли искаме?...
  • И аз това се питам...
  • Писах, трих, писах...Лиричните отклонение ще си останат за мен, есето ти ме "ужули"!



  • Всичко може да се случи в България!
    Поздрави, Вили!
    Наздраве и... да се преборим!
  • Да,мила ми Вили-ДОКОГА наистина ще търпим тези абсурди??...Този въпрос и аз си задавам отдавна! Поздрави!
  • Само да се обърнеш и имаш възможност за нов подобен сюжет! Поздрави!
  • Докато душа и сърце търпят...
    Поздравления, Феичка!
  • Благодаря ви!
    Все повече си мисля, че България е благодатно място за писатели - абсурдисти, накъдето и да се обърнат, сюжети бол... За съжаление!
  • Дълго... за съжаление...
    При такива случаи си спомням ето това - "Докато мъдрите се намъдруват, лудите се налудуват"...
    А ние всички само си мъдруваме...

  • Хе,хе!Късметлия е този жилав старец.Преди десетина години, един друг дядо заделял от пенсийката си за внуци пак в тази наша банка.Но когато отишъл след време да ги изтегли, след олихвяването и деноминацията /отрязването на трите нули/ му станало ясно ,че е гладувал здравословно и разходката до банката пак е била за здраве. Наздраве!
  • Ох, Вилданче, много сложен въпрос задаваш. Цялата ни държава е един абсурд. Лошото е, че и ние се държим абсурдно тъпо. Ами, я давай буркана с царската туршия и домашната гроздова, па белким ни се възвърне свободолюбивия дух!
Предложения
: ??:??