22.08.2006 г., 15:19 ч.

Жар от пепелта 

  Проза
1052 0 0
3 мин за четене

                                   -ПЕТА ЧАСТ-

           Когато се събудиха,беше три и петнадесет следобяд...Кармелита бе поела изцяло грижите за децата и в този ден,Ан отново беше благодарна,че им е намерила толкова добра детегледачка...
           В четири слязоха в трапезарията,където Лукас и Анабела ги чакаха за следобедна закуска.Всички заеха местата си около масата и сякаш в синхрон с настроението им и прекрасно стеклите се обстоятелства,готвачката бе приготвила любимото им ястие-пълнено пиле.Само Анабела бучеше с вилицата парчето в чинията си и не сложи в устата си дори хапка...
    -И така,млада госпожице,ще ми кажеш ли какво ти е?
    -Не съм гладна.
    -Анабела,та ти обожаваш пълнено пиле.
    -Вече не!
    -Така ли и защо?
    -Реших,че щом тате вече няма да живее с нас,няма да има кой да го прави толкова хубаво...
Очите й бяха изпълнени с безкрайна тъга...Карлос и Андреа се спогледаха и той й кимна уверено и подстрекателно.Ан стана от мястото си и отиде до Бела.
    -Може ли да седна на твоето място,а ти да седнеш в мен?
Бела стана от стола и търпеливо изчака майка си да се настани,за да заеме мястото си в нея.
    -Знаеш ли,Бела,имам прекрасна новина?!Тате промени решението си.Няма да ходи в апартамента или поне но без нас.
Радостни възгласи огласиха уютната трапезария...
    -Знаете ли,имам чудесна идея?!Какво ще кажете да отидем да хапнем сладолед в парка?
    -Само след като изям своята част от пилето,татко.
Всички се засмяха,а Бела с радост опита специалитета,който готвачката беше приготвила...

                                    *         *         *

             Макар вече да беше шест часа,слънцето все още грееше и озаряваше малкия парк,който бяха избрали за следобедната си разходка.Ядоха сладолед,забавляваха се...Уморени от игрите,на които се бяха отдали,решиха да си отдъхнат на една пейка.
    -Мамо,хайде да отидем на люлката.
    -Люк,ела тук!Не,мила,уморена съм!Помоли тате.Той може би ще се съгласи.
Погледна го и забеляза замечтания му поглед,съсредоточен в нея...
    -Тате,моля те!
Люк се разплака,дърпайки Ан за ръката в опит да я склони да отидат на люлката.
    -Виж,миличка,ние с мама сме уморени вече,но ти ако искаш,може да вземеш Люк и да отидете.Ние ще ви чакаме тук.Споразумяхме ли се?
Бела се хвърли в обятията му,възкликвайки:
    -Да,тате.Обичам те!

                                       *       *         *

            Останаха сами сред прекрасната зеленина в парка.
    -Карлос,искам да поговорим...За Мишел!
    -Какво за нея?Защо да не я оставим в миналото и да живеем в настоящето,Ан?Защо трябва непрекъснато да говорим за нея?Не ми ли вярваш вече?
Настана мълчание,което Андреа наруши след няколко минути:
    -Вярвам ти!Разбира се,че ти вярвам,но...не разбирам как така изведнъж осъзна,че вече не я обичаш?!
    -Не съм го осъзнал изведнъж,Андреа!Всъщност...не зная дали някога съм я обичал.Да,имаше някакво взаимно привличане,но не й любов...Страстна,изгаряща...Това,което чувствам,когато съм с теб...
В очите й проблеснаха сълзи:
    -Сигурен ли си,Карлос?Наистина ли си сигурен?
    -Да,разбрах го онази вечер...Когато ми разказа...-беше му трудно да го изрече-когато ми разказа как те е биел и унижавал.Изпитвах ревност при мисълта,че някога си го обичала и...желание за мъст заради начина,по който е постъпил с теб...Не ми се е случвало никога преди...
    -Обичам те,Карлос!
    -Аз също,мила моя!Обичам те!
Миг преди да слеят устните си,се разнесе раздиращ вик и силен плач.Беше Люк!Затичаха се да видят какво става:
    -Люк...Бела,какво стана?
Карлос го взе в обятията си,докато с Ан,чакаха отговора на дъщеря си,която бе не по-малко уплашена...
    -Една жена повика Люк и той се затече към онова дърво...
    -Дървото?Защо натам?
    -Жената беше там.Затече се и падна.
    -Ан,мисля,че си е счупил ръката.Трябва да го откараме в болницата.
    -Чакай малко,Карлос!Бела,как изглеждаше жената ,мила?Видя ли я?
    -Да.Беше много красива...С дълга черна коса и зелени очи...
И двамата знаеха,че става въпрос за почитаемата Мишел Андрюс.Андреа впи поглед в мъжа си.Поглед,изпълнен със страх и болка...Карлос я прегърна през кръста:
    -Да го откараме в болницата,скъпа?!
    -Да...Добре.Хайде,Бела!



                           -СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ-

© Михаела Михайлова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??