23.06.2023 г., 10:11 ч.

Как се прави историята - 4. 

  Проза » Други
687 2 4
3 мин за четене

Първият в света концлагер е създаден от…

Ама от Сталин, разбира се. И от руснаците. Те нищо свястно не са направили – само разни там Пушкиновци, Толстоевци, Репини, Шишкини, Мусоргски, Чайковски и други подобни, дето тревожат умовете и разбуждат съвестите. Де могат стигна нивото на западняшките забавления – от аутодафетата до порното…

Обаче – тцък, концлагерите не започват от Русия…

Тогава – немците. Удобни виновници за всичко, което е създадено от Запада. Туй Хитлер…

И тук не познахме. Вярно, първият концлагер в Германия е открит година след вземането на властта от австрийския ефрейтор, но е просто епигон…

А първият концлагер е дело на демократичната американска общност, либерален лидер на Западния свят. Пътеводител в бъдещето…

Още по време на Гражданската война между северните демократи и южните демократи. Край езерото Мичиган, близо до Чикаго, през февруари 1862 година е открит концентрационния лагер Дъглас. В него били затворени и конфедерати от Южните щати, и цивилни, арестувани по различни причини. Мизерия, глад, студ… Например, концлагеристите са били държани по няколко дни боси в снега. Част от либералното превъзпитание, предполагам…

От другата страна отговорили достойно в духа на американския хуманизъм. Южняците правят първия си концлагер край Андерсонвил. Бодлива тел, кули със стрелци, глад, студ…

През лагера минавала река – използвана за поене и всичко друго. След месец била мръсен поток…

Е, ясно – американците отново са сложили начало на нещо общочовешко, евроатлантическо…

Което продължават испанците – в Куба затварят борците за национална свобода в концлагери. В Южна Африка по заповед на лорд Китченър са изградени концлагери най-вече за цивилни. Там прибират семействата на непокорните бури и рекетират – предайте се или…

В Намибия германците в началото на ХХ век затварят цели племена. Което не е ново – отново американците ги изпреварват. Спомнете си за резерватите. На практика затвор за нежелаещите за отстъпят земите си индианци…

А после идват британските, японски, американски концлагери за руснаци по време на интервенцията. Там прибират и бавно убиват руснците, не пожелали да се разделят със земята си и богатстава й.

А после палачинката се обръща, болшевиките създават собствени концлагери. Не искам да ме обвиняват в антисемитизъм, затова сами намерете и прочетете списъците на началниците в тях – убийците на невинни и виновни.

И сетне идва Хитлер…

За чиято престъпна дейност уж знаем доста. Включително как украинците освобождавали концлагеристите, а бащата на Обама лично превзел Освиенцим.

Със „случайно“ пропуснатите факти за лагерите. Където рядко е имало немски надзиратели – хитлеристите преотстъпвали тази мръсна дейност на слугите си – поляци, украинци латиши, литовци, естонци, даже евреи. /В немската армия са служели около 100 000 евреи, дори някои генерали/

А в САЩ концлагерите отново разцъфтели. Над 200 000 японци били „превантивно“ затворени в тях. Демократично решение – а можеше да ги избият…

И така – гадна, мръсна, но реална история. Част от миналото на човечеството.

И, все пак – приглаждана, фалшифицирана, приведена във вид удобен за смилане от младото поколение…

Част от новата база за промиване на мозъци – до добрите колонизатори и руснаците, пуснали атомни бомби над Хирошима и Нагасаки…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • По-скоро как се прекроява и съшива с бели конци. Историята, де.
  • Всеки говори според изгодата, а и се знае, че човешката памет е по-къса и от парче тоалетна хартия.
    Та се случва това парче, с което вчера си си трил дупето, днес да ти го сервират да си почистиш кожата на лицето.
    И номерът винаги хваща декиш!
    А японците са били ужасяващо жестоки, факт, много точно сравнение с Менгеле.
    Хубав ден, адаш, ти пожелавам.
  • Благодаря, Георги!
    Австралия си е държава на каторжниците.
    Забравих за японските концлагери - сети се за "Цал Плъх" и "Мостът на река Куай" /зад художественото стои реалността. Прочутият отряд 731 с касапските опити над хора - тип Менгеле.
    И така нататък. Много се говори за Белене, а за концлагерите преди 1944 година - ни дума у нас... Лагери за евреи и антифашисти.
  • Между другото скоро четох за концлагерите за японци в САЩ.
    Стана случайно, но ми направи впечатление, че са прибирали там дори и осиновени бебета от неяпонски осиновители.
    Но източникът не е точно много надежден, затова и не искам да приема това за факт.
    Поздравявам те.
    ПП
    Между другото си забравил, че и в днешно време в Австралия има места, за които е трудно да се намери друго име...
    То за тях и данни почти липсват, но "добре", че прибраха Джакович в 1 такъв, та малко от информационното затъмнение бе запълнено...
    Но условията в тях са меко казано, далеч от демократичния хуманизъм...
Предложения
: ??:??