27.09.2023 г., 14:45 ч.

Игра на карти 

  Проза » Разкази
294 0 2
3 мин за четене

На карти дружина сговорна играе и пие шампанско от радост.

Във въздуха мирише на дим от пури и се носи напевен кикот.

Дружината е сплотена, от години традиция има на карти да се събира.

Коняк се разлива в кристални чаши и стилно изглеждат всички.

От „висше“ общество са, от сой.

Всички са се пременили като за парад.

Живее тая дружинка в свой затворен свят и не допуска кой да е да припари на тоя „стилен“ парад.

  •    

Ала, по някое време токът изгасва и настава смут.

Чува се странен шум и по тялото плъзва студ.

От съседната стая наднича образ страховит и гледа дружинката с поглед мразовит.

Очите са фосворни и свирепи, заплашителни.

Картите, дето за игра и финес служеха се разпиляха.

Плъзнаха по всички краища на стаята.

Втурнаха се обезпокоени да търсят свещ, че токът още угасен си стои и в тая тъмница фосворният поглед ги следи.

В стаята им се яви образ от картите познат, който искаше да ги направи на пух и прах.

Отведнъж лампите засветиха като прожектори, за да озарят образа дошъл в тоя палат като неканен гост.

-Добър вечер! – рече Дама Пика, а във въздуха паника, страх, ужас, викове се размиха.

„О, сън ли е това!?“ – питаха се наум всички от дружината.

А Дама Пика вече рисуваше по една, донесена от нея, черна дъска. С тебешир чертаеше живота на дружината.

Рисуваше им всички минали и настоящи грехове. Предупреди, че възмездие в бъдеще ги зове!

Дама Пика – образ жив, от картите, от легендите, от къде ли не оживял – образ страшен, справедлив и цял.

Тази страшна Дама им припомни, че лъгали са, че ограбвали са, че убивали са, че в грехове са се къпали, че с чуждата болка са се кичили, че време е настъпило за разплата.

Играта им на карти скоро ще свърши окончателно.

Дружинката ще получи своя суров урок назидателно.

-Справедливостта дебне назидателно, настанало е време за дело съзидателно! – рече Дама Пика и изтри нарисуваните тегоби на черната дъска, като подаде тебешира на тая смутена дружина. Да види Дамата поука тая дружина дали си взе. Ще се полага ли изпит поправителен успешен, или всеки човек от тая дружина ще остане все така грешен….

© Симона Господинова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??