20.11.2007 г., 12:13 ч.

Доставка 

  Проза » Разкази
995 0 6
1 мин за четене

- Ела на портала! Има доставка за теб и... а честит Рожден ден!

- Благодаря ти! Идвам.

Доставка. Някак служебно звучи и студено... като в хладилна камера. Имам бегъл спомен за една хладилна камера.

Момчето от фирмата се усмихва официално. Поздравява ме и подава огромен букет от хризантеми. Не ги броя, но знам колко са. Всъщност, предполагам... Няма картичка, никога не е имало. По-важното за него е да се представи на висота, да е скъпо и да прави впечатление. Някакви си там думи... Но цветята са великолепни, от тези, които най-много обичам - рошавите. Изглеждат някак непокорни... също като мен.

- Яко изръсване е паднало... - това е ново момче, не му знам името, напоследък се сменят непрекъснато.

Поглеждам го с малко гняв. Защото оценката е направена. Това е целта. А парите му... никога не са ме интересували. Знаеше го. През всичките тези години го знаеше. "Ти ми носиш късмет, ти!" - повтаряше го често. "Глупости! Върви ти. Работиш. Това е!"

Цветята тежат, а мислите ми се блъскат като билярдни топки една в друга. Черната топка...

Въздъхвам дълбоко. Не трябва сега. Не сега. Искам си хубавите спомени, не това. Не!

- Уаууу... какво великолепие! - това е секретарката - Обожател, а? Дръж го здраво този... я, гледай... Това струва доста... Такива не се намират лесно... на твоите години...

- Да! Знам...

А наум и отговарям: "Всъщност той е само спомен. И аз съм спомен. Минало."

Само цветята са в настоящето.

Прегръщам букета с някаква особена нежност.

Някой от вас виждал ли е четиридесет и пет хризантеми в букет?

© Наталия Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мен много ме зарадва разказа и ...този характерен начин на писане не разбирам защо е такава оценката
  • Привет!
    Разказчето е слабичко(съдя и по двете анонимни двойки), но е съвсем истински случай, който се повтаря от пет години на рождения ми ден!
    А иначе... обожавам хризатемите! Букетът от 45 е истинско великолепие!
    И много тежи
  • Не съм виждала,но си го представих...
  • според мен мисля че искаш да кажеш че търсиш стоиностното в душата на човека и го оценяваш по качествата му,че даже искаш простичките думи по картичката но май всичко опира до материализма и неразбирателството.
  • Не че има значение, но хризантемите са любимите ми цветя. Не се сдържах да споделя. Поздрави.
  • Предполагам изглеждат великолепно!
    Важен е жеста,не колко пари е подаръка!
    Поздрави за разказа,има поука!
Предложения
: ??:??