19.06.2009 г., 6:59 ч.

Феята учи английски 

  Проза » Хумористична
2135 0 42
2 мин за четене

 

 Не знам защо, но през годините упорито се съпротивлявах да уча английски език. Може би  ме дразнеше  хегемонията му. Хората около мен зарязваха всичко и се юрваха да покриват различни нива, докато моя милост беше  пас. Но накрая съдбата ми скрои  хитър номер. На човек му се случвало това, което най-силно желае, или това, от което най-много се бои... На мен ми се падна второто. Записах курс по Еnglish, който не стига, че беше безплатен, но даже и  ми плащаха  да го уча. Офертата не беше за изпускане и аз капитулирах. Всъщност, английският толкова навлезе в бита ни, че аха да измести българския. Разполагах с някакъв лексически минимум и в главата ми се въртяха много фрази от филми като: „shit”, “shut-up”, “move”, “Оh my God!”. Както винаги, храбро приех предизвикателството -  въпрос на зодия...

Като начало сварих цяла тенджера картофи, за да усъвършенствам произношението си. Четях текста с горещ картоф в устата - ефектът беше поразяващ... Племенникът ми, който беше завършил английска паралелка, ме изтърпя цели 2 минути и 15 секунди, хвана се за главата и  с кикот напусна стаята. Но аз не се отчаях и продължих да... ям. Абе много са вкусни тия смолянски картофи, особено с малко масълце и шарена сол!

 Толкова се старая, че заприличах досущ на ученичка от подготвителен клас. Само не разбрах защо преподавателката избухна в смях, когато произнесох месец August –  [оо гъз].  Не е ли чудесно да развеселяваш хората по време на перманентна и тотална  криза?

В английския се чете едно, а се пише съвсем друго и, ако нямаш феноменална памет, спукана ти е работата. Къде  съм тръгнала и аз на тия години?! Ами да, за някои мъже, далеч прехвърлили тийнейджърската възраст, съм си направо „бабе”! Евалла на сърбите за фонетичния им принцип: „Пиши, яко чуеш! И си гледай кефа!” (Второто е допълнение от мен).

Леле, какво  лято ме чака! Ще се пека на бавен огън, реки от пот ще се леят... Но нали съм  си оптимист,  всичко ще свърши с happy end!

Хайде със здраве, че закъснявам за курса!

 

 

П.П. Скоро очаквайте мои стихове на английски език в раздел Преводи. Подкатегория – Фантасмагория!

 

 

 

 

© Вилдан Сефер Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • усмихна ме...

  • Ще учим, Аэлла, няма къде да идем. Ученето през целия живот подмладявало...

    Нели, дано моят английски не накара някой да отиде за някоя стока след 2 века...


  • А бе, Феичке, понеже и двете с теб сме царици на английския, дай да си контактуваме на инглиш, та белким го научим най-после... Преди няколко дни в един магазин ми се наложи да превеждам от руски на английски. Човека - англичанин, си поръчал да му доставят картон цигари. Собственичката на магазина - рускиня, решила да прави бизнес в България, се опита да му обясни, че цигарите ще дойдат след два часа. Така му обясних на човека, че нищо не разбра и едва в къщи се усетих, че съм му казала след две години. А аз се чудех защо ме гледа като треснат. Дъщеря ми много се смя и заяви, че много има да чака за цигари... Та така... Много съм добра с английския!
  • Точно така и за рекламата се смях, ама забравих да го спомена! Сетих се още днес, че добър избор си направила с картофите Вкусни са, верно. И на мен са ми вкусни! Дали щот не залягаме над учебниците и двете това лято?!...
  • Голяма реклама направих на смолянските картофи! И с панагюрска чубрица са супер!
  • Не знаех, за тази чудодейна тайна на смолянските картофи, трябва да кажа на моя мъж като се прибере от там да донесе малко - белким и аз науча английския
  • Фейсън, днес така щях да се изложа в службата с твоя английски, че не е истина направо! Чета аз в обедната почивка (опитвам се да наваксам каквото съм пропуснала) и попадам на произношението на "август". Едно, че за малко да пулверизирам компютъра, друго, че едва не се задавих от смях! Само успях да изхъмкам и от зор ми рукнаха сълзи от очите! Абе, жена, моля те, слагай някакъв знак, да речем, "забранено яденето през време на четене", че ей така зян ще си отида!...
    п.п. Върнах се, щото видях Иринка какво ти е написала! И аз го пожелавам! Със сигурност тогава най-бързо ще стане заучаването!...
    Прегръдки!*
  • Весела историйка, а и съм на такава вълна...и аз съм на курс :P
  • Как ме развесели, Феичке! Изпрати малко от картофите, че съм го закъсала с...английския
    Шегата настрана - с всичко ще се справиш, иначе защо си Овен!
    На следващата среща - само на английски.
  • Ех, фейче!! Седнала си да учиш английски по най- нормалния начин премятайки горещи катофи из устатта си.. После се чудиш , че август звучи [оф гъз]
    Махни с пръчката : "Експелиармус!!!" и не само на английски ами и на японски ще проговориш!!
  • Ох, Ирина, от твоите уста - в божиите уши!
  • Чудесна си!!!
    Една англоговоряща "тръпка" и идея си нямаш колко бързо ще го научиш с произношение и финес

