26.09.2020 г., 22:04 ч.  

Един ден в психиатрията 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
430 6 2
3 мин за четене

     Д-р Тинен Тинев тъкмо приключваше работния си ден в психиатрията, когато внезапно вратата на кабинета му рязко се отвори и през нея шумно нахлу превъзбуден пациент. Докторът намести очилата си и опита да прикрие, че е стреснат. Затова сухо попита:

 

Кой сте вие?

 

Надяваше се на някакъв банален отговор от типа на:

 

Аз съм Наполеон и преплувах до вас от о.Света Елена върху гърба на една слонска костенурка от Галапагоските острови.

 

Но отговорът, който получи, силно го изненада:

 

- Аз съм надпартиен президент на единствената оцеляла държава след падането на астероида ИКАРИЯ ХБ-1 върху Земята.

 

- Господи, с какво заслужих това издевателство - помисли си Тинев и през съзнанието му премина като мълния:

 

Reductio ad absurdum.

 

Вече от години се занимаваше със световната вълнова функция - World Wave Function /WWF/  и висшата перцепторна функция -  Highest Perception Function /HPF/, за да разкрие закономерностите на квантовата реалност и да лекува хората с тежки психични отклонения. Беше уверен, че в основата на всички психически заболявания лежи мистичното образувание на мозъка - мазолестото тяло, известно като Corpus Callosum /СС/. За него то беше зачатък на третото полукълбо. И именно там д-р Тинен Тинев виждаше корена на всички психични заболявания.

 

Този трябва да е пациент с хиперразвит СС - го осени внезапната мисъл. Но успя да запази самообладание и отрони:

 

При нас няма надпартийни. Всички пациенти членуват в синдиката на Белите престилки. Включая президентите!

 

Ала беше контриран:

 

Мутрите ни докараха дотук. Ако не бяха те щяхме да членуваме в синдиката на Червените престилки. Но рано или късно този синдикат ще вземе властта в тази клиника, ще състави Служебен кабинет и ще се разправи с Белите престилки.

 

Тук д-р Тинев бе стреснат от размахания срещу него юмрук.

 

- Този сме го изпуснали от контрол - помисли си той. Ще се наложи да използваме усмирителна риза, а после ще трябва да приложим върху него метода на Хиперинфлационната сингулярност, за да свием съзнанието му и го затворим в бездименсионалното пространство в подсферата на Шварцшилд, лежаща на дъното на  Браяновата черна дупка. А после внимателно ще го разширим и прекараме през бялата дупка на Ксин и така ще го превърнем от президент в нормален поданик на психиатрията. Тогава можем да му подарим за Коледа бяла престилка и да го направим наш колега - мислено се пошегува д-р Тинев. Само че дали ще издържи ефектите на Big Bang?

 

Но президентът наруши стройния му мисловен монолог и изкрещя в лицето му:

 

- Не разбирате ли, че сме в цайтнот! Корупцията изяжда последните ни спестявания. Трябва да действаме бързо и решително. Иначе мафията ще се опомни и...

 

Д-р Тинев не можеше да отрече наличието на известна логика на опонента си. Вече беше готов да замени първоначалната си диагноза - шизоиден синдром, с биполярно разстройство. В съзнанието му се появи нотка на съчувствие.

 

- Горкият човечец, колко ли наднормено е нараснал неговият СС, за да си въобрази, че е надпартиен президент - мислено поклати глава Тинен Тинев.

 

А когато повдигна очи, внезапно видя надвесена над него огромна черна фигура с груби, чудовищни юмруци и глас, сякаш изтръгнат от хиляди вувузели, почти проби тъпанчетата му:

 

- Свършено е с вас - Белите престилки! Вече взехме властта и ще ви превърнем в Бели джуджета. Ще гниете до края на вечността зад космически решетки.

 

Д-р Тинев не можеше да асимилира какво точно се беше случило за нищожно краткото време и как ролите се бяха сменили. Сигурно е настъпил някой от парадоксите на квантовата механика или доплеровият ефект беше осъществил преместване на спектъра към червения цвят - помисли си той. Но най-лошото е, че няма да мога вече никога да се прибера вкъщи след края на работния ден!

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Парадоксите на квантовата механика" - така ли му се вика на това. Оригинал. И стиха и автора. Младен - ще ти взаимствам идеята Ще обяснявам вече всичко с "Парадоксите на Джени"
  • Тая тема ме влече и мен.
    Отклонение - написах уж "тема", пропуснал съм "е" и станало ТМА... Тъма на старобългарски. Случайно, но точно - тема тъма...
    Хареса ми.
Предложения
: ??:??