16.04.2023 г., 10:51 ч.

И за теб! 

  Проза » Други
437 3 5
2 мин за четене

 

                                Странни същества са хората. Уж всичко разбират, уж всичко знаят, а

непрекъснато си усложняват живота.Още от времето на Адам и Ева, та до наши дни всичко, което може да е ужасно просто се превръща в нещо просто ужасно.

Дал ни е Бог свободен избор. И какво от това? Май е забравил да ни даде бутона за самоконтрол към него.

Всъщност, не! Дал ни е  своите десет Божи заповеди. Но все по- рядко някой се сеща за тях, а по отношение на спазването им се получава като в онази приказка „ за вратата в полето” Кой е луд да ги спазва като може да прескочи или заобиколи. И така година след година, година след година.

Все повече забравяме онова, което ни обединява и свързва, а се вглеждаме в другото, което ни различава. И се делим, делим. На умни и прости, на правоверни и православни, на бедни и богати, на жени и мъже, на победители и победени, на прави и обратни, на вярващи и невярващи, на мигриращи и оставащи… Толкова много разлики… Втренчили сме се в тях и само тях виждаме.

И тези разлики стават все по-важни, все по- очевадни и все по- дебели.Тяхната мрежа разделя пространството помежду ни на кутийки  и  раздалечаването се задълбочава. И всеки е сам в своята си кутийка, на достатъчно разстояние от другите… Разликите определят мирогледа ни, разликите определят мисленето ни, придават цвят на битието ни…

Общуването се превръща в изпитание…

Превръща се във война… А  мрежата на различията расте и все повече стават нейните килии… В тях няма място за любов, няма място за съчувствие, няма място за разбиране… Милиарди индивидуалности в еднаквия затвор на самотата…

Някога Христос се е опитал да посее любов… Пожертвал се е в името на добруването на човешкия род… Показал е, че  любовта може да опрощава грехове и да възкресява вярващите в нея…

И човешкият род тачи празника на Възкресението. Всеки от своята си кутийка… Сам сред многото…

Кънтят камбаните на Великден. Празник е! Празник на онази любов, която е над всички и над всичко, която не дели, а събира, която не воюва, а помирява, която прощава и никога не обръща гръб на протегнатата ръка…

Но чува ли ги някой? Хей, вие! Вие от кутийките! Чувате ли камбаните? Те бият за всеки от нас!

И за теб! И за теб! И за теб!

 

© Дочка Василева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мила Довереница, Бог ни е дал и "бутона за самоктрол" - съвестта, но както е написала Валюща, "еготото е от Дявола и е много страшно".
    Иисус Христос Е Живият Бог. Той и сега сее любов по света.
    Христос възкръсна!
    Бъди благословена!
  • Хареса ми, Доче. Докосва! Честито Възкресение!
  • Чувам! Христос Воскресе! Благодаря, Доче!
  • Ами егото, Доче, то е от Дявола и е много страшно. Дошли сме с празни ръце на този свят и така ще си отидем.
  • Христос Воскресе. Много силно написано. Поздрави.
Предложения
: ??:??