  • Ааааааааааааа, щом се учи английския с варени картофи, започвам и аз, ще си го уча вкъщи... щото на мен никой не ми го плаща... ама аз много ще се старая. С картофите, де, много ги обичам! Ще опитам и с пържени. И със студена биричка. Ще акцентирам... редовно и по много...
    И... нека да е лято... докато го науча тоя език...
    Ама аз така и недоумявам... нали англичаните си го знаят този език... що нищо не вазбират тогава, каро дойдат в България... Може би, защото ядат само кебапчета, а то с кебапчета не става тая работа... говоренето...
    Явно, не са уцелили менюто...
    Вилдан, я им светни, че трябва да си поръчват само варени картофи... в краен случай - варени яйца...
    (леле, горко им на яйцата )

  • Бъдете жива и здрава. Смях се от сърце.
  • Посмях се от сърце феичке.
    Сигурна съм,че ще успееш, и няма да се чудя, ако прочета и някое преводче от теб.
    Дерзай!
  • Поздравчета!
    <a href=" http://www.vbox7.com/play:98388a2a " target="_blank"> Песен >>> </a>


  • Много хубаво, че си приела предизвикателството и никога не е късно! Мой познат от Гърция, безнадеждно болен, все казваше, че човек до последния ден трябва да научава по нещо. Той реши това да е по една българска дума на ден. Умираше да дойде в България. Поздравявам те и успех!
  • ! Феичке, пак приятна изненада!
    Ние най-много ще спечелим от твоите уроци!
    Бъди редовна в клас, моля те!
  • Въоръжи се с търпениеУспех в ученето!
  • Вилданче, като схванеш технологията, ще дойда да да изучаваме цузамен немски. Казват че за добро произношение се говорел с пълна уста, но не с картофи, а с вурстчета!
  • Congratulations!
    Мога да ти намеря и някое англичанче (натурално)...да усъвършенстваш прозношението...Поздрави от Лондон.
  • Не е! Наистина се пека!
  • Фонетиката и фонологията ми бяха най-интересната част, има много забавни задачи, които те карат да познаеш за кой звук става въпрос, описан съобразно неговите харакатеристики и ако се справиш това те освобождава от изпит.
    На теб желая успехи - ако съдържанието на този весел разказ не е художествена измислица.
  • Thапks very much,friends!
    Не знам дали ще науча английския, но приемам идеята да си спретнем купон - от мен смолянските картофи, а от вас - всичко останало!
    И не ми се сърдете, но ще отложа разгръщането на речници, за да разгадая какво сте ми писали..."Это мы не проходили, это нам не задавали!"
    Днес в междучасието съчиних кавърверсия на една стара популярна песничка:

    Отивам, рожбичко,
    макар и бабичка
    английски да уча -
    добро да сполуча...
  • Че какво им е на годините ти, Вили?!
    Тъкмо време за промяна!
    But the Power of a Smile especially yours can heal a frozen Heart - това за домашно
  • ( споделено на уше):
    Феичке, знаеш ли, че първата дума, която научих покрай сина си, беше "айм хангри"-гладен съм!(сори, ако не е изписана правилно)!
    Думите са хиляди, но тази, първата, определено ме изприщваше!
    Ей, от нея много ме беше страх, да знаеш!
    А ти си с много идеи пред мен, така че дерзай и не се отказвай!
    С картоф или с яйце - нагоре и напред!
  • Не си само ти на тоя хал
  • Никога не е късно! Кой знае какви езици ти предстои още да учиш...
  • Oh my God...
    Страхотно си го написала!

  • Сладка сиииииииииииииии! Big hug from me!!!
  • Много свежо. Сигурна съм, че ще научиш английския; за другите от курса ти- не съм сигурна- да учат ли, да се смеят ли! Поздрави, Фея!
  • Много готино!!! Само не разбрах колко килограма картофи ще са нужни, че ако реша и аз да уча онова с бутилките не го умея
  • Успех, fairy!
  • Много усмивки от мен!
  • Вилдан,от картофките си направи салатка,не си давай толкова зор...

    You can do...
  • Страхотна си, Фейче!Нека ти помогна.
    Сваряваш картофите, нарязваш малко лук, слагаш мазонеза,купучваш бутилка мускатова ракия и започваш.След първите 300 грама езикът ти надебелява и произношението ти се "изчиства" .За разлика от българския, английският е език на удължените звуци.Скъсяването на някоя гласна довежда до друга дума.Сама определи колко грама ти са необходими, за да докараш дължината на гласните.Приятно учене.
    P.S Ако имаш проблеми, с Грег можем да ти помогнем.Просто, купи още две бутилки и се обади.
  • Това с картофите трябва да го пробвам. Мисля, че ако притуря и една бира към тях няма как да ми се опре езико. Поздрави.
  • Very cool! (Много си готина!)
  • Ееееееееее-разхили ме яко, да знаеш ,то ...да ти кажа и аз съм зле с английския и добре, че е дъщеря ми та да ме "светва" за някои думи и фрази!
  • Ние пък пробвахме с обелено, току що сварено яйце ...ефекта е същият
    А за потенето - ще бъде от полза! Ще запричаш на Шехерезада! Ти и така си приличаш на нея, де
  • Успех, Феичка! Пък и картофите си ги бива, но не повече от умението ти да пишеш. Поздрави!
  • Разсмя ме наистина!
    You make me smile now!
    Be happy!
    Take care.
Предложения
: ??:??