10.03.2006 г., 23:49 ч.

Една Усмивка 

  Проза
1899 0 9
1 мин за четене

Беше дъждовен и мрачен ден. Всичко около мен беше в кал, а капките дъжд тихо падаха върху мократа земя.

Вървях към училище улисана в собствените си проблеми. Мислех за живота си. Всеки ден беше еднообразен. Всичко се повтаряше и нищо не ми правеше впечатление. Бях потънала в размисли.

Тогава изведнъж чух звук от акордеон. Обърнах се по инерция. Видях един стар човек. Въпреки лошото време той стоеше под дъжда и продължаваше да свири своята песен. Знаех, че това е единсвения начин той да изкара прехраната си и ми стана много мъчно, когато видях, че всички хора го подминават без даже да го погледнат.

Нещо в сърцето ми се сви. Знаех, че трябва да му помогна. Върнах се и пуснах последните си стотинки в картонената кутия, която вече беше подгизнала. Аз щях да ги изхарча за нещо глупаво, а знаех, че като ги дам на този нещастен човек мога да направя нещо наистина смислено и хубаво!

В този момент старецът се усмихна и каза с топъл глас “Благодаря”. Нещо в мен се преобърна. Целият ми ден тръгна в друга посока. Усмивката на този човек ме стопли повече от който и да е друг в последно време. Чувството, че си направил нещо добро не може да се сравни с нищо друго.

Продължих по пътя си,но вече не бях изпълнена с песимистични мисли, а светът ми изглеждаше по-хубав и повече от всичко вярвах в доброто.

© Преслава Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Наистина много добро произвение, като замисал много ми харесва "който дава това което има, без значение колко е той дава най-много"
  • Наистина е много добре разказано и историята е добра.Хубаво е да помагаш на бедните. Така помагаш и на себе си (става ти хубаво като знеш, че си направил нещо добро), но много ме нерви това,че понякога парите, които си дал, отиват за цигари и алкохол...

    От мен 6
  • "В този свят има само едно нещо, пред което сме длъжни да се прекланяме - гения, и едно нещо, пред което трябва да паднем на колене - добротата." - Виктор Юго
  • Поздрави и от мен. Знаеш ли, и аз понякога обичам да давам на бедните. Даже веднъж почерпих с шоколад едно клошарче, толкова ми беше жал за него... Хубаво е човек да има малко съчувствие към страдащите. Има много хора по света, които се нуждаят от нас. Именно помощта ни за тях ще ни накара да се чувстваме полезни и щастливи.Това ще ни накара да осмислим живота си.Или както казват: "Живей за да даваш, не за да получаваш."
  • Искрено благодаря на всички, които са оставили коментарите си и са ме оценили! Специлано този разказ ми е много близък и се радвам, че се харесва! Вече имам още една причина да вярвам в доброто! И Една Усмивка от мен -->
  • Разказа е прекрасен! И наистина с Една Усмивка може да постигнеш много неща.Много успехи занапред ти пожелавам! Сега даже се сетих за един текст който е написан на седалка на едн рейс "Life is Smile,Smile is Life,so Be Smiled and live your Life!
  • Запази чувствителността си! Имаш дарба да разказваш, но без очи и сърце - тя не би докосвала хората.Поздравявам те и ти желая успех.Как доброто преобразява не само този за когото е предназначено, а и този, който го е направил...Браво.
  • Дано и другите хора постъпват като теб.
    Обърнете внимание на заключението.
    Радвам се, че това го е написал един млад човек.
    Успехи!
  • Да, колко много се крие в една усмивка! Само ЕДНА УСМИВКА! Ето:
Предложения
: ??:??