29.12.2021 г., 10:11 ч.

Изборка 

  Проза » Разкази, Хумористична
897 3 17
3 мин за четене

Гледам вестника. Работа търся. По каквато и професия да е. Бил съм какъв ли не, специалист, тачен… Но!

И последната фирма я купиха някакви. Нашенци. Обаче се заговори, че зад тях стоят чужденци. И си пролича – почти веднага изрязаха половината работници и служители. И назначиха други. Само дето…

С по-особени изисквания… На които аз не отговарях. Направо бях от другата страна на земното кълбенце.

Теглих им една нашенска – не пропуснах никоя от роднините им от женски пол.

Некултуно, невъзпитано – би казал някой гей с размазани душичка и грим.

А ние – мъжете сме си такива – незагладени, неомацани, твърди…

Метнах се на съобщенията в медиите и интернета. Тръгнах на събеседвания по офисите. Може пък някъде да предлагат работа – шест специалности имам, бързо бих се настроил към още десетина поне…

Обяви имаше. Немалко. И нито една за мен… В офисите ме посрещаха с кафе и усмивка, дори изпращаха учтиво и бързичко. Когато разберяха, че не съм нормален откачалник…

Търсеха жени. Лесбийки, трансджендъри, дори нормални. И „други“. Какви – ясно се разбираше от подтекста в подтекста…

Не може да протестираш. Ако търсеха само мъже… Уха! За нула време да са ги подбрали и осъдили.

Но…

И тогава се реших…

Видите ли – като млад бая си поскитах. А още по-често – не сам. Спирахме, лягахме… С две думи – наваксах в практиката и отчасти в теориата на любовта и секса. Тъй че…

Наживях се. И натрупах спомени и опит. Така че…

Обявявам се за жена. Джендър усещане. Да докажат обратното…

Ще се наложи да режа ог себе си… Амммиии… Без хляб за никъде – пък въртокът ми трябва само за източване на бойлера…

Честно казано – като жена, каквито и усещания да имам, секс нормален няма да има. Няма как!

Дядо Боже като ме сътворил – не е мислел за промени в модела. Два направил. Мен и жените. Да, и всякакви сбърканяци, ама то и аз даже съм допускал грешки и ту криви тухли зидал, ту чарковете в машината объркал, ту вместо едно станало друго. Дето ни като едното, ни като другото действа…

Така че – ми, сбъркал Той, ама всичките Негови чада…

Да раждам няма да мога. И на никоя няма да помогна да роди.

Е, поколение няма да има. Ама и без това Земята сме протоварили…

Да украся природата… Боже, с мойте кила и фигура – женска красота?

Освен да се включа в някакъв типично женски спорт. Бокс, щанги, борба, силови там каквито… И сред жените…

Да, бе – сред жените! Що мъже, нескопосали да се състезават с равните си, се завряха при жените. Най-лошото е, че и там не печелят…

Каквото и да е. Важното – да намеря работа. Има квоти за лесбийки, за инвалиди, за майки, за… За каквито щеш. Само за ненормални и мъже няма…

Ама аз вече излизам от природната категория. Да оцелея някак си – до смъртта. Пък после ще му мисля…

Обаче – и Там ще се уредя криво-ляво. Нали ангелите били безполови – ще се запиша при тях да работя…

