6.01.2024 г., 14:44 ч.

 Душа на Воин – книга втора (глава двадесет и три) - 23 

  Проза » Повести и романи, Фантастика и фентъзи
213 0 9
Произведение от няколко части « към първа част
8 мин за четене

Грен се биеше свирепо, пред портата на Спелтън и посичаше наред враговете пред себе си, с огромното си, омагьосано оръжие . Отзад беше Гравин, начело на няколко смели войника от речния град, заедно с пет мага и всички заедно си пробиваха път напред, през редиците от зомбита.

Подкреплението от запад, беше нападнало армията на Коалицията, от тяхната дясна страна  и много от мъртъвците на Евъруел се биеха и там . Поради тази причина, защитниците на манастира напредваха бързо,  с помощта и на многото магьосници и стрелци над портата и по стените . Грен видя бившия управник на Толхаус , който се оглеждаше тревожен, явно не очаквал такъв развой на събитията. Той крещеше заповеди, на своите крайбрежни воини и се опитваше да се справя на двата фронта едновременно. Бойците от манастира започнаха да си пробиват път, все по-близо и по-близо до Евъруел , като почти се изравниха с приятелската армия от запада. Изведнъж, сред  редици им, избраният войн забеляза стар приятел. Командир Брънт, от Ивънуел, беше яхнал един кафяв якс и бе  облечен в тежка броня, с огромен боздуган в яката си ръка и мелеше наред пред себе си, със силни, яростни ревове. Грен му подвикна с радостна изненада в гласа:

-Брънт! Брънт тук съм в твое ляво!  

Дебеличкият командир-глиган се огледа, воден от гласа на своя приятел и след миг очите им се срещнаха.

- Поздрави, момко! Идвам да ти спасявам задника, за пореден път! - викна старият воин и се разсмя гръмко, след което размаза черепа на едно зомби отпред. Избраният воин му се ухили в отговор и продължи да се бие свирепо като си проправяше път напред към селския командир.

-Ама че меч си имате, мистър Грен! Как го вдигаш изобщо това нещо? - викна му пак Брънт, с насмешка и вече бе на няколко метра от Грен , като двамата започнаха да се бият рамо до рамо.

-Помогни ми да стигна до Евъруел! Трябва да убием управника и зомбитата ще паднат с него! - викна воинът на стария командир.

-Добре момче! Напрееед ! Всички напред! Не ми се лигавете, като някакви изискани дами! - ревна Брънт на своите воини и Грен понечи пак да се засмее, когато видя нещо и се стъписа.

Главен командир Щърм, начело на около петдесет тежко  бронирани конника, яздеше напред през ордата мъртъвци, право към Евъруел. Рицарите на конете премазва и посичаха зомбитата пред себе си и много бързо си пробиваха път  сред тях, когато командира на Коалицията ги забеляза. Той явно решил, че битката е загубена, обърна мощния си жребец и тръгна да бяга заедно с около тридесетина крайбрежни конника ескорт. Евъруел остави мъртъвците си и останалата част от армията си,  да спрат всеки, който се опита да  го последва  и изчезна бързо през полето, далеч от битката. Щърм и неговите яздещи войници успяха да си пробият път през ордата  и го последваха с пришпорени коне. За нещастие, Грен видя помощникът си Гравин, яздещ  сред тях   и викна уплашен след него:

-Гравин, неееееее! Неееееееееее! Върни се, Гравииииин!

Воинът се огледа бързо около себе си и викна с ужас на Брънт:

-Трябва ми кон и меч, с който да мога да яздя! Гравин тръгна със Щърм и конницата, след Евъруел!

Старият командир го изгледа с нескрита уплаха в очите и веднага викна на подчинените си:

- Кон и меч за Грен! Веднага!

Един от мъжете зад тях скочи от седлото и подаде юздите на Грен , който тъкмо бе вдигнал от земята един по-къс  меч и бе прибрал голямото си оръжие в ножницата на гърба си. Избраният воин яхна ловко  тежко бронираното животно и го пришпори след  конниците и  Щърм.

 

