12.03.2015 г., 15:23 ч.

Емигрант 

  Проза
981 0 3
1 мин за четене

Емигрирах. Не, че България не ми харесва, напротив, но емигрирах. И не е въпрос на пари. Не. Но емигрирането ми не беше да напусна България. Не в такъв смисъл. Тук съм си телом. Емигрирах с мисълта си. Вече не живея в България. Прибирам се вкъщи и пускам компютъра, но не влизам в български сайтове. Влизам в чужди. Там си хвалят държавата, пишат положителни неща за нея. Предизвикват радост от последните достижения на науката, изкуството, спорта. Внушават себеуважение на сънародниците си. А тук... Влизам мазохистично в български новинарски сайт и веднага се започва с убийства, изнасилвания, арестувани невинни, бити, унижени... и... нищо хубаво. Няма една хубава новина. Даже съм забелязал, че чуждите медии хвалят България повече от българските. Все едно ни правят реклама... Но то не е реклама, просто казват истина хората. А тук само се плюе всичко българско. Ами как да се радва човек, че е роден в тази държава?

И веднага се сепвам и пак влизам в чужд сайт и чета за постиженията на съответната държава. Колко са напред в това, това, това... А съм бил там, знам им и езика. Напред, напред, колко да са напред? Но се хвалят и някак дават самочувствие на своите сънародници. Някак ми олеква, когато в нета гледам чужди телевизии, слушам чужди радиостанции, чета чужди новинарски сайтове. Животът някак започва да не е толкова лош и тежък. Някак има и друга реалност, която се показва, но само там в чужбина.

Не, че тук я няма, но няма кой да погледна от тази гледна точка.

Като влезеш в някой български новинарски сайт и все едно животът в България е Ад.

Дали не ни промиват мозъка? Не че нямаме недостатъци, но се акцентира само на тях.

И затова съм емигрант. Прибирам се всеки ден от работа и веднага влизам в чужди сайтове. Там е друго...

© Беркант Ибрахим Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много болна тема, Берк.
    Аз отдавна вече не гледам новини точно поради тази причина. Почти съм убедена, че това се прави целенасочено.
  • Хубаво би било Виктор някой да напише нещо хубаво за България. Някъде дълбоко в сърцето си българинът има добро.
  • Беркант, темата е страхотна! От толкова много време си мисля как негативизма на хората се отразява на усещането им на принадлежност към държавата в която живеят. Винаги, когато чета български новини оставам поразен от негативната, безнадеждна и тягостна атмосфера, която създават. По време на втората световна война в русия се е обръщало изключително внимание на цензурата на медиите именно в посока на избягване на депресивни и пораженчески настроения. Германия по същото време е провеждала масирани медийни кампании за повишаване на немския дух и вяра в германската държава.
    Както винаги в България спасението на давещите се е дело на смите давещи се.
    Ееех, дописа ми се за нещо хубаво и топло свързано с България!
Предложения
: ??:??