30.04.2018 г., 21:34 ч.

Фейсбуковизъм - ново религиозно течение? (I част) 

  Проза » Хумористична, Други
639 2 12
1 мин за четене

   От известно време наблюдавам във Фейсбук повтаряемост в определени действия, извършвани от потребителите - мои по-близки и по-далечни ФБ приятели, които протичат в някаква (вероятно ритуална) последователност. Не съм запозната с резултатите, но реших да ги изследвам по-обстойно и да ги опиша в дневник, който може да сложи началото на първите по рода си записки за ново религиозно течение.
Ето и първа част от проучвания ми:

   I.

   * Според вярванията, Господ проверява редовно цялото съдържание във фейсбук (Той е създател на всичко в този свят, нали? Значи логично, на Него дължим и напредъка в информационните технологии.), така че не пропускайте да сложите на стената си запалена свещ. Получавате бонус "билет за безгрижен живот в Рая" ако отдолу напишете "амин" и по едно перо в крилата за всяко споделяне на снимка на болно дете.

   * Не разчитайте, че късметът идва сам. Трябва да се трудим за всичко в този живот, затова се уверете, че поне веднъж седмично поствате снимка на четирилистна детелина, подкрепена от усмихнат елф (който напомня на не толкова досетливите ви фейсбук приятели да споделят поста, за да бъдат и те сполетяни от чудо). Същото важи и ако имате нужда от пари, кола или ново гадже (Важно!!! Не пропускайте "амин" в коментарите!).

   * Няма значение каква религия изповядвате. Новото фейсбук течение (за по-кратко ще го наричам Фейсбуковизъм), включва всякакви мистични обреди - от гадаене на карти Таро, през врачуване и до използване на магичната дума "cena" (все още значението и е неизвестно, тъй като обикновено отговорите се изпращат на "лично съобщение").

Следва продължение...

© Миглена Миткова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря на всички, които прочетоха! Със сигурност има още много какво да се добави, аз съм опитала да допълня във втората част, но едва ли съм се сетила за всичко.
  • Хареса ми. Ще добавя и разпространилата се мания да се публикуват "магически рецепти" с които се лекува например рак за 20 дни. Други, влюбени в котката си например, ни предлагат ежедневно снимки на косматото животно във всякакви пози...
  • Амин! 😁
  • Религията като фейсбук... сбор от типажи?
  • Благодаря ви за коментарите! Щеше да е смешно, ако не беше тъжно...
  • Ха-ха.Ама си точно в целта.Аз и затова не обичам много там да "клеча"...
  • Не е религиозно - суеверно е. На ниво квартален клюкарски пункт. Само че технически по-добре...
    База за мислене, хубаво изразена и построена!
  • Фейсбуковизмът е за образоване. Резултатът - тема за размисъл.
  • Благодаря ви за коментарите, Елка, Любомира, Безжичен!
    Наистина не бях мислила, че заглавието може да бъде игра на думи, но със сигурност има една подходяща реплика на Чарлз Буковски, която може да бъде цитирана по повод текста:
    "Човек не може да с*ре срещу течението, братле."
    Безжичен, даваш ми сериозна тема на размисъл относно окончателното причисляване на Фейсбуковизма към религиите, които винаги са били средство за управление на необразованата (съответно и по-голямата) част на масите.
  • Като всеки фанатизъм, разбирай фундаментална религия, и мутропоказвача не е нищо друго освен политически инструмент за изцеждане по рафинирани начини на все още наличната кръвчица на двукраките и без пера креатури, иженарицаемите ние! .
  • Мислех, че ще бъде фейс+Буковски.
  • Интересно изследване на използващите Фейсбук! Досега съм съгласна с изводите. Поздрави, Меги!
Предложения
: ??:??