25.12.2019 г., 8:49 ч.

Изпитание 

  Проза » Други
465 1 8
3 мин за четене

Обикалях две седмици по кабинети и лаборатории. Техническа профилактика и ремонт...

Тръгнах със страх.

Защото зная какво ме чака – пред кабинетите се струпват глутници пенсионери, разменящи диагнози, лекарства, лечения, нАучна информация... И критики към тия доктори, дето нищо не знаят, ама не щат да питат спецовете пред кабинета...

И в двата дена пред кардиокабинета беше малък митинг. Записан съм първи – за 8,30. Но се появяват хора, двама даже на колички, идващи от селата. И напират да влязат бързо, защото имали после автобус за връщане…

Да, де – но нали уж ред… Не признават! Не знаели /айде бе!/, че народът е сърдечно болен и тук винаги има тълпа. Винаги!

И нямало интернет в селото, нямали телефони. Дори стационарни! Не знаели, че гтрябва записване. Макар да споменават, че наскоро пак са идвали, а на вратата ясно пише – само с предварителни записвания…

Нашенски тарикатлък… Ако мине…

И хем си напрегнат от нервиранията с безочливите хитреци, хем чакаш изненада в кабинета…

Слава Богу – размина ми се... Поне първото.

Културно, възпитано, къде мълчаливо, къде с нормални клюкарщини – но чакащите реда си се държаха добре. Просто не досаждаха... След като ясно, на стар български език, им обясних какво мисля за тях и номерцата им. И след намесата на човека, записал майка си за 8,45 – след мен веднага… Не сме слабички или грохнали, забележими сме. Та…

Да, обаче всичко се плаща, както казал тоя, дето му умряла тъщата, когато му поискали пари за погребението...

Та в петъка се появи... ТЯ...

Типична лелка...

Обяснявам. Лелка е понятие за тип жена. Лелката може да е на 15, може да е на 70 години...

Както мацката – която може да е на 18, а може и на 60 години...

Та тази лелка най-напред информира, че от две години е пенсионерка, обиколила всички доктори, нито един свестен няма, всичките са едни „умрели”, даже не стават, когато влиза пациентката, хич не се интересуват от нищо...

От последващия монолог разбрах понятието „нищо“. Просто не се интересуват за личните й впечатления от света. И, остави, дето не си водят бележки, ами и нямали време да я изслушат...

Лелката се появи нейде след 12 часа /смятах, че тогава няма да има опашка, ама на – излъгах се/. Най-напред съобщи, че имала час за 10 часа, обаче трябвало да отиде някъде, та затова сега ще мине първа...

Мрачните погледи й подсказаха, че не е време за нахалство...

После заразвива тезите си за неуките доктори...

Една жена, седяща насреща й, попита учтиво – може ли да се премести до нея? И като почнаха двете...

Само че втората се мина яката...

Уж разговаряха, но лелката взе думата и... И стана като на лекция на дружество „Георги Кирков” – едната изнася сказка, другата слуша...

Особено трудно беше на втората, когато лелката заразправя за внуците си...

Психологическо наблюдение – за пенсионера истински тормоз е, когато някой друг разказва за внуците си. И слушателят подритва, подрипва, терзае се външно и вътрешно... Защото той има толкова неща да разправя за внучетата си, а трябва да слуша друг...

Аз в това време спокойно – външно – чаках. Само дето демонстративно сложих и двете слушалки на телефона и се унесох в музиката.

Но другите пациенти нямаха тая възможност...

Пък и аз имах само десетина минути чакане...

А навън останаха поне четири-пет човека... Дано докторицата не им е мерила кръвното. Щото след тая лелка е просто невъзможно апаратът да дава точни резултати...

 

Коледно парти - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Елке!
  • Слушалките са най-великото откритие! Добре че ги има, особено в случая! Поздрави!
  • Благодаря, Пепи!
    За съжаление, налага се все по-често да ги нося...
  • Весела Коледа!
    Слушалките са разумна опция!
  • Благодаря, Младене!
    Честит празник!
  • Случило й се да сбърка. А една жена, с пълна с течност уста, напирала да изпревари опашката за даване на семенна течност. Озадачени мъже от опашката й викат: - лелко, за кръв е съседната опашка...А тя с издути бузи ги разбутва мощно с двете си ръце и напира към вратата: М-м-м-...-м...
    Честито Рождество, Георги!
  • Благодаря, Красе!
    Социализация - търсене на изява за нищожното...
  • Случва се, Генек - жената е сбъркала кабинета или това е част от нейната културно-масова програма.
Предложения
: ??:??