Нали ще съм свикнал задник под наем да давам…

Това е избор…

Пардон, аман от тоя мъжки род…

Това е изборка, ще знаете…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Аман, казваш, от мъжкия род? То сега не се знае кое какво е... "Клошмерл" - любим!
  • Благодаря, Деа, Миночка, Роси, Безжичен!
  • Не само творбата ти, но и обществото ни е покрито със сарказъм! Умееш да предизвикваш една тъжна усмивка!
  • Колко хубаво си го написал , Георги, ами то като погледнеш в обществото, бая народ от мъжки пол, говори на по висок певчески глас. Ако се търсят такива за работа, то тогава ще е валидна " О неразумний българино, поради що се срамиш, да се наречеш мъж". Много ме разтовари тази сутрин! Весели празници!
  • Усмивка за добро утро!
  • Велико произведение на сарказма и подигравката, дори със самия себе си. Както само французите го умеят. Четях диалога ви в коментарна форма и се радвах. Това, че тук се обсъжда накратко "Клошмерл", е прекрасно. Ако го погледнем повърхностно, не е особено стойностна творба. Нищо по-грешно от литературна гледна точка. Светът ни сега се нуждае от такива свежи творби. Винаги ми е бил любим този роман на сарказма и абсурда.
  • генек (Георги Коновски) - знам, за това си ги представях с ония бели блузи с дълбоките деколтета и сукмани, а там перат в големи корита и с навити поли. Красива гледка са били!
    Преди време ми попадна и филма, но след книгата и субтитрите с букви не го усетих.
  • Има филм "Клошмерл".
    А перачките са професионалистки - действието се развива 20-те години.
  • генек (Георги Коновски) - една от книгите, които като ги четеш, все едно гледаш филм. А с любовта към френските комедийни книги ме зарази Мопасан с "Нормандска шега". А "Голям гальовник"? 🙃
    Та каза перачка, си я видях с един тъмен сукман над бяла блуза с къси буфан ръкави и дълбоко деколте, коса на кок, изпотена и зачервена, как пере на мъжа си чорапите над разпенения леген, докато той нищи изборите в кварталната кръчма, наричана гальовно "Найлонката" или "Дървеното" 🤣
  • "Клошмерл" е прекрасна книга. Не е толкова за перачките - те играят ролята на хора от древногръцкия театър, колкото за хората там: лозари, кръчмари, чиновници, младеж
    Четох я като ученик - със сигурност преди теб, тогава си ходила права под масата.
    Присъединявам се към препоръката!
  • МИСЛЯ, ЧЕ В ЧОВЕШКОТО ВЪОБРАЖЕНИЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ РОДИ ТАКАВА НЕВЕРОЯТНА НЕБИВАЛИЦА, ЧИЙТО ПРИМЕР ДА НЕ СЕ СРЕЩА В НЯКОЙ ОБЩЕСТВЕН ОБИЧАЙ, И СЛЕДОВАТЕЛНО, КОЯТО НАШИЯТ РАЗУМ ДА НЕ ПОДКРЕПЯ И ОБОСНОВАВА.
    ЕЗИКЪТ, КОЙТО ОБИЧАМ, Е ПРОСТИЯТ И ЧИСТОСЪРДЕЧЕН ЕЗИК КАКТО В КНИГАТА, ТАКА И В РАЗГОВОРА.
    Монтен

    ТРЯБВА ДА ПРОГОНВАМ СКУКАТА — ТОВА Е УСЛОВИЕТО, НО ТРЯБВА И ДА СЕ ЗАБАВЛЯВАМ ПОНЯКОГА.
    Дидро

    — КОЙ ТЕ ДАРИ С ТАКАВА ВЕСЕЛА ФИЛОСОФИЯ?
    — СВИКВАНЕТО СЪС ЗЛОЩАСТИЕТО.
    Бомарше

    БИХ НОСИЛ МАСКА С УДОВОЛСТВИЕ, БИХ СМЕНИЛ ИМЕТО СИ С РАДОСТ.
    Стендал
    **********************************************************************************
    Като каза перачка, виж къде ме препрати:
    https://chitanka.info/text/24-kloshmerl

    Габриел Шевалие
    Клошмерл (1)

    За едни перачки и един писоар, ако не си я чел. Колко пъти съм умирала от 😅 🤣 🙃 с нея, колко пъти съм я препрочитала! Препоръчвам я горещо на всички!
  • Абе, жената си е жена.Пере и черги, и фрази...
    paraphrasis - para phraseïn
  • Както е казал древногръцкият философ, "и за мъж да се ожениш, и да не се ожениш - все си е на късмет! 😅 🤣 🙃 /перефраза/
  • Благодаря, Пепи!
    Ми, то - нормален сперматозоид няма на мъж да стане. Сигурно и там вече знаят от какво да се пазят. И още в утробата джендерясват...
  • "Само за ненормални и мъже няма…" - ненормални и мъже в една графа 😅 🤣
  • Благодаря, Скитнице!
    Най-бързо решения се вземат пред дулото...
  • Трудно се правят избори, но важното е да се взимат решения! Твоят герой е взел своето!
    Беше ми интересно! Поздрав, Георги!
Предложения
: ??:??