Грен мачкаше зомбитата пред себе си и ги режеше на парчета с тежкият меч в ръката  си. Те се опитваха да го хванат и свалят от седлото,  както и да убият конят му, но той някак остана невредим заради тежката си броня и огромна сила. Няколко стрели уцелиха мъжа , както и животното , но като  по чудо, те успяха да се откъснат от ордата и да препуснат напред , далеч от сражението ,след Гравин. На около двеста  метра пред  воина,  бяха Щърм с неговите войници  на конете си, сред които бе и приятелят му и негов помощник. Те преследваха Евъруел и неговите хора и бавно започнаха да ги настигат. Управникът явно видял, че няма какво повече да губи спря крайбрежните си ездачи и всички те се обърнаха назад и се строиха в бойна формация. Щърм и неговите конници направиха същото и двете малки, противникови армии препуснаха една срещу друга, с вдигнати мечове и копия . Грен се приближаваше бързо отзад, пришпорил животното си на предела на силите му. На петдесет метра от започналото меле, воинът видя Щърм да се бие яростно и да търси Евъруел с поглед. Гравин бе близо до командира и също бе в схватка, с един от крайбрежните конници. Бившият управник се откъсна от сражението и Щърм го последва веднага. Двамата се засилиха един срещу друг и се разминаха на конете си, като  всеки се опитваше да посече другия, но без успех. Те отново се обърнаха един срещу друг, сякаш на турнир и отново препуснаха бясно готови за още един сблъсък. Щърм бе съборен от коня си и падна тежко на земята, като в същия момент Гравин  успя да убие крайбрежния конник, с който беше в схватка и препусна към стария командир и врагът му. Грен се опита да го последва, но бе нападнат от двама вражески ездача, с омагьосани светещи мечове , които му препречиха пътя. Бившият управник бе скочил от коня си готов да довърши Щърм, когато видя как Гравин му налита с коня си, от страни. Евъруел се извъртя бързо  и прониза животното на Гравин с черното, остро  жило излизащо от дясната му ръка. Конят изцвили силно от болка и заедно с помощника на Грен, се строполиха на земята, на няколко метра разстояние от ранения Щърм , а  Евъруел се приближи над него с извадено жило, готов да го убие.  Птицевидното момче стана от земята, олюля се за кратко  и после   налетя пак бързо, на злия, избран от Божеството воин. Бившият управник се разсея за момент от атаката на  момчето-птица и позволи на  падналият на земята командир,  да го прониже изненадващо,  с меча си в стомаха. Гравин му скочи отзад и също заби мечът си в гърба му , като получи силен юмрук  в лицето от Евъруел и хвръкна във въздуха на няколко метра, и се претърколи на земята.  Щърм започна да се изправя бавно с последни сили, явно тежко ранен , а управникът извади меча от корема си, с вик от болка и опипум започна да търси и този запит отзад в гърба му, след което падна на колене. Старият командир извади кама от колана си , приближи се до своя враг и му преряза гърлото бавно и с наслада . Гравин , който се свестяваше на няколко метра от тях започна да се надига от земята, бавно. В миг гривната на Евъруел заблестя ярко, както и цялото му тяло, малко след това. Последва мощна синьо-зелена експлозия, която остави голям кратер в земята и  хвърли Щърм далеч назад и за нещастие стигна и до Гравин. Момчето-птица политна във въздуха, обгорено от силната взривна вълна и падна тежко на земята.

Грен ужасен, успя да се пребори с последния конник пред себе си и пришпори животното си към своя ранен помощник. Воинът скочи бързо от седлото  и клекна до приятеля си, който дишаше тежко и с мъки.

-Мистър Грен... - промълви момчето съвсем тихо и го погледна с жълто- оранжевите си очи.

-Дръж се, Гравин! Дръж се, приятелю! Лиза ще те оправи!  - заговори му избраният воин, като придържаше главата му.

-Вярвам.... вярвам ви за всичко... за мен бе чест... чест да съм до вас... - промълви птицата-воин.

-Да не си посмял, Гравин! Не ми умирай в ръцете! Моля те недей... - почти проплака мъжът от отчаяние.

-Чест! - едвам рече Гравин  и се отпусна в ръцете на Грен безжизнен , като очите му в миг угаснаха и птицата  издиша шумно, за последен път. Избраникът на Божеството сложи ръце на лицето си и издаде няколко тихи хлипа. След малко успя да се овладее и  погледна пак към своя мъртъв помощник, който имаше спокойно, почти удовлетворено изражение на лицето си .  

-За мен също бе чест, Гравин! - каза  воинът и затвори нежно очите на приятеля си с ръка. Гравин  го бе спасил от прокълнатата сила, която носеше гривната на Евъруел.

 

» следваща част...

© Станимир Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Е, мисля, че счупих рекорда за бързо четене. Жалко за Гарвин!
  • Благодаря khanas! Ще трябва да се работи още много по правописа и пунктоацията! Благодаря пак за добрите пожелания!
  • Ако ми позволите един съвет: преди третата книга консОлтирайте се и с един правописен речник. Особено внимание обърнете на частта, където е описано къде и как се слагат запетайки. Това ще ви помогне и за дипломната работа. Успех и в двете начинания!
  • Щом предстоят сесия и дипломиране, те са с предимаство, а ние ще се заредим с търпение! Фен съм на романа и ще почакам
    Желая ти успех!
  • Написах последната глава, току що ! Относно третата книга.... ще има пак забавяне! Следва сесия и после дипломна работа , живот и здраве! Трябва и да я измисля в детайл и да напиша план преди да зпочна да качвам пак, а мисля и този път да се консолтирам с приятел, и то доста серизоно! Но се надявам да има продължение и то възможно най-скоро! Честно казвам, че нямаше да е същото, без хора като теб Скити, и Георги! Всичко добро и много радост!
  • И аз съжалявам за верният му другар... очаквах да му дадеш шанс и да продължи приятелството им! Интересно развитие на битката с неочакван обрат, но всъщност най- добърият, за да продължат с добри и чисти намерения!
    Надявам се след последнта част на книга втора, да продължиш с книга трета, а ние да четем
    Браво, с поздрав!
  • Да, прав си за силата на Еъруел! Искаше ми се да има епична битка между Грен и него, но взех друго решение, за да не я вземе никой от положителните герои, защото не би я и използвал... Реших и да представя ситуацията "Какво ще се случи ако обикновено същество убие избраник?" Благодаря че следиш, Георги! Утре качвам последната глава от книга втора, ако успея да я напиша на време! Всичко добро и поздрави и на теб!
  • Тук намери хитро решение, за, което ми бе интересно, как ще го направиш още преди няколко глави.
    Силата на некроманта не пасва на тандема, но вече е и далече във вселената от тях.
    Жалко за птицата, симпатяга бе.
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??